בית ספר גולדה. צילום ניר קידר
בית ספר גולדה. צילום ניר קידר

סערה: הורה כתב על הלוח בכיתה א' את המילה "הדתה", עם ניקוד

קבוצת הורים בבית הספר גולדה מחתה על פעילות לפסח שהעביר הרב של חב"ד לילדים. ההורה: "אין לנו שום בעיה עם דת, הפעילות מבורכת. הדבר היחיד שהיה מאוד מטריד הוא סרטון שהוכן לילדים"

פורסם בתאריך: 7.4.19 13:27

סערה בבית הספר גולדה מאיר בעקבות מחאה של קבוצת הורים שהתנגדו לסרטון שהוצג במהלך פעילות להכנת מצות של רב חב"ד בכפר סבא יוסי ליפקין. על פי הודעה שנשלחה להורים על ידי המורה של אחת מכיתות א' בבית הספר, אחד ההורים נכנס ביום רביעי בבוקר השבוע לכיתה וכתב על הלוח את המילה "הדתה", זאת במחאה על ההחלטה לאשר את קיום הפעילות.

"עצוב לי מאוד שכעסים ומתחים שאינם נוגעים לילדים שלנו נכנסים לתוך בית הספר ולכיתות שלנו", כתבה המורה להורים, "אתמול (שלישי), מספר הורים מצומצם הפעיל לחצים מאסיביים לבטל פעילות שהיא חלק מהמסורת שלנו. הורים אלה פעלו באופן שלא מייצג את שאר ההורים. בהתאם למסורת, ובאישור המנהלת, קיימנו את הפעילות כסדרה. לצערי הרב, אחד ההורים נכנס הבוקר לכיתה וכתב על הלוח 'הדתה', עם ניקוד כך שהילדים יוכלו לקרוא. כדי שלא אפספס, הוא ביקש מהילד/ילדה שלו למסור לי שיש לי הודעה. כמובן שמיד מחקתי את המילה ולא התייחסתי לנושא. אני רואה בכך מעשה פוגע וחוצה גבולות. אני מודה לכם ההורים על התמיכה וההבנה, ומקווה שלהבא נדע להוציא את ילדנו מהוויכוחים הפוליטיים, שהם לא מענייננו בגולדה".

לדברי המורה, במהלך העשור האחרון היא מחנכת בבית ספר גולדה בכיתות א'-ב'. "לאורך כל השנים הללו, אנחנו, צוות בית ספר, שמים לנו כמטרה לקרב את הילדים למסורת ישראל, להיסטוריה ולערכים שלנו כעם. אנחנו עושות זאת בצורה חווייתית באמצעות סיפורים, שירים, ריקודים, טקסים, מזון ועוד. מעולם לא כפינו את דעתנו בנושאים שהם מחלוקת או אמרנו מה נכון ומה לא נכון בנושאים הקשורים לדת ולמנהגים שונים. לאורך כל השנים שלי בגולדה הרב יוסי היה שותף שלנו לדרך זאת. נכחתי באופן אישי בעשרות מפגשים ובכולם ללא יוצא מן הכלל עבר מסר של כבוד, אהבת הזולת ואהבת העם. מעולם לא עברו מסרים דתיים, או מסרים שאינם מקובלים על הרוב המכריע של ההורים וצוות בית ספר".

אחת האמהות לצומת השרון: "כל זה התחיל מזה שביום שלישי שעבר אמרו שהרב יוסי צריך להגיע ולהעביר פעילות אפיית מצות. בפעילות הוא אופה מצות, מראה סרטון של כמה דקות ומסביר על פסח. אותם הורים נכנסו לאטרף מה פתאום בסרטון הזה אין נשים, כאילו שבכל הסרטונים החילוניים יש נשים. לדעתי הם יצאו מפרופורציות. הם הגישו למנהלת את מחאתם והיא אמרה שזו התוכנית ושהרב יוסי יגיע. כנראה שהתגובה הזו לא מצאה חן בעיני אותו הורה שהחליט להתנהג כפי שהתנהג".

האב שכתב לכאורה את המילה "הדתה" על הלוח אמר בתגובה: "מבחינתי הסיפור נגמר. יש לי שיחה שיזמתי עם מנהלת בית הספר עוד בטרם המקרה. אני מתכוון להיפגש איתה ולהלבין עמה את הדברים ולהסביר לה מה לא מקובל בבית ספר שהוא לא ממלכתי דתי. אין לנו שום בעיה עם דת, הפעילות מבורכת. הדבר היחיד שהיה מאוד מטריד הוא סרטון שהוכן לילדים. יש שם דברים בעיניי לא ראויים בבית ספר בכלל ובבית ספר חילוני על אחת כמה וכמה. באשר למה שעשיתי או לא עשיתי, הדברים כפי שהוצגו בפניך לא מדוייקים. ההורים לא קיבלו שום הודעה על הפעילות. דבר הפעילות נודע להורים כי אחד הילדים סיפר לאמא שלו ש'מחר מגיע הרב יוסי לאפות מצות', לא ציטוט מדוייק אבל זה הסגנון. בנוסף, בשום שלב לא הנחתי את הבן שלי להגיד משהו למורה, זו המצאה".

רב חב"ד יוסי ליפקין: "אני לא פנוי להגיב וזה לא שייך אלי. כל התגובות צריכות להיות מהנהלת בית הספר".

מהנהגת ההורים בבית הספר נמסר: "קיים שיח ישיר בין הנהגת ההורים להנהלת בית הספר במגוון נושאים, כמו גם הנושא של הכנסת תכנים וגופים שאינם מטעם בית הספר (בין היתר גם כאלו בעלי אופי דתי לכיתות). ובכל מקרה, גם במצב של אי הסכמה יש דרך לפנות ולהביע אותה. הדרך שננקטה במקרה זה לא תואמת את עמדות ההנהגה ואת הרצון לנהל תקשורת ישירה וחיובית".

תגובת משרד החינוך: "מערכת החינוך פועלת ותמשיך לפעול לאורם של ערכי מדינת ישראל בהיותה יהודית ודמוקרטית. למנהלי בתי הספר יש סמכות לחשוף את התלמידים לתכניות העשרה מגוונות, כמיטב שיקולם ובהתאם לאופי הקהילה ורוח בית הספר, והמשרד סומך על שיקול דעתם".

מהעירייה נמסר כי ניתן להסתפק בתגובת משרד החינוך.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. יאיר

    שמאלנים ארורים!!! כל מה שמזכיר קצת יהדות יוצא להם עשן מהאוזניים. מחריבייך ומהרסייך ממך יצאו

  2. בועז

    המחנכת לא מבינה את תפקידה. במקום להסביר לתלמידים שיש מחלוקות שלא תמיד אנשים מסכימים, היא מטאטאת את המחלוקת מתחת לשטיח ומשמיצה את האב של אחד מתלמידיה. תתביישי!

  3. מזל שלא

    אז בית הספר מכניס אנשים מבחוץ ללא הודעה להורים, ומי שלא בסדר הוא אב שכותב מילה על הלוח? היש טרפת גדולה מזו?

  4. ג. א.

    כאמא לאחת הילדות בכיתה המכירה מקרוב את הסיפור.

    האבא בטוח לא מבין את תפקידו ובמקום לשוחח עם המורה והצוות הוא נדחף לשטח לא לו. ונוקט מעשה הגובל באלימות , לפני ילדים בכיתה א'… מעשה המערער את הסמכות של מורה בכתה א לעיני כל הילדים.. צריך להיות אטום וחסר כל שיקול דעת מינמלי בכדי להצדיק אותו ולהאשים את המורה ..

    הקטע המעודד בכל הסיפור ההזוי הזה שהאבא הוא יחיד מול כלל ההורים החילונים המגבים את המורה והצוות ומגנים בכל פה את החוצפה שלו בגרירת תלמידי כיתה א לויכוח חסר טעם כזה.

    לדעתי, הורים כמותו אסור להם לשלוח את ילדיהם לחינוך ממלכתי שיקימו להם בתי ספר אתיאסטים על טהרת שנאת המורשת ובורות מוחלטת במסורת ישראל…

  5. יריב

    כל הכבוד להנהלה ,שחושפת את התלמידים למסורת. אף אחד לא מחזיר בתשובה ולא מנסה! עוד מעט אותו הורה אומלל לא יסכים שילמדו תורה. זכותי ישלח את הבן שלו לבית ספר אחר

  6. שטויות

    היום עולי אפריקה בסרטון או שהוא היה צריך לרשום על הלוח גזענות?

  7. י.ס

    כל הכבוד למורה ולהנהלה ותעודת עניות ובורות לאותו אבא על התנהגות לא ראוייה !!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר