רשף לוי. צילום דניאל צ'צ'יק
רשף לוי. צילום דניאל צ'צ'יק

בעקבות הפוסט של רשף לוי: המורה שהתבטא נגד הומואים ננזף

מדובר במורה מחליף בתיכון כצנלסון שאמר, לפי הפוסט של לוי, ש"הומואים זה כמו אנשים ששוכבים עם בעלי חיים". משרד החינוך גינה את האמירה, כמו גם יו"ר הנהגת ההורים בתיכון: "שישמור את דעתו האישית לעצמו"

פורסם בתאריך: 10.4.19 13:47

פרסום ראשון: מורה מחליף בתיכון כצנלסון הוא זה שאמר לתלמידים במהלך דיון בסדנת זהות יהודית שהעביר כי מבחינתו "הומואים זה כמו אנשים ששוכבים עם בעלי חיים". במשרד החינוך הוקיעו את הדברים ולמורה הובהר באופן חד משמעי כי הדברים אינם ראויים.

הדברים נחשפו לראשונה בפוסט שכתב הבמאי, התסריטאי והסטנדאפיסט רשף לוי בשבוע שעבר. לדבריו ביתו שהשתפה בסדנה "יצאה להילחם בשם כוחות האור והטוב". "היא עושה את זה מעולה ולא מרשה לי להתערב אז אל תגלו לה שהזכרתי אותה", כתב. "במקום זה קבלו את הנתון הבא: 7 מתוך 10 נשים טרנסיות חוות אלימות קשה 4 מתוך 10 מנסות להתאבד. יש כל כך הרבה דברים שלא נוכל להסכים עליהם-הורדת שיער במפשעה לכל החיים זה טעות כן או לא, קעקוע ביפנית זה תמיד הימור מסוכן (הרבה פעמים כתוב שם רוטב סויה חריף), השתלת שיער בתורכיה הופכת אותך לאחוריים של דביבון. על כל אלה נתווכח אבל בואו נסכים לאהוב את כל בני האדם…".

תיכון כצנלסון. צילום עזרא לוי

תיכון כצנלסון. צילום עזרא לוי

יו"ר ועד ההורים בבית הספר, סמי מולגן: "זעזע אותי לשמוע את הדברים של אותו מורה. מדובר בדברים חשוכים. ניסיתי לברר את הסיפור והבת שלי שמעה משהו אבל היא לא מכירה את כל הסיפור לאשורו. ברמה האישית אני חושב שמורה לא צריך להביע את דעתו האישית בבית הספר מול התלמידים. שישמור את זה לעצמו. הוא צריך ללמד את התלמידים. אם זה היה צף הייתי מקיים פגישה עם ההורים ועם מנהל בית הספר, אברר את הדברים ואני מגנה אותם בכל תוקף".

תגובת משרד החינוך: "משרד החינוך רואה עצמו מחויב להוקיע כל סוג של אמירה המתפרשת כפגיעה כלפי יחידים או קבוצות בשל מוצאם, מינם או נטייתם המינית. באשר למקרה המדובר התבטאויותיו של המורה, הגם שלא נועדו לפגוע, אינן ראויות והנושא הובהר למורה באופן חד משמעי. בית הספר רואה עצמו כמניף את דגל הליברליזם, ופועל באופן מעשי ועמוק כדי לקדם תפיסות של סובלנות וכבוד כלפי כל האוכלוסיות בחברה ובמיוחד כלפי קבוצות שאינם זוכות ליחס של כבוד ושוויון בישראל ובעולם כולו. לעניין נושא הזהות המינית, בית הספר מקיים פעילויות רבות לטובת קידום סובלנות ופלורליזם כלפי קהילת הלהט"ב ומקבל את כל באיו על העדפותיהם המיניות השונות".

נציין כי לוי אמר לצומת השרון בעקבות בקשותינו שהוא או מי מבני המשפחה יתייחסו לדברים כי: "בנושא הזה הבטחתי לבת שלי שלא אתערב. היא מטפלת בזה. ביקשה שלא אעשה דבר מלבד הפוסט"

מעיריית כפר סבא נמסר כי ניתן להסתפק בתגובת משרד החינוך.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אנונימית

    למה כק הובהר? למה לא פוטר? שילמד שאין מקום לדברים מהסוג הזה במשרה הנוכחית שלו ושיחפש עבודה שאינה קשורה בחינוך ?

  2. הבורים של הליכוד המתקדם

    נעורות או בורות
    כל מה שאדם עושה בביתו, זכותו.
    לחנך דור שלם שמשכב זכר זה בסדר, ומשפחה זה 2 גברים זה הזוי.
    וזו בדיוק הסיבה שביבי נבחר שוב.
    מיעוט של אנשים הצליחו דרך השמאל החולה להכתיב לעם שלם שהזוועות האלה הם חלק בלתי נפרד מהשיח היומי.
    הזוי לחלוטין!
    משפחה זה אבא, אימא וילדים. נקודה.
    משכב זכר זה לחולים נפשיים, ואין להם מקום בחברה בריאה!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר