צילום אילוסטרציה

נפתחה ההרשמה לקייטנות יולי בגנים. העירייה: "העלות השנתית הכוללת פחתה"

העירייה גובה סכום חד פעמי של 2,100 שקלים עבור הקייטנה, בעוד שבשנה שעברה חולק הסכום לאורך השנה. עם ההוזלה בחודשי השנה הרגילים, בעקבות חוק הצהרונים, ההורים אמורים לשלם 483 שקלים פחות מאשר השנה שעברה

פורסם בתאריך: 17.4.19 15:07

עיריית כפר סבא גובה סכום חד פעמי של 2,100 שקלים עבור ההשתתפות בקייטנת חודש יולי, שמפעיל מערך גני היול"א (יום לימודים ארוך) בעיר. מדובר בסכום הגבוה כמעט פי שניים מהמחיר שנדרשו ההורים לשלם בשנה שעברה עבור קייטנת יולי, אז היה התשלום 1,110 שקלים. עם זאת, בממוצע חודשי, ישלמו הורים השולחים את ילדיהם למסגרות היול"א במהלך השנה הרגילה וגם לקייטנת יולי 483 שקלים פחות מאשר השנה שעברה. זאת מאחר והתשלום החודשי בשנה שעברה כלל בתוכו גם חלק מהתשלום עבור הקייטנה.

ההרשמה לקייטנת יולי מסתיימת בסוף חודש אפריל ולהורים נותרו ימים ספורים, כשבאמצע חול המועד, כדי לשלם את הסכום שמבקשת העירייה. בימים האחרונים התרעמו הורים ברשתות החברתיות על הסכום הגבוה ועל הזמן הקצר שניתן לתשלום. על פי הודעת העירייה, תוכנית הקייטנה לחודש יולי כוללת "צוותי גנים באותה מתכונת הנהוגה במהלך חופשות החגים", "ארוחת צהריים וארוחת מנחה איכותיות מבית אפונים" ו"תכנית 'שמח ביולי' ─ תוכנית ההעשרה שרצה בגנים זו השנה השלישית".

נסביר שהשנה, בעקבות "חוק הצהרונים", משלמים ההורים עבור מסגרת היול"א במהלך חודשי השנה הרגילים (ספטמבר-יוני) 935 שקלים, במקום 1,110 שקלים ששילמו בשנה שעברה, סכום שכלל גם 100 שקלים עבור קייטנת יולי. בסך הכל, שילמו ההורים בשנה שעברה עבור 11 חודשי פעילות, ועוד 651 שקלים תשלומי הורים, 12,861 שקלים בשנה. השנה ישלמו עבור 11 חודשי פעילות, ועוד 928 שקלים תשלומי הורים, 12,378 שקלים.

ההורים המתלוננים מספרים שהמתינו מאז חודש ספטמבר לקול הקורא שיבשר על מחיר קייטנת יולי, אבל שלא האמינו כי ידרשו לשלם יותר מכפול מחודש פעילות רגיל. טענות נוספות הן על מועד ההודעה המאוחר, לטענת ההורים. "אני לא מבינה למה אומרים לנו את זה כל כך בלחץ ממש לפני החג, כשממילא ההוצאות שלנו גדולות החודש ולוחצים עלינו לסיים את התשלום עד סוף אפריל. הורים עם שני ילדים ויותר פשוט לא יעמדו בזה", אומרת תושבת העיר שילדיה לומדים בגני יול"א. אם אחרת כתבה בפייסבוק: "עיריית כפר סבא, אשמח להסבר מה פשר הביזיון הזה לגבי חודש יולי. העיקר 'הוזלתם' את המחיר החודשי ועכשיו נשלם ביוקר עבור חודש יולי שגם לא כולל ימי שישי".

חברת האופוזיציה במועצת העיר, הדר לביא, כתבה לגולשים כי "לאור ההודעה ברגע האחרון והסכום הגבוה בכוונתי להיכנס לנושא בכל הכוח ולראות איך משנים את הבחירה של העיריה לגבות מאיתנו את התשלום הזה. גם אני אמא לילד ביול"א וגם אני כמוכן התעצבנתי למשמע ההודעה. התעצבנתי שבעתיים כחברת מועצה כיוון שביקשתי ולא קיבלתי את המידע הזה".

לצומת השרון אומרת לביא: "חבל שלא היו שקופים לגבי זה כמה שיותר מראש. ההשלכות הן שהמשפחות צריכות להחליט כעת איך להוציא עוד כמה מאות שקלים בחודש עד אלפי שקלים, תלוי במספר הילדים. בנוסף אם היו מודיעים מראש ייתכן מאוד שהיו יוצאות קייטנות פרטיות ואולי עכשיו זה כבר מאוחר מדי. בטוח יש פתרונות למצב, למשל לפרוש את התשלומים עד סוף השנה. קיבלנו הנחה ממשלתית בחודשי היול"א הרגילים וכעת היא לא מתקיימת".

מעיריית כפר סבא נמסר כי "אין תוספת במחיר הקייטנות לעומת שנה שעברה, אלא דווקא הפחתה בעלות השנתית הכוללת. השוני היחיד הינו שינוי שיטת הגבייה ופריסת התשלומים בעקבות חוק הצהרונים. התשלום לחודש יולי עומד כיום על 2,100 שקלים. בשנה שעברה גולם סכום זה במסגרת התשלום החודשי ששילמו ההורים ואילו השנה, בעקבות חוק הצהרונים וחוק הקייטנות שנחקקו לאחרונה, התבצעה הפרדה תקציבית בין הפעילות השנתית לזו ביולי. עיריית כפר סבא רואה לנגד עיניה את ההורים והילדים, ולכן מעניקה עשרה אחוזי הנחה לילד שני ואילך וכן ביצוע פריסת תשלומים לנוחיות ההורים. יש לציין כי בשנה הבאה כבר ייגבה התשלום עבור הקייטנות וצהרוני הקיץ כחלק מהתשלום השנתי".

בהודעה לעיתונות שפרסמה העירייה נכתב כי "עיריית כפר סבא, בהובלת החברה לתרבות הפנאי, ובשיתוף ועד הורי הגנים נערכת לקייטנות יולי בגנים עם תוכנית העשרה מגוונת בדגש על תחומי האמנות, הספורט, הבריאות והמדעים. מדובר בקייטנה ייחודית ובה תכנית העשרה חינוכית, "יולי שמח", שזכתה להצלחה גדולה בקרב ההורים, הילדים והצוותים החינוכיים. תכני ההעשרה יהיו ממגוון עולמות התרבות והתוכן ויהוו העשרה נוספת לפעילויות הקיימות בצד תכני עניין ולימוד המתאימים לילדי הגן.

"הורי ילדי גני היול"א מתבקשים לאשר את רישום ילדיהם לקייטנת הקיץ ביולי. את ההרשמה ניתן לבצע באמצעות טופס מקוון באתר העירוני. הקייטנה תפעל לאורך כל חודש יולי במבנה הפעלה דומה לפעילות יול"א בחופשות החגים- מה-01.07 ועד 31.07, ימים א'-ה' ובין השעות 07:30-17:00. ההרשמה תפתח כאמור ב- 16.04.19 ועד ל- 30.04.19 ובמידת בצורך תהייה הארכה".

העירייה צירפה את תגובתה של שרון שיינין, יו"ר ועד הורי הגנים, שמסרה: "חוק הצהרונים וחוק הקייטנות מהווים אתגר לא פשוט הן להורים והן לרשות. בחודש וחצי האחרונים קיימנו דיונים רבים במטרה להוזיל את המחיר, כדי להשיג פריסת תשלומים וכדי להשאיר כמה שיותר הפעלות. בסופו של דבר הגענו להצעה, שמורידה את המחיר הכללי לילד משנה שעברה ושומרת על אותם תנאים. אני מודה לעיריית כפר סבא על הנכונות ללכת לקראת ההורים בשמירת העלויות של השנה שעברה ופריסת התשלומים וכל זאת תוך שמירה על מבנה הפעלה זהה להפעלה ביולי בשנים קודמות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר