אילוסטרציה כיתה ריקה
צילום אילוסטרציה

התוכנית לדוברי אנגלית בחטיבה הופסקה, המורה טענה שפוטרה בהודעת טקסט

מורה בכיתת דוברי אנגלית בחטיבת בר-לב פוטרה לאחר שהתוכנית הופסקה בגלל התנגדות המנהלת להמשך גביית התשלומים הלא חוקיים מההורים

פורסם בתאריך: 21.2.19 09:37

אחרי שחשפנו השבוע כי הורים לתלמידי החטיבות בכפר סבא מתלוננים על כך שהם ממשיכים לשלם בעבור לימודי דוברי אנגלית, לידי צומת השרון נודע כי מורה לאנגלית בחטיבת בר לב בעיר (השם המלא שמור במערכת), שלימדה בכיתת דוברי אנגלית במימון ההורים, טענה שפוטרה באמצעות הודעת טקסט לאחר שהתוכנית הופסקה בה בגלל התנגדות המנהלת להמשך גביית התשלומים הלא חוקיים מההורים.

המורה תבעה את עיריית כפר סבא, המעסיקה שלה, בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. בסופו של דבר הצדדים הגיעו לפשרה, לפיה מסולקות כל הטענות והתביעות ההדדיות של הצדדים, עבור תקופת העבודה וסיומה, וכי העירייה תשלם לתובעת 25,000 שקלים שהם 20,000 מענק פרישה מוגדל ויתר הסכום עבור הוצאות משפט.

בפרוטוקול דיון מ-27 ביוני 2018 שהגיע לידי צומת השרון עולה כי המורה טענה שבמהלך השנה, עוד לפני הפסקת העסקתה, איש לא אמרה לה שהולך להיות שינוי בנוהל הלימודים באנגלית. "אף אחד לא אמר לי שההורים יפסיקו לשלם", טענה. "הלכתי למירה (מנהלת מחלקת תנאי שירות בעיריית כפר סבא, מירה טולדנו, א"א), והראיתי לה את המסרון שקיבלתי ורציתי לדעת מה קורה, מה הזכויות. מירה אמרה לי שלא עושים ככה, היא אמרה שאני צריכה שימוע. אמרתי מתי זה יהיה והיא אמרה שלוקח זמן".

טולדנו ביקשה לראות את המסרון אולם גם אחרי חודש, לדברי המורה בבית הדין, היא לא קיבלה הודעה על שימוע. "היא סיפרה לי: לא, את לא מקבלת את זה", הסבירה המורה. "אמרתי לה שאמרה שכן ועכשיו אומרת שלא. לא ידעתי מה לעשות לכן התקשרתי לעו"ד שלי לשאול מה אני עושה".

טולדנו מצידה סיפרה לבית הדין כי היא לא הבינה מלכתחילה שמדובר בפיטורים וחשבה בטעות שמדובר בהודעה שקיבלו מורים דוברי אנגלית אחרים על מעבר מהעסקה כעובד עירייה לעובדים של תאגיד עירוני: "התובעת מגיעה אליי נסערת אחרי שקיבלה את ההודעה, ומכיוון שאני מכירה את התכנון להעביר את כל המורים דוברי האנגלית ממצב של עובדי עירייה לתאגיד העירוני לא ממש הבנתי למה התכוונה כשאמרה פיטורים, כי הנחתי שהמנהלת התכוונה שהיא לעבור לתאגיד. בכל מקרה, אנו נבצע תהליך של סיום עבודה, גמר חשבון…".

לדבריה באותו המעמד היא ייעצה למורה לפנות לבתי הספר התיכוניים ולשלוח להם קורות חיים. היא אף הבטיחה לה שתפנה לבית ספר לנוער בסיכון כי היא שמעה שמחפשים שם מורה לאנגלית, וכך עשתה.

המורה ועורך דינה סירבו להגיב לדברים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר