אנה ארונוב. צילום סלי פרג לוי

"עד היום אני זוכרת איך כתלמידה בכיתי כשאיחרתי לשיעור בדקה וחצי"

בהרצאה במסגרת ועידת החינוך של כפר סבא סיפרה אנה ארונוב על החינוך הנוקשה שקיבלה, זה שגם לימד אותה שהיא יכולה להצליח בכל דבר אם רק תעבוד קשה ותתמיד

פורסם בתאריך: 22.8.19 17:37

את אנה ארונוב אתם מכירים כרקדנית וכוכבת תוכניות ריאליטי ("רוקדים עם כוכבים", "רק רוצים לרקוד" ו"הישרדות VIP") בהם אחת גם על חיי האהבה שלה ("לאהוב את אנה"). אבל בוועידת החינוך של כפר סבא שהתקיימה אתמול היא סיפרה שאם זה היה תלוי בהורים שלה, שחינכו אותה על ברכי החינוך הסובייטי הנוקשה, היא הייתה ככל הנראה בתחום אחר בחיים.

"אני לא הייתי טובה במיוחד בפיזיקה ובמתמטיקה אבל ההורים שלי והסבים שלי רצו שאלמד את זה ולא הייתה לי כל כך מילה בעניין", הסבירה במסגרת הרצאה שבה הקבילה בין החינוך שקיבלה לבין זה שבישראל, "אף אחד לא שאל אותי. זה לא היה קל אבל הגעתי להישגים וזאת למרות שמגיל מאוד צעיר אהבתי את הריקוד. בסוף סיימתי את מגמת הפיזיקה והמתמטיקה בהצטיינות כך שאפשר לומר שהיום, בדיעבד, אני יודעת להעריך את ההתעקשות של ההורים שלי ואת ההשפעה שלה על חיי, אף שאולי היה עדיף שאתמקד באמנות".

אנה ארונוב. צילום סלי פרג לוי

בהרצאה סיפרה ארונוב על החינוך הסובייטי שקיבלה, כמתבגרת בקירגיזסטן הסובייטית, אל מול הנוער אותו פגשה בארץ, כשעלתה כנערה בגיל 18 ובהמשך כמורה לריקוד. "כשהתחלתי ללמד ריקוד לא הצלחתי לתפוש איך אפשר לאחר ברבע שעה לשיעור של שעה, ועוד במשהו שאתה רוצה ואוהב. עד היום אני זוכרת איך ברוסיה, כתלמידה, בכיתי כשאיחרתי לשיעור בדקה וחצי", סיפרה.

לדבריה, החינוך שקיבלה לימד אותה להאמין בעצמה ולדעת שהיא יכולה להצליח בכל דבר שתרצה אם רק תעבוד קשה ותתמיד. "את העניין הזה אנסה להנחיל לילדיי, אף שקרוב לוודאי אעשה את זה קצת אחרת ממה שההורים שלי עשו".

יחד עם זאת, אמרה כי התקשורת בישראל בין ההורים לילדים הרבה יותר פתוחה. היא סיפרה למשל שאמה שמה לה בגיל העשרה חבילה של קונדומים על השולחן, גמגמה משהו ויצאה מהחדר. "זו לא ממש דוגמה טובה לדרך שבה הורה צריך לתקשר עם הילד שלו. אני מרגישה שצריך לתקשר עם הילד, לתת ערכים ולהציב גבולות ועדיין להיות בתקשורת. להתחשב ברצונות שלו ולגלות מה הילד באמת אוהב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר