צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

העירייה החליטה לבצע איחוד בין עשרה גנים בשל מיעוט נרשמים, חלק מהגנים ייסגרו

"אנחנו לא יודעים אילו גנים מיועדים לאיחוד, באילו שכונות, מה המרחק בין הגנים שיאוחדו ומה מספר התלמידים שיהיה עכשיו בכל גן", אומרת יו"ר ועד הגנים שרון שיינין. מנהל אגף החינוך: "ההחלטה היא פדגוגית". ד"ר אסנת ספורטה: "זו החלטה שבסופו של יום תיטיב עם הילדים"

פורסם בתאריך: 14.5.19 19:56

עיריית כפר סבא הודיעה על ביצוע תהליכי איחוד בין עשרה מגני הילדים בעיר, בשל מיעוט נרשמים. העירייה לא מסרה אילו גנים צפויים להתאחד, וכמה ילדים נרשמו בכל אחד מהגנים האלה. ברור כבר כי חלק מהגנים ייסגרו. בהודעת העירייה נמסר כי "מדובר בגנים אשר אליהם נרשמו בין 19-2 ילדים, מיעוט נרשמים שאינו מאפשר יישום תהליכים פדגוגיים משמעותיים בגיל הרך וניצול אפקטיבי של משאבים. הילדים ישולבו בגנים אחרים באזור מגוריהם". בהנהגת ההורים טוענים כי ההחלטה התקבלה על ידי העירייה באופן חד צדדי וללא ידיעתם.

מהעירייה נמסר כי במהלך הרישום לגני הילדים "התברר כי למספר גני ילדים נרשם מספר נמוך מאוד של ילדים. לאחר בחינת כל הנתונים וההשלכות שלהם על איכות השירות שהעירייה מעמידה לרשות ילדי העיר והוריהם, התקבלה החלטה על איחוד חלק מהגנים. מדובר בעשרה גני ילדים, מתוך 199 גני ילדים, הפועלים ברחבי העיר. השיקול המרכזי, שעמד לנגד עיניהם של מקבלי ההחלטות בנוגע לאיחוד הגנים הינה העובדה שהדבר לא נכון מבחינה פדגוגית – בגנים בהם יש מיעוט ילדים לא ניתן לקיים תהליכים פדגוגיים וחברתיים מיטביים והדבר עלול לפגוע בילדים ברמה הרגשית והחברתית. שיקול נוסף שנלקח בחשבון הינו הצורך באיזון מגדרי בגנים בין מספרי הבנים והבנות. הילדים שיועדו ללמוד בגני הילדים שיאוחדו ישולבו בגנים אחרים באזור מגוריהם. אגף החינוך ידון באופן פרטני בכל בקשה לשינוי שיבוץ, בהתאם לקריטריונים הקבועים בנהלים, וזאת מייד לאחר פרסום השיבוצים". עוד נמסר כי "הפעלת גן בו יש מיעוט נרשמים מצריכה השקעת משאבים עודפים של העירייה אשר ניתן להפנותם לטובת חינוך הילדים".

מחזיקת תיק החינוך, חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה, אמרה כי "סוגיית השיבוץ לגני ילדים היא סוגייה מורכבת ורגישה, והעיקרון המנחה אותנו הוא טובת הילדים". היא הוסיפה ש"הצורך באיחוד גנים עלה בשל העובדה שלמספר גנים נרשמו 15, 12, 7, 5 ואף 2 ילדים. מספר נמוך כל כך של ילדים אינו מאפשר קיום מסגרת חינוכית ראויה ותהליכים פדגוגיים וחברתיים נאותים. אני מבינה את החששות של חלק מההורים, ויחד עם זאת, משוכנעת שזו החלטה שבסופו של יום תטיב על הילדים. צוות אגף החינוך וצוותי גני הילדים ערוכים ללוות את הילדים וההורים בתהליכי הפרידה והקליטה החדשים, ואין לי ספק שבסופו של יום, המהלך ייטיב עם הילדים וההורים".

מנהל אגף החינוך הנכנס, ד"ר אורי ארבל גנץ, הדגיש כי "ההחלטה לאחד את הגנים ולשלב את הילדים שנרשמו אליהם בגנים אחרים הינה החלטה פדגוגית גרידא. מיעוט ילדים מקשה על הובלת תהליכים פדגוגיים בגיל הרך ופוגע בכל הקשור להיבטים חברתיים ורגשיים".

בהודעה שהפיצו הורים מגן מרגנית, הם קראו להורים להגיע למחות על ההחלטה מול ישיבת מועצת העיר, שאמורה להתקיים מחר (רביעי), בשעה 19:00, במרכז הנוער העירוני ברחוב דוד אלעזר 3. "הורים יקרים, בואו לרגע נצא מאיזור הנוחות. אם סגירת גני ילדים בעיר שלנו לא מוציאה אותנו מהבית שום דבר לא יוציא כבר. בואו נזכור לרגע את הצעירים שהיינו בגיל 20 ונצא מאיזור הנוחות. סגירת גנים משמעות בפועל הוא עליית מספר הילדים בגנים אחרים בגנים של כולנו. לא ייתכן שעיריית כפר סבא משלימה עם כך ומובילה מדיניות של גנים צפופים מעל 30 ילד. אז מה אנו מציעים? להגיע מחר למועצת העיר, עם הילדים ושלטים, לומר למנהיגינו ואנשי המקצוע שחינוך ילדינו חשוב לנו ביותר. בואו נצא כי סגירת הגנים משפיעה על כולנו".

בהודעה ששלחה היום להורים הנהגת הורי הגנים בעיר, נכתב, כאמור, כי ההחלטה התקבלה ללא ידיעתם: "הורים יקרים, אנחנו שומעים באחרונה, כמוכם, על ההחלטות לסגור גנים ברחבי העיר. כנציגיכם, חשוב לנו לעדכן אתכם שפעולה זו הוחלטה על ידי עיריית כפר סבא לבדה, ללא כל שיח מקדים עם ועד הורי הגנים כפר סבא. כל זאת, בניגוד מפורש לסיכומים שנעשו מול כל צמרת עיריית כפר סבא, מראש העיר, דרך מנכ"ל העירייה ועד מחלקת הגנים". נכתב.

יו"ר ועד הגנים שרון שיינין אמרה לצומת השרון: "ראוי שבכל קבלת החלטות מהותיות, זווית ההורים תישמע טרום קבלת ההחלטות. ביקשנו וקיבלנו הסכמות מפורשות מצמרת העירייה שיהיה איתנו שיתוף פעולה מלא ושנהיה חלק מקבלת ההחלטות בנושא זה, וזה לא קרה. השיתוף הזה חשוב כי אנחנו מביאים את זווית ההורים, ומביאים שיקולים שבעירייה לא בהכרח חשופים אליהם. בסופו של יום מדובר בהחלטה של העירייה, שיכולה להתקבל גם אם לא נאהב אותה, אבל אנחנו מצפים שיקשיבו לנו ושהשיקולים שנעלה כמו גם עמדתנו יהיו חלק מקבלת ההחלטות".

שיינין הוסיפה: "אנחנו מצפים שיעצרו את התהליך, שנקיים דיון מעמיק ורק אז יעלו הנושאים להחלטה מחדש. לצערי, לא היינו חשופים לשיקולים השונים בקבלת ההחלטה. אנחנו לא יודעים אילו גנים מיועדים לאיחוד, באילו שכונות, מה המרחק בין הגנים שיאוחדו, מה מספר התלמידים שיהיה עכשיו בכל גן. צריך גם לראות מה הצפי לשנה הבאה. מה יעשו אם מספר הילדים יגדל? יפצלו מחדש? ואם יצטרפו משפחות חדשות במהלך השנה לשכונה? יחליטו לפצל גנים פתאום במרץ? מה לגבי פדגוגיה? האם 35 ילדים בגן, זו אמירה שהולכת יד ביד עם האני מאמין של הנהגת העיר? האם עצרו לשאול את ההנהגה אם זה בא בכפיפה אחת עם הערכים והרוח החדשה שהם רואים לנגד עיניים? אגב, אני לא אומרת שהעירייה לא ביצעה חשיבה, אבל גם אין לי שום מידע שהיא כן, ושכל הנקודות והזוויות השונות היו על השולחן טרום קבלת ההחלטות. מהנסיון שלי, שמצרפים משהו אחר, תמיד נוספות זוויות אחרות ולכן זה מפרה וחשוב כל כך".

עו"ד ליאת פסטרנק-אלקיים, אם לילד בגן כינור בשכונה הירוקה, שאמור להתאחד עם גן חצוצרה, חוששת שהמהלך יביא להגדלת הצפיפות בגנים בשכונה. שמועות בין ההורים מספרות שלגן כינור נרשמו בין 18-15 ילדים, ושגם גן אחר בשכונה, גן סול, צפוי להיסגר. "עיריית כפר סבא החליטה ללא שיתוף ההורים ונציגות הגנים לסגור את הגן של בני הצעיר, ולדחוס את ילדינו שנה הבאה לגן של 35 ילדים", היא אומרת, "הבעיה איננה רק של הגן שלנו, אלא של כלל הורי וילדי השכונה הירוקה במתחם 60, שכן גן נוסף בשכונה מועמד לסגירה וכפועל יוצא, ידחסו את ילדינו בגנים מלאים עד אפס מקום. ברור שהדבר יוביל לפגיעה חריפה בחינוך ילדינו. גננת לא יכולה להגיע למאה אחוז ילדים בגן עמוס של 35 ילדים. רפי סער ואסנת ספורטה הבטיחו לנו במסע הבחירות שהחינוך יהיה בראש סדר העדיפויות, יש צוות וגננת מצויינים ויש גן ראוי שפועל ומתפקד ללא רבב, אז מה ההיגיון לסגור אותו במקום להמשיך ולהעניק לילדינו חינוך מעולה? מבחינתי, זוהי הפרת אמון מצד נבחרי הציבור. גם טענת העירייה שיש מיעוט נרשמים לגן לא ראויה. אם הדבר נכון ואינני יודעת אם כן, אז שיפזרו ילדים בגנים בחלוקה שווה, וכך יהיה מספר ילדים ראוי בכל גן, לרווחת כולם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר