הסטודנטים השבוע במפגש עם חוקרי "אדמה". צילום שמואל ששוני
הסטודנטים השבוע במפגש עם חוקרי "אדמה". צילום שמואל ששוני

כך מנסים במכללה האקדמית בית ברל להגדיל את מספר התלמידים במקצועות מדעיים

סטודנטים להוראת המדעים והמתמטיקה במכללה השתתפו ביום לימודים מיוחד עם חוקרים מחברת "אדמה", ולמדו איך לעורר עניין וסקרנות בתחום המדעים בקרב תלמידי תיכון

פורסם בתאריך: 26.5.19 11:19

סטודנטים לתואר שני בהוראת המדעים והמתמטיקה במכללה האקדמית בית ברל – אקדמאים שעושים במכללה הסבת מקצוע להוראה – השתתפו השבוע ביום לימודים מיוחד עם חוקרים מחברת אדמה, מהחברות המובילות בעולם בתחום הגנת הצומח, וחוו ממקור ראשון את העבודה המדעית הפרקטית של חוקרי החברה. במסגרת שיתוף הפעולה בין החברה למכללה התנסו הסטודנטים בתהליך של יצירת פתרון כימי לבעיות בתחום החקלאות, בסוגיות שעולות במסגרת הפיתוח ובהפיכת רעיון למוצר ממשי. את הפעילויות המחקריות מבצעים בהמשך הסטודנטים עם תלמידי בתי ספר.

"המטרה היא לגרום לסטודנטים, שהם מורי העתיד, לחוות בעצמם וממקור ראשון את העבודה המדעית הפרקטית, כמו למשל עבודה לצד מדענים ומהנדסים, כך שיוכלו לחבר את התלמידים בבתי הספר למקומות עבודה עתידיים ולעורר את הסקרנות שלהם למקצוע, ובכך להגדיל משמעותית את מספר התלמידים והתלמידות שיבחרו במקצועות אלה ברמה של חמש יחידות לימוד בעתיד", אומרת פרופ' אביבה קליגר, מי שיזמה את שיתוף הפעולה בין המכללה לבין החברות ומוסדות מחקר.

מהמכללה נמסר שהתוכנית ללימודי הוראת המדעים והמתמטיקה פותחה במכללה בעקבות מחסור גדול בישראל במהנדסים וחוקרים בתעשייה ובמוסדות המחקר כשהאינטרס המשותף של החברות המשתתפות בפרויקט והמכללה האקדמית בית ברל, הוא לסייע בפיתוח דור המדענים והמהנדסים הבאים של מדינת ישראל.

מלבד אדמה, מתקיימים במסגרת התוכנית שיתופי פעולה נוספים, גם עם חברות CAPS Medical ו-Exeo Medical בחממת Xelerator Medex שעוסקות בפתרונות רפואיים כמו למשל בשיטת ריפוי ייחודית לסרטן, עם מרכז הפיתוח האזורי בכפר קרע שעוסק במחקרים בתחומי המדעים השונים, עם המכון הוולקני ועוד.

בסיום הלימודים מקבלים הסטודנטים תואר שני בהוראת המקצוע, תעודת הוראה לבית הספר העל-יסודי ורישיון הוראה להגיש לבגרות רמה של 5 יחידות לימוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר