מנהל בית הספר "עטרת חיים" בכפר סבא, הרב יהודה עמר. צילום פרטי

"אני לא מבין את ההתנגדות, במיוחד כשאנחנו משלמים את עלות המבנים היבילים"

מנהל ביה"ס "עטרת חיים", הרב יהודה עמר, כועס מאוד על החלטת מליאת הוועדה לתכנון ובניה השבוע שלא לאשר את הצבת הקרוואנים לכיתות עבור התלמידים. את סיעת מרצ הוא מאשים ב"רגשות אנטי דתיים" ומאוכזב ממחזיקת תיק החינוך, אסנת ספורטה, שלא נפגשה עימו טרם ההצבעה

פורסם בתאריך: 29.8.19 13:46

ארבעה ימים אחרי שמליאת הועדה לתכנון ובניה לא אישרה את הצבת הקרוואנים בבית הספר התורני של ש"ס "עטרת חיים", מנהל בית הספר הרב יהודה עמר מתוסכל ומתקשה להבין כיצד יפתח את שנת הלימודים הקרובה. לדבריו הרגשות האנטי דתיים והרצון להרוויח רווח אלקטורלי הם אלו שגרמו לסיעת מרצ בקואליציה להצביע נגד. בנוסף הוא מאוכזב ממחזיקת תיק החינוך אסנת ספורטה שלא נפגשה עימו טרם הצביעה נגד, על אף בקשותיו.

בבית הספר לומדים 380 תלמידי שכבות א'-ח' ב-19 כיתות, הכיתות הנמוכות הן העמוסות יותר ולומדים בהן למעלה מ-30 ילדים. עמר מסביר כי לאור מצוקת הכיתות חלק מהתלמידים לומדים מזה שנה בשני מקלטים ובמסדרון. "אנחנו מושכים ככה חודשים ארוכים", הוא מסביר. "השנה גם גדל במעט מספר התלמידים אז יהיה הרבה יותר צפוף. זה נורא, אני לא כל כך מבין את ההתנגדות. במיוחד כשאנחנו אלו משלמים את עלות המבנים היבילים. התחייבנו לשלם את הכסף זה והוא לא בא על חשבון העירייה והציבור. יותר מזה, התחייבנו לפנות את המבנים ברגע כשהעירייה תדרוש זאת. בסך הכל רצינו שיהיה פתרון הולם ללימודים בינתיים בתקופה הזאת – עד שיהיה פתרון קבע. לצערי יש מי שלא רוצים אותנו כאן בכלל".

אומרים שרוב התלמידים אינם תושבי כפר סבא.

"זה שאנחנו לא תושבי כפר סבא. בית הספר עטרת חיים בהקצאה של מעיין החינוך התורני נמצא בעיר מזה 30 שנה – משנת 93. כשאני נכנסתי לנהל את בית הספר לפני שנתיים הגיעו הרבה תלמידים מרעננה. זו הייתה הדרך לשקם את בית הספר שהיה במצוקת רישום. ברגע שהצטרפה אוכלוסייה חזקה זה הרים את הרמה של בית הספר. עכשיו אם אתה שואל למה אחוז הילדים מכפר סבא קטן זה כי יש לנו הרבה תלמידים. אם היינו מורידים את תלמידי החוץ כולם היו מכפר סבא אבל בית הספר היה נכשל. האוכלוסייה החזקה שקיבלנו לבית הספר עוזרת לשקם אותו. זה חלק מתהליך. עכשיו, כשבית הספר חזק – זה יבוא לידי ביטוי גם ברישום מכפר סבא, זאת בתנאי כמובן שיהיו כיתות ללמוד בהן. כרגע הוסיפו 500 מטר בניה בבית הספר חב"ד. במונטיסורי הוסיפו כיתות. ליצהר הוסיפו כיתות. הסיבה היחידה שלא הוסיפו לנו היא פוליטית".

אתה מבין למה מרצ שבקואליציה הצביעה נגד?

"בגלל שהיא מרצ. הייתה איזו תסיסה בשכונה והם מרגישים שההצבעה נגד תעזור להם אלקטורלית. כשאני מדבר איתך על פוליטיקה של מרצ אז ברור שזה כולל גם רגשות אנטי דתיים. אני לא יודע אם הם אוהבים דתיים או שלא זה בכלל לא רלוונטי. יש פה פוליטיקה כיוון שבעבר בבית הספר היו יותר מ-400 ילדים ותמיד הם הגיעו מחוץ לשכונה, לכן הטענות לא מחזיקות מים. יש פה אפליה ברורה. זו המציאות".

למה להם להפלות אתכם?

"אני לא נכנס לנבכי הנפש שלהם. יש בתי ספר שקיבלו ואני עברתי תהליך יותר מסודר מבתי הספר האחרים ולא קיבלתי".

בסוף צריך לבנות לכם מבנה. הרי אתם לא רוצים שהקרוואנים יישארו לנצח.

"זה נכון, אבל לפעמים כשאתה מחפש 100 אחוז אתה מקבל אפס, אז צריך לקחת מה שיש".

אתה מאוכזב ממחזיקת תיק החינוך, אסנת ספורטה, שהצביעה נגד?

"אני מאוכזב מזה שהיא לא פגשה אותנו. למעשה, נפגשתי עם רוב המתנגדים ואותה לא הספקתי לפגוש למרות שניסינו להשיג אותה. אני בכל מקרה אנסה לעשות את זה בתקופה הקרובה".

מה את מצפה שיעשו עכשיו?

"אני לא יודע. וועדת ערער זה חודשים. אני מצפה שישנו את ההחלטה בעירייה".

ראש העיר דיבר איתך?

"לא, אבל אני חושב שגם ראש העיר וגם איתן צנעני (סגן ראש העיר, א"א) הם ממש עשו עבודה טובה וישרה. הם העלו את הבעיות והתייחסו אליהם והבינו את הצורך של התלמידים וניסו לסייע כמה שאפשר. אני מעריך את המאמצים שלו ומקווה שזה ישתלם".

יו"ר סיעת מרצ סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין מסר: "פוליטיקה זה המקצוע שלי. זו פעילות למען הערכים שלשמן נשלחתי. ישבתי עם הרב והוא סיפר לי על מצוקת המקום בבית הספר. בהחלט הבנתי אותו אבל אני גם מבין את תושבי כפר סבא שנפגעים מכך ואני מאמין שיהיה טוב יותר לתלמידים שילמדו ליד הבית שלהם ולא בעיר אחרת. אני אוהב את כל תלמידי כפר סבא, החילונים, הדתיים ובעלי כל האמונות".

ספורטה אמרה בתגובה: "שוחחתי עם הורים לתלמידים בבית הספר ועם תושבי השכונה. עם ההורים שוחחתי כדי להבין אם יש בעיר בתי ספר שיכולים לתת מענה לאופי של הקהילה ובהחלט התרשמתי שיש לנו חלופות אחרות בעיר. השיחות שהיו לי עם התושבים נועדו כדי להבין את המצוקה התחבורתית המשמעותית. אמנם בית הספר היה סגור, אבל ביקרתי פעמיים בשטח כדי לראות את הקרבה לבתי הספר האחרים. אני בהחלט חושבת שבחנתי את הנושא מלפני ומלפנים ואני לגמרי משוכנעת שההחלטה היא כזו שתטיב עם תושבי העיר לרבות הילדים שלומדים בבית הספר שלו – תושבי העיר שלנו שלומדים כרגע בתנאים לא ראויים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מישהי

    ברור שאתה לא מבין. מה אכפת לך שאתה הורס את התנועה ברחוב וממרר את החיים של הרחוב והשכונה. אתם לא גרים שם

  2. פנטושית

    לא רוצה לממן כל פעילות שאינה לטובת תושבי העיר בלבד!!!
    אם יש עודף כסף בבקשה להוזיל את הארנונה!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר