בית הספר ש"י עגנון. צילום עזרא לוי
בית הספר ש"י עגנון. צילום עזרא לוי

העירייה בוחנת הקמת בית ספר חדש בשכונות הירוקות

בקרוב יחלו עבודות להוספת כיתות בבתי הספר רחל המשוררת וש"י עגנון בשכונות הירוקות, במקביל לבניית קומה נוספת בבית הספר לאה גולדברג. תושבים תוהים מדוע בתי הספר לא נבנו עם יותר כיתות לפני שלוש שנים. כל התשובות בכתבה

פורסם בתאריך: 4.4.19 10:36

תושבים בשכונות הירוקות בכפר סבא חוששים כי העבודות להוספת הכיתות בבתי הספר היסודיים ש"י עגנון (הירוקה הצפונית) ורחל המשוררת (הירוקה הדרומית) יפגעו באיכות חייהם ועלולות להימשך הרבה מעבר למועדן. העבודות, האמורות לפי העירייה להתחיל החודש, ושנחשפו בצומת השרון עם פרסום טיוטת תקציב שיפוצי מוסדות החינוך לקראת שנת הלימודים הבאה, יימשכו על פי הצפי כחמישה חודשים.

לפני כשנה החלו העבודות להוספת קומה נוספת בבית הספר לאה גולדברג שבשכונה הירוקה הצפונית, עבודות שנמשכות עדיין וכוללות עבודות לילה וכן פגיעה בפעילות הצהרונים בחופשות. לכן, התושבים חוששים שהעבודות החדשות המתוכננות יגלשו אף הן לעבודות לילה שיהפכו את חייהם לבלתי נסבלים.

בתוך כך, התושבים שואלים מדוע בתי ספר שנפתחו לראשונה רק לפני כשלוש שנים נאלצים להתרחב ולא בנו אותם מראש בהתאם לקצב הצמיחה הצפוי בשכונה. בשכונות הירוקות הצפונית והדרומית קיימים ארבעה בתי ספר יסודיים: לאה גולדברג וש"י עגנון בצפונית ושמעון פרס ורחל המשוררת בדרומית. בלאה גולדברג, כאמור, נבנית בימים אלה קומה נוספת ובעבר התווספו בבית הספר שמעון פרס מבנים יבילים שקיימים שם עד היום.

"למה חיכו עד עכשיו כדי להחליט על השיפוצים, הכל תמיד נעשה ברגע האחרון", אומרת תושבת השכונה, "בעיקר אני לא מבינה למה לא בונים פשוט בית ספר נוסף במקום להוסיף כיתות. זה אבסורד משום שבין כה וכה השכונה ממשיכה לגדול ולהתרחב והעירייה אמורה לבנות בית ספר באזור קניאל. זה בדיוק הזמן לעשות חישוב מסלול מחדש. למה צריך לבנות פה על הראש של התלמידים?".

תגובת עיריית כפר סבא: "העירייה נערכת לשיפוצי מוסדות החינוך בתוכנית רב שנתית שלא היתה כדוגמתה וזאת לנוכח הפערים המשמעותיים שהצטברו לאורך שנים רבות. תכנית זו תיושם על כלל מוסדות החינוך בעיר, בתי ספר וגנים כאחד. חשוב להדגיש כי העבודות להוספת 3 כיתות בבית הספר ש"י עגנון ו- 4 כיתות בבית הספר רחל המשוררת מתבצעות לאור הצמיחה הדמוגרפית שעברה העיר בכלל והשכונה בפרט, ועל כן עיריית כפר סבא מחויבת להיערך לקליטתם המיטבית של כלל התלמידים. יש לציין כי בתי הספר הותאמו מראש לכל הרחבה עתידית שתדרש, והעבודות מתבצעות בתיאום עם אגף הביטחון ובאישורו והן לא יפגעו במהלך הלימודים התקין. בהתייחס להקמתו של בית ספר חדש, הנושא נבחן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יפית

    עלות הבניה בשלבים כל כך יקרה. היו צריכים לבנות הכל מראש, ולא לחלק את הבניה. הצמיחה הדמוגרפית הייתה ידועה מראש.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר