אסנת ספורטה. צילום אביבית איזקסון
אסנת ספורטה. צילום אביבית איזקסון

הרכב מועצת החינוך של כפר סבא בוטל עד לדיון מחדש

מי שהעלתה את ההצעה לקבוע מחדש את ההרכב היתה חברת המועצה, אוסנת ספורטה: "אם תהיה מועצת חינוך שבה ישבו אנשי מקצוע לצד אנשי אקדמיה, נציגי תושבים ותלמידים יש סיכוי גדול יותר שבמו"מ מול משרד החינוך נוכל לקחת יותר אחריות"

פורסם בתאריך: 4.4.19 13:44

חברי מועצת עיריית כפר סבא אישרו אמש, במפתיע, פה אחד, את ביטול הרכב מועצת החינוך כפי שאושר במועצת העיר ב-6 במרץ. לפי ההחלטה, ועדת החינוך העירונית תדון מחדש בהרכב מועצת החינוך, והחלטתה תאושר במועצת העיר.

מועצת החינוך, נסביר, הוקמה בקדנציה הנוכחית כחלק מהפקת לקחים מכך שבקדנציה הקודמת לא הצליחה העירייה לאשר את התוכנית האסטרטגית לחינוך. מטרת הקמת מועצת החינוך, שבהרכבה עשרות אנשים – חברי מועצה, אנשי מקצוע בעירייה ונציגי הורים ותלמידים – הייתה לאפשר דיון רחב בנושאי חינוך תוך שיתוף הציבור באופן הרחב והיעיל ביותר.

את ההצעה להחליט מחדש על הרכב מועצת החינוך העלתה ד"ר אסנת ספורטה, חברת הקואליציה מסיעתו של ראש העירייה רפי סער, כאשר מנכ"ל העירייה, איתי צחר ביקש לאשר את הרכב ועדות הרשות של העירייה ובהן גם את הרכב מועצת החינוך.

ספורטה הסבירה מדוע היא מבקשת לחשב מסלול מחדש לגבי מועצת החינוך. "קודם כל אני רוצה לומר שהייתה אי הבנה בנוגע ליעוד של מועצת החינוך, והיא גרמה למצב שהצעת ההחלטה שמועלית כאן כוללת ועדה או מועצה של כ-50 חברים, ואני חושבת שהרכבה יפספס את הייעוד שלה", אמרה ספורטה, "אני לוקחת על עצמי את אי ההבנה שנוצרה ואשמח לומר מה הייעוד של מועצת החינוך כדי שההצבעה תהיה מושכלת. מועצת חינוך לא קמה כדי שתהיה מועצת חינוך, היא קמה כי יש לה יעוד והיעוד שלה להגדיר ולהגדיל את האחריות שיש לעיר על חינוך ילדי העיר".

היא הוסיפה: "מדינת ישראל מובילה מהלכים של העברת חלק מסמכויות משרדי הממשלה לרשויות. משרד החינוך התחיל בתהליך כזה, ולמעשה מבקשים שמועצת החינוך תיכנס למו"מ עם משרד החינוך ותבקש להעביר סמכויות נוספות לעיר כדי שנדייק את החינוך שנותנים לילדינו. רק הבוקר קיבלתי הודעה שהמדינה יוצאת בפיילוט של 26 מיליון שקלים כדי להעביר סמכויות לרשויות על חינוך ילדים בגילאי לידה עד שלוש. "אם תהיה מועצת חינוך שבה ישבו אנשי מקצוע לצד אנשי אקדמיה, נציגי תושבים ותלמידים יש סיכוי גדול יותר שבמו"מ מול משרד החינוך נוכל לקחת יותר אחריות וזה הייעוד של מועצת החינוך. אין מועצה כזו בארץ עדיין. זה ניסיון להיות חלוצים. אני מאמינה שאם נצליח ונעשה את זה יהיו רשויות שיעבירו מהלך דומה ואולי בעזרת השם תהיה מועצת חינוך לאומית. במדינות מתוקנות כמו שבדיה, אוסטרליה, פינלנד, יש והלוואי ונגיע למצב הזה".

ספורטה ביקשה להציע הצעת החלטה חלופית, שוועדת החינוך הבאה שתתכנס, תדון בהרכב מועצת החינוך. "לא ברמה השמית", הסבירה. "אלא ברמת הנשים, הפונקציות, אנשי אקדמיה, נציגויות תלמידים. בני הנוער היום יודעים מה טוב עבורם וזו ההצעה החלופית. להעביר את הדיון בהרכב המועצה לוועדת החינוך ואז להעלות כאן להצבעה במועצת העיר".

בהמשך אמרה ספורטה: "אני מבקשת לבטל את ההרכב הקיים. עושים את זה פעם בחיים, אם עושים את זה עושים את זה מדויק. אם לא עושים מדויק עדיף לא לעשות".

מקורבים לספורטה אמרו: "היא החליטה לשים את החינוך במרכז ומאוד חשוב לה היה שכל מה שתעשה יהיה כדי להצדיק את המנדט שהיא קיבלה מהציבור. היא משתדלת ללכת עם ההחלטה הזאת ולשים בצד שיקולים אישיים ופרסונליים שלה ולעבוד רק לטובת הציבור. בחיים האמיתיים לפעמים כשאתה הולך עם ההחלטות המקצועיות שלך לעיתים אתה זוכה ולפעמים לא, אבל זו הייתה החלטה משמעותית שהייתה חשובה לה".

"הערב בישיבת המועצה בוטלה מועצת החינוך", אומר חבר מועצת העיר מ"כפר סבא מתקדמת", אמיר סילבר, "מזה חצי שנה שאני מנסה להבין מהי מועצת חינוך, שהרי ועדת חינוך קיימת והיא בעלת מעמד סטטוטורי ונציגים בה כל אנשי המקצוע, הורים ונציגי ציבור נוספים. מישיבת המועצה הראשונה ביקשתי להבין מהי מועצת החינוך, סמכויותיה, חבריה, המנדט שלה ומהו ההבדל בין המועצה לוועדה. לצערי גם היום לא הצלחתי להבין, אך יחד עם זאת אני שמח שחברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה ביקשה במפתיע לבטל את מועצת החינוך עד אשר כל השאלות למעלה יובהרו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר