ישיבת מועצת העיר ב-4 בספטמבר. צילום אריה אברמזון
ישיבת מועצת העיר ב-4 בספטמבר. צילום אריה אברמזון

יו"ר ועד הגנים: "הצוותים ממורמרים והילדים עצבניים". ראש העיר: "הילדים לא יאכלו ב-14:00"

אמהות לילדי גנים הגיעו אתמול לישיבת המועצה ומחו על על חוסר הוודאות באשר לשעת הגשת ארוחת הצהריים והמחלוקת עם הגננות. ראש העיר: "עמדתי ברורה לגבי השעה וצריכים לדבר עם הגננות בשיח ובהבנה כדי למצוא את הדרך הנכונה ואת שביל הזהב"

פורסם בתאריך: 5.9.19 19:17

ראש עיריית כפר סבא רפי סער הבטיח אמש (רביעי), בישיבת מועצת העיר שהתקיימה בחטיבת שרת המשופצת, כי ילדי הגנים בעיר לא יאכלו את ארוחת הצהריים שלהם בשעה 14:00. נזכיר כי יו"ר תא הגננות בסניף השרון בהסתדרות המורים, ציפי בוגנים, ויו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות, ענת דדון, הודיעו בשבוע שעבר במכתב לרפי סער כי ימשכו את ידם מהסכמתם להמשך הפעלת פרויקט אפונים במידה ושעת ההזנה לא תחל ב-13:30.

לישיבת המועצה הגיעו אימהות שמחו על חוסר הטיפול בנושא ועל כך שבמשך כל השבוע האחרון בכל גן אכלו בשעה אחרת על פי הבנת ורצון כל גננת וגננת. לטענתן הילדים נותרו רעבים עד שעה מאוחרת והתקשו לתפקד.

לצומת השרון נודע כי היום (חמישי) לפני שעה קלה, נפגש ועד ההורים העירוני ו-ועד הגננות בנושא עם הגורמים המקצועיים ועם ראש העירייה בבניין העירייה.

אתמול אמר סער לגבי שעת ההזנה וארוחת הצהריים בגנים: "עמדתי נאמרה בצורה ברורה. הגננות לא מקבלות אותה. אני מאמין שנוכל למצוא את השביל הזה בהידברות עבור הילדים. אנחנו ניתן את התזונה הכי טובה שיכולה להיות והכי איכותית ברמה הכי גבוהה ונתכנס לזה וכמו שאמרתי להורים, העמדה ברורה לגבי השעה וצריכים לדבר עם הגננות בשיח ובהבנה ולמצוא את הדרך הנכונה ואת שביל הזהב"

"אני רוצה לספר לכם מה קורה היום בגנים בעיר", אמרה יו"ר ועד הגנים שרון שיינין כשניתן לה זכות הדיבור בסוף הישיבה. "היום ישנם גנים רבים שאוכלים כבר עכשיו בשעה 13:30 וחלקם אפילו בשעה 14:00 ואני רוצה שכל חברי המועצה והציבור שנמצא פה יבין מה המשמעויות של זה בפועל. יש ילדים שנרדמים לפני זמן האוכל, אחרים עצבניים וחסרי סבלנות שנמצאים במצב שהם אינם מצליחים לתפקד או להתרכז בשעות האלה. אלה שנרדמים פשוט לא אוכלים כל היום. עד השעה 14:00 יש כחמש נשות צוות ואחר כך אנחנו יורדים לשתיים. רק שתי נשות צוות צריכות לנקות, לטפל בילדים, לעזור להם בשירותים, להחליף טיטולים למי שצריך, להחליף בגדים לפעמים, ולתת להם יחס ראוי. במסגרת תהליך השיבוצים כמות הילדים שיש לנו בגנים כל כך רבה שרוב גני היול"א הם במקסימום האפשרי של 35 ילדים וכל זה נופל על שתי נשות צוות. חשוב שתדעו שנשות הצוות ממורמרות. הן מרגישות שפוגעים להן בשכר ובתנאים. זה לא רק הילדים שנפגעים. יש פה פגיעה בכלל הציבור שנמצא פה. אני פונה אליך ראש העיר ואומרת אוכל זה בהחלט פדגוגיה. זה אפילו מופיע בחוזר מנכ"ל וחשוב להתייחס לזה. אני מבקשת את התערבותך, שנשב ונדבר ותעשה מה שצריך כדי לדאוג לילדי העיר".

ראש העיר השיב: "המסר הועבר גם בשיחות שהיו לנו בשבועיים האחרונים, כמו שאמרתי לפני כשבוע נשב אתכן יחד עם הגננות והילדים לא יאכלו בשעה שתיים".

אחת האימהות, מאיה גבע, נכחה בשיחה שניהלו האימהות עם מנכ"ל העירייה, איתי צחר בתום ישיבת המועצה. "זכינו להתייחסות מועטה מדי בזמן ששמענו נושאים אחרים שלדעתי פחות חשובים עולים בישיבה", אמרה, "צחר לא אמר שום דבר חדש. זה היה דיון עקר שלא יצאה בשורה ממנו. לצערנו בשבוע האחרון הגננות עושות מה שהן רוצות. הילדים מקבלים את האוכל או באחת וחצי או בשתיים והילדים רעבים ועייפים. חוץ מזה, שכשהגננות הולכות בשעה שתיים נשארות שתי נשות צוות. יחד עמן הולכות גם סייעות לילדים אלרגניים – כך שאם אוכלים לאחר מכן אין מי שישמור על הילדים הללו וזה בעיניי ברמה מסכנת חיים. זה מעציב אותי כאמא. השבוע הזה היה גם ככה מלא אמוציות כי זה השבוע הראשון ללימודים, אבל לא האמנתי שנגיע למצב הזה שביום השני של השבוע הראשון יהיה כזה בלגן. הפעם זה הגיע לשיא, וכשראש העיר אומר בפתח הישיבה 'פתחנו את שנת הלימודים עם אפס תקלות' – זה מנותק מהמציאות. אצלנו בגן ביום השני לא הייתה סייעת. אפס תקלות זה לא".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עמדת גננות משרד החינוך, המיוצגת על ידי ההסתדרות, היא כי שעת ארוחת הצהריים בגני הילדים צריכה להיות בשעה 13:30, וזאת על מנת לאפשר פעילות פדגוגית במהלך שעות הגן בהן נמצאת גננת, וכי את שעת הארוחה יאכלו הילדים לקראת שעת סיום הגן. ראש העיר כפר סבא רפי סער ביקש לדון בנושא בצורה משותפת יחד עם הנהגת ההורים והסתדרות הגננות, וביקש כי לא יהיה כל שינוי מהשעה 13:00 עד לקיום שיח בנושא, ולאשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר