שביתה בגן מרגנית. צילום באדיבות ההורים

העירייה תסגור את הגן, ההורים שיבשו את הלימודים: "התחושה היא שאנחנו לא צד"

הורי גן מרגנית השביתו הבוקר את השעתיים הראשונות ללימודים. נציגת ההורים: "חלקנו כבר עייפנו ומקבלים את הגזרה תוך תחושה של חוסר בחירה ושליטה על עתידם החינוכי של ילדנו ומצרים על כך מאוד"

פורסם בתאריך: 20.6.19 12:28

הורי גן הילדים מרגנית שברחוב אזר בכפר סבא השביתו הבוקר את השעתיים הראשונות ללימודים. זאת במחאה על "ההחלטה החד צדדית, ותזמונה הדוחק, לסגור את הגן", כפי שכתבו למנהל אגף החינוך אורי ארבל-גנץ, ביום שלישי, כשהודיעו על כוונתם להשבית את הלימודים.

לגן נרשמו 15 ילדים ולפי החלטת העירייה הוא ייסגר ויתאחד עם גן אהבה. ההורים מתלוננים על כך שעד כה לא קיבלו כל הודעה רשמית מהעירייה על כך שהגן נסגר. אתמול (רביעי), עם פרסום השיבוצים לגנים, לא הופיע הגן ברשימה.

"למה שובתים אנחנו היום, כשכבר התפרסמו השיבוצים?", נכתב בהודעה שהפיץ ועד הגן, "כי אנחנו יודעים שההחלטה לא טובה ולא רגישה לילדינו, כי לא זימנו אותנו לשוחח שוב אחרי ההכרעה והתחושה היא שאנחנו ההורים פשוט לא צד. שובתים כי החלופה של גנים עם 35 ילדים זו אופציה לא טובה לילדים, לא שלנו ולא של אחרים. שובתים כי נראה שהעירייה שכחה שההורים שותפים ואינטרס חינוך הילדים הוא של כולנו. שובתים כי מאוכזבים, שובתים כי כועסים, שובתים כי מצפים שההיערכות למעבר וקליטה בגן אחר תהה מקצועית יותר מתהליך הסגירה. שובתים על מנת שיכבדו את צוותי החינוך . שובתים כי בעיננו החינוך הוחלף בזיקוקים".

"הבוקר קמנו בתחושות מעורבות לאחר היוודע דבר השיבוץ לגנים, והאמת שלא היינו כלל מופתעים. חלקנו כבר עייפנו, ובצדק גמור, ומקבלים את הגזרה תוך תחושה של חוסר בחירה ושליטה על עתידם החינוכי של ילדנו ומצרים על כך מאוד", מסרה נציגת ועד ההורים בגן מרגנית עינת כפיר לצומת השרון, "בשלב הזה, טרם קיבלנו מענה הולם לבקשתנו לשקול בשנית את סגירתו של הגן וספק אם בכלל זה יקרה, שהרי כבר נוכחנו להבין את ההתנהלות החד צדדית של מקבלי ההחלטות בעירייה. אני קוראת למי שיכול לחזור בו מן ההחלטה לסגור את הגן או אף לשקול את דחייתה ולו בשנה אחת על מנת להשאיר את ילדנו במסגרתם הנוכחית ולשמור על רצף חינוכי מיטבי ככל שאפשר. ותמיד אפשר להערך מחדש לשינוי בשנה לאחר מכן כשהכל יהיה כבר ידוע מראש".

במכתב ששלחו לארבל-גנץ ביום שלישי כתבו ההורים: "נודה לך באם תתייחס לבקשתנו לאלתר ולקיים עמנו פגישה בה נבקש לשקול בשנית את סגירתו של הגן בשנה הבאה ולקבל מענה ברור לגבי עתיד ילדנו על מנת שאנו ההורים נהיה סמוכים ובטוחים בהמשך חינוך ילדנו במסגרתם הנוכחית. גן מרגנית יקר לנו. הצוות הפועל בו מוערך בכל קנה מידה ולכן נאמץ כל פעולה על מנת להשיג את מטרתנו והיא להמשיך לקיים את פעילותו של הגן גם במחיר מיעוט נרשמים. ככל שלא נקבל מענה לבקשה זו, נשבית חלקית את הגן בזמן שצוין מעלה תוך בחינת נקיטת צעדים נוספים להשגת המטרה”.

אחת האמהות, יהודית רונן, אמרה לצומת השרון: “אנחנו עצובים, מצרים וכועסים על הדרך בה נסגר גן מרגנית ללא התחשבות בעובדה שמדובר במוסד חינוכי עשיר ראוי ומשמעותי ואנחנו חושבים שלא נתנו את הדעת לגבי ההשפעה של סגירת הגן על הילדים. אנחנו מקווים שאם ההחלטה תעמוד בעינה העירייה מבינה שלמעבר ילדים ממוסד למוסד יש מחיר ואחריות של סיוע בקליטה שלהם בכל גן שיצרפו אותם אליהם. אנחנו המומים מזה שעד כה מחלקת גני הילדים לא פנו אלינו כדי ליידע אותנו מה סטטוס הגן – האם הוא נסגר או פתוח, ואנחנו ניזונים רק מידיעות בתקשורת על פי הרשימה של הגנים שנתנה מחזיקת תיק החינוך אסנת ספורטה בזמנו. ההורים חשבו לתומם שבתקופה הזאת יש סיכוי שלא יסגרו את הגן. אני יכולה לומר שבגלל שכתבתי בנושא מכתב למנכ"ל העירייה, קיבלתי טלפון לאיזה גן הילדות שלי משובצות ושאלתי אם זה אומר שהגן נסגר וזה אומר שאין גן מרגנית – אבל לא הייתה שום הודעה רשמית. זה חבל, עצוב ומכעיס שמתנהלים כך”.

עיריית כפר סבא לא התייחסה בתגובתה לטענות ההורים ולהשבתת הגן, ובחרה להעביר הודעה לעיתונות על פרסום השיבוצים לגנים, שבה נכתב כך: 

"אלפי הורים בכפר סבא התבשרו על שיבוץ ילדיהם לגנים העירוניים ברחבי העיר, אחרי תהליך ממושך שהתבצע במחלקת גני ילדים באגף החינוך בעירייה, פגישות ארוכות עם הורים, בחינת כל הדילמות והבקשות שהתקבלו וראיית טובת הילד. הילדים ילמדו בשנה הבאה ב-127 גני יול"א (יום לימודים ארוך) וב-38 גני יום לימודים קצר (עד השעה 14:00), ועל פי הנתונים, מרבית הילדים שובצו לגנים על פי אחת מההעדפות שרשמו הוריהם בעת הרישום לגנים לשנת הלימודים הבאה.

ראוי לציין כי מלאכת שיבוץ הילדים לגנים העירוניים נעשתה במחלקת גני הילדים במקצועיות וברגישות, תוך התחשבות מרבית בבקשות ההורים, כשטובת הילדים עומדת לנגד עיניי נציגי אגף החינוך. השיבוץ לגנים התבצע על פי קריטריונים סדורים, שפורסמו מראש, כאשר בתום תקופת הרישום ולאחר שכל ההורים נרשמו באמצעות המערכת המקוונת ובחרו את הגנים המועדפים עליהם, עברו כל הנתונים למחלקת גני הילדים לתחילת תהליך השיבוץ. באמצעות אלגוריתם ייחודי וחדשני, שבוחן את הבקשות של ההורים, בוצע מיון ושיבוץ ראשוני, כשבמקביל קיים צוות המחלקה דיונים על כל ילד וילד, תוך בחינת כלל הנתונים והעדפות ההורים. בין השאר נלקחים בחשבון גיל הילד, איזון מגדרי בין בנים ובנות, קירבה לאזור מגורים והעדפות ההורים.

פרסום השיבוצים התעכב בעקבות פגישות רבות שהתקיימו בין הורים לבין נציגי העירייה. בנוסף התקיים בנושא דיון במועצת העיר ודיון פרטני במסגרת ועדת החינוך העירונית, שהתכנסה לראשונה בראשות ראש העיר רפי סער, וכוללת את נציגי ההורים, חברי מועצה ואנשי מקצוע באגף החינוך.

לאחר בחינה מעמיקה של כלל הנתונים והבקשות שהועלו במסגרת הפגישות הרבות שהתקיימו בנושא, הסתיים הליך השיבוצים ואלו נמסרו כאמור היום להורים, במסרונים אישיים שנשלחו לטלפונים הניידים שלהם. ראוי לציין כי מספר גנים אוחדו ובמבנים שהתפנו ייפתחו גני חינוך מיוחד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר