טקס הסיום בדבורה עומר. צילום ההורים

שכחו אותו: התלמיד ה"שקוף" נשכח גם כשהקריאו את השמות בטקס הסיום (וידאו)

הוריו של אחד מתלמידי כיתה ו' טוענים שבמשך שנותיו בבית הספר היה בנם "שקוף" עבור המערכת. מה שקרה בטקס הסיום היה מבחינתם הקש ששבר את גב הגמל. מנהלת בית הספר: "אנו מצרים על עוגמת הנפש"

פורסם בתאריך: 24.6.19 11:15

בית הספר אמור להיות מקום ששומר עליך, אבל יש מקרים שבהם העובדה שאתה לא תלמיד בעייתי במיוחד הופכת אותך לשקוף בעיני המערכת. כך, לדברי הוריו, קרה לאחד מתלמידי שכבת ו' בבית הספר דבורה עומר בכפר סבא במשך שנותיו בבית הספר, אבל ביום חמישי האחרון נשבר השיא דווקא בטקס הסיום של השכבה.

"איך שוכחים ילד?", כתבה אמו בפוסט שהעלתה בפייסבוק. "את הילד שלי שכחו אתמול, למעשה שכחו אותו לאורך שנים. הוא ילד מקסים, מבריק ועם לקויות למידה מורכבות. יש נטייה לשכוח ילדים כאלו. הם פשוט טובים מדי, שקטים מדי, נחבאים אל הכלים. אתמול, במסיבה, הכיתות עלו בגאווה אחת אחת לקבלת ספר התורה מרוגשים ונרגשים, ושמו של הילד שלי לא הוקרא. הוא פשוט נשכח. כמה סימבולי מבית ספר ששכח את הילד לאורך השנים לשכוח אותו גם במסיבת הסיום שלו. לאחר 'דין ודברים' הוא הועלה לבמה בנפרד, נבוך מול כולם וזכה להקראת שמו אבל זה היה כבר מאוחר מדי".

לצומת השרון מספרת האם: "הוא נורא ביישן ולא רצה להיות על הבמה מלבד צעידת הדגלנים. אבל הוא עזר מאחורי הקלעים עם כל הציוד. היה חשוב לי לצלם את הקטע של חלוקת הספר בווידאו כי זה הזמן היחיד שהוא היה על הבמה. ואז פתאום אני קולטת שהוא עומד ומחכה לתור שלו. הוא יודע לפניו ומי אחריו. אז מקריאים את השם של מי שלפניו ואז את מי שמאחוריו ובשם שלו לא קראו. הוא פשוט עלה לבמה ועמד חסר אונים ולא ידע מה לעשות".

מה הרגשת?

"הרגשתי שאני עומדת להתפוצץ מעצבים. כלו כל הקיצין. באמת די. זה הדובדבן שבקצפת של כל ההתנהלות בשנים שלנו בבית הספר שהייתה לא פשוטה ולא אפרט מעבר לזה. אני יודעת, ואמרתי את זה למנהלת, שהכוונות לא רעות והן לא מכוונות. יש פה פשוט השתלשלות עניינים של צוות לא מקצועי בעיניי".

למה את חושבת שזה קרה דווקא לבן שלך?

"אנחנו מחנכים את הילדים שלנו להיות בני אדם. שני הילדים שלי דואגים לאחר ולסביבה לפני שהם חושבים על עצמם. ואז, כשיש ילד שהוא לא מפריע, לא אלים ומכבד את כולם, ילד שקט – הוא שקוף ובגלל זה לא רואים אותו. כשאני באה ואומרת לאורך השנים שהוא צריך ככה וככה אז היועצת, הקודמת, באה ואמרה שהכל בסדר. 'אני לא מבינה על מה את מדברת', היא אומרת לי. הילד שלי מאוד מתוסכל מההתנהלות הזו של בית הספר. סף התסכול שלו הגיע לקצה. כי כשאתה נמצא בסביבה כל כך מוגנת בבית ומקבל הכל ומגיע לסביבה שהיא הפוכה אז קשה לך להתמודד עם זה".

דיברת עם מישהו כשהיה על הבמה?

"הלכתי אל מאחורי הקלעים, ליועצת המדהימה שנכנסה השנה, שהצליחה לעשות עלינו רושם חיובי מדהים. היא הייתה מזועזעת וקראה למחנך. הוא אמר 'אבל הקריאו את השם'. אבל כשבדקו מול הרשימות באמת השם שלו לא היה רשום. אני יודעת שהם אוהבים אותו בבית הספר. אני לא חושבת שזה נעשה מכוונת זדון לפגוע. אבל אני חושבת שאם הם עשו 3,000 חזרות ביום אסור לך ליפול בפרטים הקטנים האלה. בכל מקום אחר זה יכול היה לעבור בשקט, אבל כשזה מתווסף לדברים אחרים זו בעיה קשה".

מה הרגיש הבן שלך?

"הוא אמר 'אני הולך למסיבה' שהייתה אחרי הטקס ואחרי חמש דקות הוא חזר ואמר שהוא לא מרגיש שייך ושהוא לא רוצה להיות שם. ביום ראשון השבוע הוא בחר לא להגיע לבית הספר. זה לקחת ילד טוב ועדין ולרמוס אותו. יש תלמיד בבית הספר שמשתולל המון. הוא מקבל המון יחס. הילד שלי מקבל יחס רק אחרי שאני עושה בלגן. סביר להניח שאם הייתי מגדלת אותו אחרת אז היו רואים אותו. אבל אני לא מצטערת כי יש לי בן אדם בבית".

מישהו מהנהלת בית הספר דיבר איתך?

"מנהלת בית הספר, אור-לי עדי, התקשרה להתנצל ולומר שזו טעות אנוש ושהם לוקחים אחריות ומבינים למה אני כל כך כועסת. אני מקווה שבאמת ייקחו את זה לתשומת ליבם לשנים הבאות".

מנהלת בית הספר, אור-לי עדי: "אנו מצרים על עוגמת הנפש שנגרמה לילד. בית הספר חרט על דגלו להקשיב לכל תלמיד, לעזור ולתמוך. מדובר בטעות בתום לב, ומיד לאחר המקרה התנצלנו בפני הילד ובפני הוריו. הטעות נלמדה ונקפיד שמקרה דומה לא יישנה בעתיד".

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר: "מבדיקה עם מנהלת בית הספר עולה כי בשל טעות סופרים נשמט שמו של התלמיד מהרשימה שהוקראה בטקס. בית הספר מעיד כי הוא רואה לנגד עיניו כל תלמיד ותלמיד ותלמיד, ומשך שנותיו של התלמיד הנדון בבית הספר והמענה הניתן לו על ידי הצוות החינוכי מעיד כי הטענה על היותו 'תלמיד שקוף' אינה נכונה. עם הבנת הטעות הצוות החינוכי התנצל בפני התלמיד והוא הוזמן לבמה, וכן היום לאחר הטקס מנהלת בית הספר יצרה קשר עם ההורים על מנת להתנצל בשנית. מנהלת בית הספר והצוות החינוכי מצרים על עוגמת הנפש שנגרמה ויפיקו ממנה את הלקחים הנדרשים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חן

    בשל טעות סופרים! נו באמת! מעניין ששמו של אף ילד בולט לא נשמט. המערכת אכן לא רואה ילדים שלא עושים בעיות. חיבוק גדול לילד.

  2. דיסלקטי

    נו באמת פשוט לא שמו לב לשם שלו בתוך רשימה של שמות. קורה.

  3. מיכאל

    טעות סופרים,הטעות היחידה זה שנותנים לאנשים חסרי יכולת לנהל בתי ספר וזה בכל נתניה

  4. אחת שיודעת

    מערכת החינוך קורסת ובמקום לתת לאנשים טובים וצעירים להתקדם ממשיכים לקדם בשיטת ״מועדון החברים״. מנהלת בית הספר מביאה אותו למקום רדוד שרואה רק את ההמון שקל לראות. הייתה עושה טוב אם לאחר המקרה הייתה שמה את המפתחות. יתרה מכך תגובת המחוז מביכה….

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבית ספר דבורה עומר על אף היותו יחסית בית ספר חדש, אינו מראה צמיחה ושיםור , רמת האלימות שם גואה מיום ליום, המנהלת אינה מהווה דוגמה ומופת ליחס ולהתקדמות .
    וכך נראה בית הספר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר