בית הספר רמז. צילום עזרא לוי
בית הספר רמז. צילום עזרא לוי

ארון ברזל נפל על תלמידת כיתה א'. כל הארונות בכל בתי הספר בעיר יקובעו לקירות

האירוע קרה אתמול, והתלמידה נחבלה בגב. "המחשבות על מה יכול היה להיות אם היה פוגע גבוה יותר לא מרפות", כתבה האם בפוסט זועם בפייסבוק

פורסם בתאריך: 5.3.19 13:49

פרסום ראשון: ארון ברזל נפל אתמול (ב') על ילדה בכיתה א' בבית הספר רמז ופגע בגבה. הנהלת בית הספר דווחה לאמה של התלמידה בזמן אמת כי "ילדה אחרת דחפה אותה והיא קיבלה מכה מהארון", והיא לא נלקחה לטיפול רפואי באותו הרגע. היום החליטו בעיריית כפר סבא לקבע את הארון הספציפי הזה לקיר ובעקבותיו יקובעו גם כל הארונות בבית הספר. למנהלי בתי הספר היסודיים האחרים בעיר אף יצאה הודעה לקבע את הארונות מאותו הסוג. נציין שקיבוע ארונות לקיר סומן כליקוי בדוח ביקורת בטיחות שנערכה בבית הספר בקיץ האחרון, כשבכיתה ג'1 נמצא כי ארון עץ לא קובע לקיר.

בפוסט שפרסמה שירה שרמן בקבוצת הפייסבוק מאמות בכפר סבא נכתב: "היום נפל על הבת שלי ארון בבית הספר. ילדה בכיתה א', מטר ועשרים. נפל עליה ארון כבד בגובה 180. כל כך כבד שעדיין נמצא על הרצפה הפוך כי לא הצליחו להרים אותו. במזל פגע רק בגב וגרם לשטף דם וכאבים. המחשבות על מה יכול היה להיות אם היה פוגע גבוה יותר לא מרפות. השאלות איך זה קרה ולמה ארון כזה לא מקובע לקיר נשארו ללא מענה. אני מתכוונת להתייצב מחר בבוקר בבית הספר ולדרוש כי כל הארונות הללו יקובעו מיד לקיר או יוצאו מתחומי בית הספר. מחר. לא השבוע. לא החודש. לא 'נטפל בזה' מחר. תפנו גם אתם לבית הספר לבדוק ולוודא. על בטיחות ילדנו אסור להתפשר".

שרמן סירבה לשוחח עם צומת השרון, אולם בדיקה העלתה כי הארון נפל כשהוא מלא בציוד, בזמן ההפסקה, בשעה שילדים בכיתה שיחקו סביבו. הוא פגע בגב הילדה, היא נזרקה קדימה והארון נפל הצידה, חלקו על הרצפה וחלקו על השולחן. על פי הורים, הארון היה ממוקם בפינת הכיתה ולא במקום שמוגן מהילדים.

אם מבית הספר מספרת:  "בבית הספר התקשרו לשירה ואמרו לה שילדה אחרת דחפה את הבת שלה והיא קיבלה מכה מהארון".

אבל זה לא נכון.

"שירה לא חושבת שהם שיקרו, אלא שהם באמת באותו הזמן לא ידעו מה קרה. את הסיפור המלא היא קיבלה בשלוש אחר הצהריים מהמחנכת. אחר כך היא שמעה את גרסת הילדה ולבסוף את שאריות הפרטים היא שמעה מאחת הילדות ששיחקה בכיתה. בגלל שהילדה הייתה עם הגב לארון היא לא באמת ידעה מה קרה לפני שהארון נפל".

והילדה פונתה מיד לטיפול רפואי?

"לא. היא נשארה עד סוף יום הלימודים ואפילו הלכה לצהרון. שירה ידעה שהיא קיבלה מכה ושהיא בסדר, ואפילו דיברה איתה בטלפון. רק אחרי בית הספר, אחרי שהיא קיבלה את התמונה המלאה, היא לקחה את הילדה לרופא".

היא בטח כעסה מאוד.

"בוא נגיד שאת הזעם שהיה לה אתמול קשה לתאר, וזו הסיבה שהיא העלתה את הפוסט בפייסבוק. אתה צריך להבין שבבית הספר אמרו שדבר כזה מעולם לא קרה ולכן הם לא חשבו שזה מסוכן. אז אני יכולה לומר לך שזה כן קרה. רק לפני שנה, בבית הספר אוסישקין, נפל ארון כזה על ילד בכיתה ב' ולכד אותו בין הארון לשולחן. בעקבות זה בבית הספר הצהירו שיקבעו את הארונות ובזאת זה נגמר. זה לא עלה מעבר לזה, לא נלמד לקח בשאר בתי הספר בעיר או בשאר הערים במדינה".

גורמים בוועד ההורים אומרים כי הארון קובע הבוקר ויתר הארונות בבית הספר יקובעו במהלך היום, תוך ביקורת של העירייה על התהליך. בנוסף, יצאה הנחיה לכל בתי הספר היסודיים בעיר לקבע את הארונות.

תגובת העירייה: "מדובר במקרה בו תלמידים דחקו את הארון שהיה מוצב בכיתה וכתוצאה מכך הוא נפל. יש להדגיש כי נהלי הבטיחות חודדו בכל בתי הספר העירוניים על מנת שמקרים מעין אלה לא ישנו".

תגובת משרד החינוך: "נושא אחזקת מוסדות חינוך היינו בסמכות הרשות המקומית".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר