אילוסטרציה כיתה ריקה
צילום אילוסטרציה

לתשומת לב ההורים: הלימודים בכפר סבא יושבתו חלקית ביום שישי הקרוב

הנהגות הורים בעשרות יישובים ברחבי הארץ הצטרפו להשבתת השעה הראשונה ללימודים ביום שישי שיזמה הנהגת ההורים הארצית, במחאה על היעדר תקציב ומחדלים בחינוך המיוחד

פורסם בתאריך: 8.9.19 19:13

הנהגת ההורים היישובית בכפר סבא הודיעה היום (ראשון) אחר הצהריים כי החליטה לקחת חלק במחאת הנהגת ההורים הארצית ולהשבית חלקית את הלימודים ביום שישי הקרוב, 13 בספטמבר. זאת כמחאה על גירעון תקציבי בחינוך המיוחד, שעומד על מאות מיליוני שקלים וגורם, על פי ההנהגה הארצית, לפגיעה קשה בתלמידים. נציגי ההנהגה הצביעו על השתתפות במחאה הארצית, וההצבעה עברה ברוב מכריע ללא מתנגדים. מדובר על השבתה של השעה הראשונה ללימודים. בכפר סבא מתוכננים לשבות הגנים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים.

בהודעה שהפיצה יו"ר הנהגת ההורים העירונית, סיגל קוצ'מן נכתב: "הנהגת ההורים העירונית כפר סבא מצטרפת למאבק הארצי ולהשבתה של שעה בבתי הספר והגנים בעקבות רפורמת החינוך המיוחד של משרד החינוך. חשיבותו של המאבק רבה, לילדי החינוך המיוחד בפרט, ולכלל הילדים במערכת החינוך. כתוצאה מיישום הרפורמה, כפי שהיא מיועדת כרגע, התוצאה הבלתי נמנעת תהיה פגיעה במבנה הכיתות ודרכי הלימוד בהן. בתי הספר והגנים לא קיבלו מספיק תקציב לטובת הנושא, הצוותים לא קיבלו הכשרה מתאימה (מורות , רכזות הכלה, סייעות פרארפואיות ועוד). אין תנאים שמאפשרים החלת חוק החינוך המיוחד בחינוך הרגיל. זהו מאבק שחייב להתקיים עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי. אנו קוראים לכל הורי וילדי כפר סבא לתמוך במאבק יחד. ביום שישי מתחילים את הלימודים בבתי הספר והגנים בשעה 9:00. חשוב לציין שהשביתה והמאבק הם נגד משרד החינוך, שפוגע בילדים שלנו. הודעה על הצטרפותנו תשלח לכל היו"רים בבתי הספר ו-ועדי הגנים על מנת שיפיצו לכלל הורים. ניידע את אגף החינוך ואנו מצפים לרוח גבית. כולנו מיוחדים , כולנו שווים, כולנו ביחד".

בעיית המחסור התקציבי החמור במשרד החינוך לחינוך המיוחד אינה חדשה. גורם בכיר במשרד החינוך סיפר לצומת השרון כי המחסור גורם לתלמידים רבים באזור השרון להישאר ללא מסגרת עם פתיחת שנת הלימודים. "המשרד נערך מבעוד מועד לבקשת תקציב אשר יהלום את הגידול הטבעי בחינוך המיוחד בגידול אוכלוסיית התלמידים והאוטיסטים כבר לפני שנה", אומר הגורם הבכיר במשרד, "אולם מערכת הבחירות מעכבת את תקציב 2019 כבר למעלה מחצי שנה, ושנת הלימודים הרי לא מחכה לתקציב כדי להיפתח. אנחנו כרגע פועלים באופן אינטנסיבי מול כל הגורמים, בעיקר מול משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה כדי למצוא פתרון. יותר מכך, הפיקוח במשרד עובד באופן אינטנסיבי כדי למצוא פתרונות יצירתיים. אבל כשאין תקציב, זה על גבול הבלתי אפשרי".

הגורם מוסיף ומספר כי המחסור בתקציב ישפיע גם על התלמידים שישובצו. "מדובר גם על פחות שעות טיפול והוראה לתלמידי החינוך המיוחד", אומר הגורם, "פחות ימי פעילות בחופשות, תלמידים עם אוטיזם יקבלו 4 שעות פחות במסגרות שלהם. מדובר עם מחסור בשעות טיפול, בשירותים רפואיים ובסייעות, בין השאר לילדים עם אלרגיות מסכנות חיים".

מלבד הנהגת ההורים היישובית בכפר סבא, כבר הכריזו על הצטרפותן לשביתה הארצית הנהגות ההורים בעשרות רשויות מקומיות, בהן הוד השרון, רעננה, הרצליה, תל מונד, המועצה האזורית לב השרון ואלפי מנשה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר