בית ספר "עטרת חיים". צילום עזרא לוי
בית ספר "עטרת חיים". צילום עזרא לוי

העירייה אישרה להציב קרוואנים בחצר בית הספר התורני. החשש: הצפיפות בשכונה תגדל

ועדת המשנה המקומית אישרה את הצבת הקרוואנים. איתן צנעני: "בית הספר הגיש את הבקשה כדי לתת מענה לתלמידים". פנחס כהנא: "בארץ הזמני הופך לקבוע. גם ככה בשכונה יש בעיית צפיפות"

פורסם בתאריך: 31.7.19 13:47

ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה בישיבתה ביום שני השבוע להציב חמישה קרוואנים בחצר בית הספר התורני "עטרת חיים" שברחוב סירקין בעיר. בעד ההחלטה הצביעו ראש העירייה רפי סער, סגן ראש העירייה איתן צנעני וחברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך אסנת ספורטה. נגד הצביעו סגן ראש העירייה עילאי הרסגור הנדין וחברי המועצה מהאופוזיציה פנחס כהנא ותהילה מימון. סער השתמש בקולו הכפול והכריע את ההחלטה.

"בבית הספר קיים מחסור בכיתות לימוד", אומר צנעני לצומת השרון, "בית הספר הגיש בקשה לוועדת המשנה לתכנון ובניה למתן היתר להצבת חמישה קרוואנים על מנת לתת מענה לתלמידים, ו-ועדת המשנה אישרה זאת. הקרוואנים יוצבו בשטח בית הספר. העיריה נתנה את ההיתר להבאתם, אולם משרד החינוך יישא בעלויות הכרוכות בכך".

הרסגור הנדין, שהתנגד, אמר: "מדובר בבית ספר שרק כ-20 אחוז מתלמידיו הם תושבי כפר סבא. רבים מהתלמידים האחרים מתגוררים ברעננה, שהחליטה שלא לאפשר להם ללמוד בשטחה במסגרת חינוכית זו. בית הספר נמצא בסמוך למוסדות חינוך אחרים, והעובדה שתלמידיו משתמשים בהסעות יוצרת כבר כיום בעיית תחבורה קשה. קיבלתי פניות בנושא מתושבים שסובלים מהעומס הרב הנגרם בעקבות ריבוי מוסדות החינוך בשכונת סביוני הכפר שאינם משרתים כלל את תושבי השכונה ורק מכבידים על התשתיות בה. אני לא סבור שיש מקום להכביד עליהם עוד יותר רק על מנת למצוא פתרון לזרם חינוכי שהעיריות בהן גרים התלמידים המשתייכים אליו אינן מעוניינות לשכן אותו בשטחן, זאת בשעה שאנחנו זקוקים למבני חינוך למען תושבי כפר סבא".

כהנא, שהתנגד אף הוא אמר: "מדובר בשטח ציבורי ולכן לפני שמתקבלת החלטה שכזו, להבאתם של מבנים יבילים, צריך לשקול ולתכנן את זה, לחשוב על טובת הציבור ורק אז להחליט, כי בארץ הזמני הופך לקבוע. גם ככה לתושבי השכונה יש בעית צפיפות, כבישים ומדרכות צרות, מספר מוסדות חינוך ובבוקר מגיעות הסעות ותושבים לא יכולים לצאת או להיכנס לשכונה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שושנה

    אני גם סובלת מהמצב בבוקר ברחוב בר אילן בסמוך לבית ספר גולדה, בכל בוקר יש שם לחץ גדול בגלל מספר בתי ספר טכני ילדים הנמצאים אחד ליד השני. האם זו סיבה לסגור את בית הספר?? האם זו סיבה לדרוש מילדים ללמוד במרתפים ובמסדרונות? יש לי חשש קל שההתנגדות לא קשורה בלחץ התחבורתי… בית ספר חב'"ד מתחיל את לימודיו ב8:30 כך שיש רק את בית ספר סורקיס שמתחיל באותה שעה ועוד שני גני ילדים של השכונה שמתחילים ב7:30.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר