הפגנת ההורים בשבוע שעבר
הפגנת ההורים בחודש שעבר

איחוד הגנים: העירייה תיפגש עם ההורים בניסיון לגבש פתרון

בשבוע שעבר הודיעה העירייה על הכוונה לאחד עשרה גני ילדים בעיר ולסגור את חלקם, בשל מיעוט נרשמים, וחלק מההורים יצאו להפגין. העירייה: "רק לאחר שיתוף ההורים יגובשו מסקנות"

פורסם בתאריך: 22.5.19 15:12

שבוע אחרי שהכריזה על כוונתה לאחד עשרה גני ילדים בעיר, וסגירה של חלק מהם, בשל מיעוט נרשמים, הודיעה השבוע עיריית כפר סבא על קיום מפגשים עם הורי ילדי הגנים שרשמו את ילדיהם לגנים האלה, בניסיון לתת להם מענה ולגבש פתרון מוסכם.

"עיריית כפר סבא בהובלת אגף החינוך קיימה השבוע ותמשיך לקיים בשבוע הבא מפגשים אישים להורים, שרשמו את ילדיהם לגנים בהם יש רישום מועט וזאת לאור הפניות בנוגע לסוגיות שיבוצים, נושאי איחוד גנים ועוד", נמסר בהודעה שהפיצה העירייה ביום רביעי השבוע, "בימים אלה מצויה בעיצומה המלאכה המורכבת של שיבוצי הילדים בגנים העירוניים לקראת השנה הבאה ועיריית כפר סבא עושה את מירב המאמצים בכדי שהילדים ישובצו לגנים לשביעות רצון ההורים. עם זאת, לאור נתוני הרישום שנחשפו בימים אלה, לאור פניות שעלו מציבור ההורים ומתוך רצון כן להקשיב ולנסות לפתור סוגיות שונות שעולות, הוחלט לקיים מפגשים לציבור, בהם ייקחו חלק גורמי המקצוע באגף החינוך בעירייה, שיקשיבו, יענו על שאלות וישתפו את ההורים בנוגע לשיקולים שבבסיס השיבוצים. רק לאחר שיתוף ההורים יגובשו מסקנות ותתקבל החלטה בנושא".

ביום רביעי שעבר, לאחר הודעת העירייה על הכוונה לאחד עשרה גני ילדים בעיר בשל מיעוט נרשמים, הפגינו כמה עשרות הורים וילדים ממספר גנים במהלך ישיבת מועצת העיר. יהודית רונן, אם לילדה בגן מרגנית, ממארגני ההפגנה, אמרה: "הגענו למועצת העיר בדרישה מאוד ברורה – לא סוגרים גנים, בטח לא חד צדדית, ולא מחליטים להודיע רק לחלק מהצוותים או לחלק מההורים. אפשר הכל לעשות מתוך שיחה והידברות בצורה מסודרת. לצערי למרות מכתבים שכתבתי, והבטחות שיפגשו איתנו נודע לנו שלא ייפגשו איתנו ולכן הפגנו, הפגנה לא אלימה".

בפוסט שהעלתה למחרת מחזיקת תיק החינוך וחברת מועצת העיר, אסנת ספורטה, היא הסבירה מדוע התקבלה ההחלטה השנויה במחלוקת והגנה עליה, אך גם הודתה כי "מסתבר שהיו תקלות בדרך. חלק מהשיחות לא נעשו בהלימה להנחיות, וגורם שאינו עובד עירייה 'הודיע' לחלק מהגננות שהגן צפוי להיסגר. ועל כך אנחנו לוקחים אחריות ונפעל שהמקרים לא יישנו".

ביום שני השבוע השביתו הורים בגן דקל את הלימודים והפגינו מול הגן במחאה נגד הכוונה לסגור אותו. לסגור אותו. אל גן דקל נרשמו לשנה הבאה 17 תלמידים. יתר הגנים המועמדים לסגירה הם: דובדבן (19 נרשמים), אנפה (5), צבר (16), הרדוף (12), סול (7), דוכיפת (2), כינור (15), הניה (13) ומרגנית (14).

ספורטה אמרה בשיחה עם צומת השרון: "יצאנו למהלך של פגישות וישיבות עבודה כדי לשקול מה אנחנו עושים עם המידע הזה. חלק מהגנים אנחנו שוקלים לאחד אבל עוד לא קיבלנו החלטות. לכן קבענו סדרה של פגישות עם הוועדים כי כל גן הוא עולם ומלאו".

מה השיקול שהוביל אתכם להחלטה?

"השיקול המוביל הוא שאנחנו מאמינים שההורים יודעים הכי טוב מה טוב לילדים שלהם. הגדרנו שנעשה את כל המאמצים לשבץ ילד בגן שההורים שלו ביקשו. היינו יכולים לומר 'יש פה שני ילדים, ניקח 15 מגן אחר, נוסיף משם ומפה ונחבר ויהיו 25 בכל גן'. זה אומר שאני לוקחת ילדים ומשבצת בניגוד לבקשת ההורים. כדי להגדיל את ההליכה לקראת רצון ההורים, כשראינו שיש גנים עם מעט נרשמים או הורים שלא הצלחנו לשבץ אותם לפי בקשתם – אז עשינו טלפונים להורים ואמרנו שאנחנו לא מצליחים לשבץ בהתאם לבקשה והאם יש גן נוסף שתרצו להוסיף לרשימה. כאן הייתה תקלה כי בחלק מהשיחות אמרו שסוגרים גן ספציפי. אבל עד לרגע זה לא התקבלו החלטות חלוטות אילו גנים יאוחדו".

במקביל הגיעו למערכת צומת השרון תלונות של הורים מגן כרכום, גן לילדי החינוך המיוחד, שטוענים שבעירייה מבקשים להעביר אותם למבנה הריק של גן סול (אחרי סגירתו) שנמצא ברשימת עשרת הגנים, זאת במטרה לאכלס בגן שלהם (כרכום) את הגנים דפנה ונענע. הם מבקשים מנגד להעביר כל אחד מגני היול"א הרגילים בשכונה ולא אותם, מכיוון שלדבריהם כל שינוי עלול לערער את ביטחונם של הילדים, שהם כאמור ילדי חינוך מיוחד.

חברת מועצת העיר מהאופוזיציה, הדר לביא, אמרה: "סגירה של גנים משפיעה על כל האזור, ואני לא מבינה את המדיניות הזאת. למה לסגור גנים? אפילו הגן עם שני הילדים יש מאחוריו סיפור מדהים. כל בר דעת אומר שלא צריך לפתוח גן עם מספר כזה של ילדים. מסתבר שזה גן שהוא כיום עם 30 ילדים. אז איך נרשמו שניים? כי הגננת יוצאת לשנת שבתון, אז לא נרשמו אנשים. אבל לא צריך גן בשכונה? אז או שאנשי המקצוע הטעו את הדרג הפוליטי, או שהדרג הפוליטי מונע משיקולים תקציביים. בסופו של דבר אפשר לומר שאני אופטימית. תזכור שמדובר ב-10 גנים מתוך 200. בשנה שעברה הייתה המולה על שלושה גנים וראש העיר דאז לא סגר. בכל מקרה בעיניי סגירת גנים היא פגיעה בגיל הרך".

תגובת העירייה: "בימים אלה, נמצאת בעיצומה המלאכה המורכבת של שיבוצי הילדים בגנים העירוניים לקראת השנה הבאה ועיריית כפר סבא עושה את מירב המאמצים בכדי שהילדים ישובצו לגנים לשביעות רצון ההורים. חשוב להדגיש כי טרם התקבלה כל החלטה בנושא איחוד גני ילדים. במהלך השבוע הנוכחי והשבוע הבא יתקיימו פגישות בין גורמי המקצוע בעירייה והורי גני הילדים בהם היה מיעוט נרשמים, על מנת לשמוע את דבריהם. רק לאחר שיתוף ההורים והיוועצות עם הנהגת ההורים יגובשו מסקנות ותתקבל החלטה בנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר