צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

שנת הלימודים נפתחה בכפר סבא: 18,130 תלמידים, מתוכם 1,840 בכיתה א'

הבוקר תחל בכפר סבא שנת הלימודים תש"פ. באילו בתי ספר מונו מנהלות חדשות, מהם הפרויקטים החינוכיים הבולטים של השנה ואילו מוסדות חינוך שופצו: פותחים שנת לימודים בכפר סבא, כל הפרטים

פורסם בתאריך: 1.9.19 07:07

18,130 תלמידים פותחים הבוקר, יום ראשון, 1 בספטמבר, את שנת הלימודים תש"פ בבתי הספר בכפר סבא. אליהם יצטרפו 5,050 ילדי הגנים העירוניים. תלמידות ותלמידי בתי הספר ילמדו ב-692 כיתות, מכיתה א' ועד כיתה י"ב, כאשר 1,840 תלמידים יעלו השנה לכיתה א'. בכפר סבא 17 בתי ספר יסודיים (בהם 10,041 תלמידים), שבע חטיבות ו-12 תיכונים.

באשר לגני הילדים, השנה ייפתחו בכפר סבא 183 גנים, ביניהם 27 גנים של החינוך המיוחד, הכוללים גנים לילדים עם עיכוב התפתחותי, גני תקשורת וגנים נוספים לילדים עם צרכים מיוחדים ועם מוגבלויות שונות. כמו כן, השנה יפעלו 124 גני יום לימודים ארוך (יול"א), מתוכם 73 גנים בהפעלת החברה לתרבות הפנאי.

מנהלות בתי ספר חדשות

בארבעה בתי הספר מונו מנהלים חדשים. את בית הספר סאלד תנהל השנה ורד בן דרור. את החטיבה באולפנית הראל תנהל השנה שלומית פולק. לבית הספר חב"ד חוזרת משנת שבתון מוסי גולדשמיט, ואפרת חומסקי נבחרה לנהל את תיכון ע"ש יצחק רבין, במקומה של רות לזר, שפרשה לגמלאות. חומסקי אמרה לקראת כניסתה לתפקיד: "אני שמחה מאד לקבל על עצמי את ניהול תיכון רבין, תיכון עתיר הישגים, ששמו הולך לפניו, ולהצטרף למערכת החינוך המצוינת בכפר סבא. בטוחני, שאצליח, יחד עם צוות המורים, להמשיך את דרכה של רות לזר ולהצעיד את התיכון קדימה".

מהעירייה מסרו כי במקביל נכנסו לתפקידן 22 מנהלות גן חדשות בגנים העירוניים ברחבי העיר.

בנוסף הדס טרוסטלר, תושבת כפר סבא, נבחרה לתפקיד מנהלת המחלקה לילדים בסיכוי (פרט) באגף החינוך. טרוסטלר תחליף בתפקידה את נתי ברכר נפתלי, שחוזרת לתפקיד ניהולי במשרד החינוך.

הישגי בתי הספר והתלמידים

כפר סבא גם זוכה להישגים שונים בתחום החינוך. בשנת הלימודים האחרונה חל שיפור משמעותי בשיעור הזכאים לבגרות בכפר סבא – מ-81.6 אחוז בשנת תשע”ז ל-85.5 אחוז בשנת תשע”ח. בעיר ישנם 12.8 אחוז בעלי זכאות לבגרות מצטיינת לעומת 11.5 אשתקד, שיעור הנשירה מבתי הספר ירד מ-0.6 ל-0.5 אחוז ושיעור בעלי 5 יחידות בגרות באנגלית ובמתמטיקה עלה (מ-60.6 אחוז ל-64 אחוז ומ-21.7 אחוז ל-25.9 אחוז בהתאמה) הרבה בזכות עבודה מצוינת של מנהלי ומורי בתי הספר ומנהל המחלקה לחינוך על יסודי יהורם לוי.

9 בתי ספר בכפר סבא גם נבחרו לבתי הספר המיטביים שלנת תשע"ט – כצנלסון, גלילי, מדרשיית נועם, אורט שפירא, אמנה, דמוקרטי, רבין, המר והרצוג. הבחירה בבתי הספר היא בגין הישגים ערכיים, חברתיים ולימודיים והמורים בבתי הספר הזוכים יקבלו תגמול של עד 8,451 שקלים.

הפרויקטים החדשים

יוזמה חינוכית חדשה ומעניינת שתקודם השנה בגיל הרך נקראת "מיזם רף-טף" בהובלת סמנכ"לית החברה הכלכלית איה נאור ומטרתה להציב רף גבוה לגני הילדים הפרטיים שנמצאים בהם ילדים מגיל לידה עד שלוש ולסייע להם לעמוד בו. "גני הילדים הללו לא בתחומי האחריות של הרשות ולכן ההשתתפות היא ולנטרית ומבוססת על עקרון ה'וין-וין'", מסבירה מחזיקת תיק החינוך אסנת ספורטה. "מי שמשתתף בתוכנית נהנה מהדרכה ומלווי פדגוגי, הם לוקחים חלק בקבוצה מקצועית של גננות עמיתות וישנן הרצאות להורים. כדי להצטרף לתוכנית, הגן צריך לעמוד בסטנדרטים מוגדרים של בטיחות, של יחס לילדים. במקרה כזה הגנים הם נהנים מתו תקן עירוני וזוכים לפרסום באתר העירוני. תו התקן הזה מבחינת ההורים הוא בעל משמעות דרמטית כשהם מתלבטים היכן לרשום את הילדים שלהם".

בנוסף נפתחו שמונה גנים חדשים במודל גש"ר פלוס (גש"ר – גני שילוב רגילים) ולומדים בהם ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים שייהנו לדברי ספורטה ממספר רב של שעות טיפול על ידי קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק, תרפיסטים, ליווי פסיכולוגי ותוספת כוח אדם. הסייעות יעברו הכשרה מקצועית ויהיה תקציב גמיש לצוות. עוד יקבלו ליווי מקצועי על ידי אגף החינוך, השירות הפסיכולגי ומתי"א – מרכז תמיכה יישובי.

ספורטה מדגישה כי השנה בתיכונים שמים דגש משמעותי על למידה בעולם האמיתי. "נקיים שיתופי פעולה בין בתי ספר ובין חברות משרדים ועסקים הפועלים בעיר כך שחלק מהלמידה תתקיים מחוץ לכיתות", היא מסבירה. "אין שום סיבה ששיעורי מדעים לא יתקיימו במעבדות של חברות שמייצרות תרופות או ששיעורי כלכלה לא יתנהלו בבנקים או בחברות עסקיות. יש בעיר המון חברות ומפעלים עם מוטיבציה גדולה לתרום למערכת החינוך וזו קרקע נהדרת לשיתופי פעולה".

אסנת ספורטה. צילום אביבית איזקסון

אסנת ספורטה. צילום אביבית איזקסון

נזכיר כי השנה גם פרויקט "אפונים" – פרויקט ההזנה בגני הילדים, חוזר אחרי שעבר תהליך של שינוי, שדרוג והתאמה מחודשת. כעת המודל המחודש שלו מבוסס על טכנולוגיה חדשנית – מקרר שהוא גם תנור חימום הפועל ללא יד אדם ויאפשר לפנות את הגננות לעיסוקיהן.

אסנת, מה חשוב לך לומר לתלמידים לקראת פתיחת שנת הלימודים?
"לפני התלמידים חשוב לי לומר למורים ולמנהלות שהם המשאב הכי חשוב ושהם עושים את החינוך בשטח. המסר שלי אליהם הוא להעז, לצאת מהשגרה, לעשות דברים שהם מאמינים בהם. לא לחשוש לעשות דברים שאף אחד לא עשה ולקחת לפעמים סיכונים גם אם טועים – וזה בסדר. בלי המוכנות גם לטעות לפעמים בדרך אי אפשר ללכת בדרכים חדשות. את המסר הזה אני רוצה להעביר גם לתלמידים שאני רוצה אותם יזמים עם חשיבה ביקורתית".

את צופה בעיות עם פתיחת השנה?
"אנחנו ערוכים אבל אף פעם אין 100 אחוז. נפעיל חדר מצב ונתמודד עם כל בעיה. מערכת החינוך מוכנה".

שיפוץ חסר תקדים

במהלך הקיץ שודרגו בכפר סבא עשרות מבני חינוך – בתי ספר יסודיים, חטיבות תיכונים וגני ילדים – במסגרת השקעה שבכפר סבא מזמן לא זוכרים ביוזמת ראש העיר רפי סער. תוכנית השיפוצים הגדולה, בהיקף של כ-73 מיליון שקל, כללה בין היתר שיפוצי עומק בחלק מבתי הספר, דוגמת חטיבת שרת הוותיקה, ובכעשרה גני ילדים, הרחבת מוסדות חינוך, בניית כיתות חדשות, הקמת מרחבי לימוד חדשניים, התקנת קירויים סולאריים במגרשי ספורט, ביצוע עבודות צביעה, תיקון ליקויי בטיחות, החלפת חלונות, פיתוח חצרות ועוד.

ראש העיר, רפי סער אמר: "שנת הלימודים החדשה בכפר סבא תיפתח בסימן התחדשות, עם מבני חינוך משודרגים וסביבות לימודים חדשניות. עיריית כפר סבא שמה את החינוך בראש סדר העדיפויות, ובמהלך תקופת הקיץ נערכה לקראת פתיחת השנה החדשה, כדי שהתלמידים וילדי הגנים בכפר סבא יקבלו את הטוב ביותר, אם מבחינה פדגוגית ואם מבחינת מבנים. אני מאחל לכל התלמידים והילדים שנת לימודים פורייה ומוצלחת".

הקמת חצר אתגרית בבית ספר בר אילן. צילום באדיבות העירייה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דורון בלדינגר

    וברכת הצלחה גם לצוותים החינוכיים, המורות והמורים, שמקבלים את הילדים האלה וממשיכים שוב ושוב, כמו בכל שנה, לעשות את תפקידם במסירות ראויה להערכה, להתמודד עם אתגרים חדשים, כל פעם מחדש ולהביא למצב בו תצמח כאן חברה טובה יותר. ברכות גם לעירייה וראש העיר סער, שהחליטו להחזיר את החינוך למקום הראוי לו בראש סדר העדיפויות. שיהיה בהצלחה לכולכם, (גם לצוותי הניהול בבתי הספר) שאו ברכה בפועלכם למען עתיד טוב יותר לכולנו ושתדעו רק הצלחות וסיפוק בעשייה.

  2. ברכות לכולם

    דורון,אני רק מבקש להזכיר לך שמערכת החינוך בכפר סבא תמיד הייתה בראש סדר
    העדיפויות. סער עדין לומד, הוא רק צריך להמשיך ולטפח את מה שבנו קודמיו .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר