חטיבת שרת. צילום עיריית כפר סבא

פתיחת שנת הלימודים: איחורים ועומסים בהסעות, מחלוקת סביב ארוחת הצהריים בגנים

שנת הלימודים בכפר סבא נפתחה ללא אירועים חריגים או תקלות מיוחדות. עימות בין ועד הגננות לועד הורי הגנים סביב שעת הגשת ארוחת הצהריים

פורסם בתאריך: 1.9.19 15:00

שנת הלימודים בכפר סבא נפתחה בסך הכל ללא אירועים מיוחדים. כבר בימים חמישי ושישי האחרונים בבתי הספר רמז וסורקיס ערכו טקסים לקבלת תלמידי כיתות א'. אמש, מוצ"ש, עוד עבדו בבתי הספר עד השעות המאוחרות של הלילה והבוקר בטרם נכנסו התלמידים לכיתות כדי שהכל יעמוד על מקומו כנדרש.

היום (ראשון) החלו את הלימודים 23,675 תלמידים בעיר – כולל ילדי הגנים. בבתי הספר היסודיים – 10,043 תלמדים, בחטיבות – 4,383 תלמידים, ובתיכונים -4,187 תלמידים ובגנים – 5,062 ילדים. מתוכם 1,792 תלמידי כיתות א', 1,735 תלמידי כיתות ז' ו-1,370 תלמידי כיתות יב'.

ראש העיר, רפי סער, פתח את הבוקר בגן כפיר החדש במרכז העיר – שם הוא קבע גם מזוזה. משם המשיך לטקס קבלת תלמידי כיתות א' בבית הספר ברנר שם למד בבית הספר יסודי. משם עברה המשלחת לבית הספר יצחק שדה ששופץ לעומק, בקומה החדשה שבחטיבת שרת ולבסוף בבית הספר אוסישקין שם הושקה חצר לימודית עתידנית.

חנוכת כיתות חדשניות בבית הספר אוסישקין. צילום באדיבות העירייה

רפי סער בחטיבת שרת המשופצת הבוקר. צילום עיריית כפר סבא

מוועד ההורים נמסר כי כפי שצפו היו בעיות שונות עם ההסעות בשעות הבוקר ועם סיום הלימודים אחר הצהריים, בעיקר של איחורים ועומסים, והם עמלים להפנות את הבעיות לגורמים הרלוונטיים להמשך טיפול. אבל עיקר תשומת הלב של ההורים הופנתה לעבר שעת ארוחת הצהריים בגני היול"א שאותה אכלו היום רק גני החובה (גני טרום חובה וטרום טרום חובה עדיין נמצאים בימי הסתגלות). לפי דיווחים מחלק מהגנים ארוחת הצהריים הוגשה היום החל מהשעה 13:30 במקום ב-13:00 כפי שהיה נהוג עד כה, וזאת למורת רוחם של נציגי ועד ההורים. נכון לשעה זו אין עדיין תמונה מלאה באשר לשעת הגשת הארוחה בכלל הגנים שכן הצהרונים טרם הסתיימו.

לאחר שצומת השרון חשף ביום חמישי האחרון כי ועד הגננות בגיבוי הסתדרות המורים הצהיר שלא ישתף פעולה עם מיזם ההאכלה "אפונים" באם שעת ארוחת הצהריים לא תחל בשעה 13:30, זאת למרות מחאות וועד הגנים העירוני, שלחה אמש יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון, מכתב לגננות. "אני מבקשת להקפיד על ההנחיה בדבר פרויקט אפונים", כתבה, "האוכל לא יוכנס לגנים לפני השעה אחת וחצי. הוצאתי הנחיה בעניין, ואף שוחחתי אישית עם מנכ"ל עיריית כפר סבא. אנא, עדכנו במידה ותהיינה חריגות ממועד זה".

במקביל בוועד הגנים כתבו בעמוד הפייסבוק שלהם: "המדיניות העירונית ביחס להזנה נקבעת על ידי ראש העיר וּ-ועדת החינוך ולא על ידי הסתדרות הגננות. זוהי המהות של פדגוגיה מוניציפלית. אנחנו מצפים מראש העיר לתת הנחיה ברורה למפקחות, לסייעות ולגננות להמשיך לקיים את המדיניות העירונית המוסכמת, אך לא לעצור שם, אלא לוודא ביצועה בפועל ראש העיר התחייב שארוחת הצוהריים תוגש בשעה 13:00. הוא חזר על כך שוב ושוב, ובתגובתו לעיתונות נאמר שהוא אף הנחה אותן שהארוחה תתקיים בשעה 13:00. הסתדרות הגננות, בהובלת יו״ר ועד הגננות העירוני, ציפי בוגנים, החליטו במהלך חד-צדדי ובניגוד לסיכומים קודמים, שארוחת הצוהריים תוגש לא לפני השעה 14:00. הסתדרות הגננות היא לא הגוף המנהל את הקורה בגן אלא הפיקוח. ההסתדרות היא בסה"כ ועד העובדים שלהן".

לבסוף כתבו: "במידת הצורך נאלץ להפעיל צעדים כדי להבטיח שנקבל את המתווה אליו נרשמנו, בראש ובראשונה נפעל להקפאת תשלומי הרשות שנקבעו תחת הנחת העבודה כי ארוחת הצוהריים מוגשת בשעה 13:00, ובהמשך בכל הדרכים הנוספות שעומדות לפנינו, ככל שנדרש לעניין. פרטים על כך יפורטו בהמשך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר