בגרות באנגלית. צילום ניר כפרי
צילום ניר כפרי

פיילוט בשני תיכונים בכפר סבא: בגרות באנגלית בלי מילון

התלמידים בתיכונים הרצוג וכצנלסון שיננו במהלך השנה 200 מילים ייעודיות, וייבחנו עליהן בחלק מבחינת הבגרות. בחנו את עצמכם: כמה מילים אתם מכירים?

פורסם בתאריך: 20.3.19 18:19

התיכונים הרצוג וכצנלסון בכפר סבא הם שניים מתוך 37 תיכונים בארץ, ומתוך שישה במחוז המרכז במשרד החינוך, שישתתפו בפיילוט של המשרד וייבחנו בחלק מבחינת הבגרות באנגלית ללא מילון.

החלק בבחינה, "שאלון E", יכלול טקסט ושאלות הנשענים על מאגר של 200 מילים ייעודיות שלמדו התלמידים לאורך שנת הלימודים, ונבחרו מתוך הרשימה המצורפת למטה. "ההחלטה לצאת במתכונת חדשה של הבחינות נבעה מהצורך להגדיל לתלמידי בתי הספר את מאגר אוצר המילים שמהווה את התשתית החשובה ביותר ברכישת שפה", נמסר ממשרד החינוך. "מחקרים רבים שנערכו בתחום מעלים כי אוצר מילים מהווה מרכיב מרכזי ומנבא ההצלחה החזק ביותר ברכישת השפה. כמו כן, הם מצביעים על קשר ישיר בין רמת המיומנות שנרכשות לשליטה בשפה האנגלית לבין מספר המילים שהלומד יודע".

משובים מהשטח מעלים כי המורים והתלמידים אשר הצטרפו למהלך מביעים שביעות רצון לאור הרחבת אוצר המילים ותחושת הבעלות של התלמידים על הידע הנלמד. בתום הפיילוט, ייבחנו תוצאות הבחינה ויוסקו מסקנות לגבי המשכה והרחבתה בשנה הבאה".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב אמר כי : "מערכת החינוך מקדמת שורה רחבה של תכניות ופעולות שנועדו להנחיל לתלמידים את השפה באופן מעמיק ורחב", וכי "קיומה של חלק מבחינת הבגרות בקיץ הקרוב, ללא אמצעי עזר של מילון, הוא רק צעד אחד מתוך רבים שאנחנו מטמיעים בנושא החשוב הזה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר