בית ספר יצחק שדה. צילום עזרא לוי
בית ספר יצחק שדה. צילום עזרא לוי

שיפוצי הקיץ: מתי תסתיים בניית הכיתות ואיפה הוקמו מעליות

העירייה מסרה כי שיפוצי הקיץ במוסדות החינוך, בעלות של 73 מיליוני שקלים, יסתיימו עד 1 בספטמבר, למעט בניית שש כיתות חדשות ביצחק שדה שתימשך לאורך השנה

פורסם בתאריך: 8.8.19 08:35

רובם הגדול של שיפוצי הקיץ במוסדות החינוך בכפר סבא, בהובלת אגף ההנדסה בעירייה, אגף החינוך והחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, הנמצאים בימים אלה בעיצומם, אמורים להסתיים עד 1 בספטמבר, היום הראשון של שנת הלימודים החדשה. כך מסרה עיריית כפר סבא. השיפוצים, המתבצעים בבתי הספר וגני ילדים ברחבי העיר בעלות של 73 מיליוני שקלים, כוללים בין השאר בניית כיתות לימוד חדשות, הצללות חדשות במגרשי הספורט, בניית 17 כיתות שמע חדשות, שיפוץ מגרשים והקמת תאורה במגרשי ספורט והוספת ארבע מעליות הנגשה. כל בתי הספר עברו צביעה פנימית.

מהעירייה נמסר כי חמישה בתי ספר עברו שיפוץ ושדרוג כללי: יצחק שדה, שרת, גוונים, רמז וגולדה. תוספת כיתות נעשה בבתי הספר הדמוקרטי, יצחק שדה, אוסישקין, רחל המשוררת, ש"י עגנון וכן בגן גלבוע. בבתי הספר אופירה נבון, סורקיס, רחל המשוררת, בר לב, ולאה גולדברג התווספו כיתות שמע לשילוב תלמידים בעלי לקויות שמיעה. בבתי הספר בר אילן, הרצוג, גלילי, ובן גוריון התווספה מעלית. 11 גנים עברו שיפוץ כללי ופיתוח החצר. בגנים גורים, ורד, יערה ודגנית התווספה כיתת שמע ובגן רינה הוקם חדר טיפולים.

במקביל, עבודות שיפוץ נרחבות ומקיפות, במסגרת פרויקטים גדולים במיוחד, אמורים להתחיל בכמה מוסדות חינוך בעיר. ביצחק שדה יחלו בבנייתן של שש כיתות לימוד וחדרי ספח במבנה דו קומתי, שיתפרש על פני שטח של כ-700 מ"ר. בנוסף מתקיים בבית הספר שיפוץ של שלושת המבנים של בית הספר, שכולל גם הקמת שירותי נכים ובניית פיר מעלית, הרחבת חדר המורים ומשרדי הנהלת בית הספר וצביעה של כלל המבנה. עבודות השיפוץ, ההנגשה והרחבת בית הספר יצחק שדה החלו בחודש יולי ויימשכו לאורך שנת הלימודים, עד מאי 2020, "תוך שמירה על הפרדה מוחלטת בין אזור הבנייה לבין אזור הלימודים באמצעות גידור אזור העבודה בגדר גבוהה, וללא כל הפרעה למהלך התקין של הלימודים בבית הספר", לשון העירייה.

שיפוץ כללי נעשה גם בבית הספר גולדה שהוקם בשנות ה-80. תוכנית השיפוצים כוללת את שיפוץ האגף הצפוני, תוספות מרחבי למידה חדשניים שייבנו בשתי קומות, הרחבה של כיתות הלימוד ושדרוגן, תוספת כיתות לימוד ושינוי במרחבים הפתוחים של בית הספר. בבית הספר אוסישקין התווספה חצר לימודית מיוחדת, ובבית הספר תורה ומדע הוקם בית מדרש חדש. עוד מסרה העירייה שבגני ילדים רבים בעיר הוחלף החול, נעשתה צביעה פנימית וחיצונית, וגן יקינטון אף זכה במכרז של משרד החינוך כגן עתידני ושופץ בהתאם.

ראש העירייה רפי סער: "אנו שמים את החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני, ובהתאם לכך מתאימים ומנגישים את בתי הספר ואת הגנים בהתאם לרוח החינוך החדשנית. עלינו לסגור בתקופה קצרה פערי תשתית של שנים רבות. זוהי רק סנונית ראשונה במסגרת התוכניות הרבות שבכוונתנו לבצע במערכת החינוך בעיר, במטרה להעניק לילדי העיר, להורים ולצוותי ההוראה בכל מוסדות החינוך את המענה המיטבי לכל צורכיהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר