בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא. צילום עזרא לוי
בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא. צילום עזרא לוי

ועדת התכנון אישרה: תלמידי בית הספר המונטסורי ילמדו בקרוואנים

ועדת המשנה המקומית לתכנון ובנייה אישרה הצבת כיתות לימוד יבילות ומבנה מנהלה יביל בשטח בית הספר הדמוקרטי. פנחס כהנא היחיד שהתנגד: "למה לא מתכננים בנייה רגילה? איך הורים לא מודאגים?"

פורסם בתאריך: 13.8.19 16:08

חברי ועדת המשנה לתכנון ובנייה בכפר סבא אישרו בישיבתם אתמול הקמת מבנים יבלים בשטח בית הספר הדמוקרטי בעיר, שישמשו את בית הספר בשיטת מונטסורי שיקום במקום בשנת הלימודים הקרובה. הקמת המבנים אמורה להתקיים בימים הקרובים. בוועדה אושרה הקמת שתי כיתות יבילות שבהן צפויים ללמוד כ-50 תלמידים, מבנה מנהלה יביל, מבנה שרותים יביל כולל שרותי נכים, שלושה מבני ממ"ד יבילים וכן פיתוח המקום כולל הצללה, מתקני משחק, ארגז חול וחניה זמנית צמודה.

ועידת החינוך של ערי ישראל מגיעה לכפר סבא, לכל הפרטים ולהרשמה הקליקו כאן.

היחיד שהצביע נגד אישור התוכנית היה חבר הוועדה חבר המועצה פנחס כהנא מסיעת כפר סבא מתקדמת, שטוען כי היה צריך לתכנן בנייה רגילה. "אני בעד הכנסה של גישות חינוכיות שונות ומגוונות לכפר סבא, תמיד הייתי בעד ופעלתי למען זה, אבל התנגדתי לאישור התוכנית מכמה סיבות. ראשית, מסיבה תכנונית – זו תוכנית שכבר יודעים עליה לפחות שנה וחצי, אז אם הדבר ידוע כל כך הרבה זמן, למה לא מתכננים בנייה רגילה? למה לא לתכנן את המבנים כמו שצריך? צריך לתכנן שיהיה מספיק שטח חצר, חניה, תשתיות, ולא ככה, 'חפלפ', ולהביא מבנים זמניים. זו לא צורת עבודה של עיר מפותחת עם 109 אלף תושבים. מן הראוי שבהקמת בית הספר העירייה תתכנן הכל מראש. יש גם חשש בטיחותי שנובע מהקמת מבנים כאלה. איך הורים לא מודאגים מהעובדה שילדיהם ילמדו בכיתות יבילות זמניות שקיבלו אישור רק שלושה שבועות לפני תחילת הלימודים? האם ההורים נותנים את הדעת על הצפיפות בחצר? האם יש נספח תנועה שידבר על הפקקים והחניה ברחוב? בעיני זה חוסר אחריות לרשום ילדים לבית ספר שכולל מבנים יבילים זמניים מתוך הנחה שהכל יהיה בסדר".

בשטח בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא פעלו עד כה שני זרמי חינוך פרוגרוסיבי – דמוקרטי וסאדברי. החל משנת הלימודים הקרובה, כאמור, יתקיימו לימודים גם בשיטת מונטסורי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דימה

    מונטסורי זה טוב, למה בקרוואנים ?
    מבנים יבלים לא בטוחים וזה נראה כמו סלמס,
    עירייה של חלם.

  2. סוסו

    יש עוד מבני ציבור בעיר שיכולים לשמש את בית הספר המונטסורי, אבל בארץ, כמו בארץ, מעדיפים את האילתור והקומבינה ע"פ התכנון וההסדרה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר