מנוף סמוך לאשכול גנים ברחוב יא' הספורטאים בכפר סבא. צילום באדיבות ההורים

"הקימו מנוף מעל ראשי הילדים": ההורים מפגינים ומשביתים את אשכול הגנים לשעתיים

הורי ילדי אשכול הגנים ברחוב יא' הספורטאים דורשים שיעבירו את הילדים למבנה אחר או שהמנוף יעבוד בשעות שהילדים לא נמצאים בגן. העירייה: "המנוף הוצב תחת כל האישורים וטרם החל לפעול". הוידאו מראה אחרת

פורסם בתאריך: 25.9.19 09:36

הורי אשכול הגנים ברחוב יא' הספורטאים בכפר סבא מפגינים החל מהשעה תשע בבוקר היום (רביעי) מול לשכת ראש העיר במחאה על הצבת מנוף בגובה עשרות מטרים בפרויקט פינוי-בינוי שמתבצע בבניין סמוך לגנים. ההורים החליטו שלא לשלוח את הילדים לגנים עד השעה 10:00 בבוקר.

באשכול הגנים נמצאים הגנים הקצרים שקמה ודודאים, והגן התקשורתי-שפתי הגליל. העבודות בפרויקט הסמוך מתקיימות מאז מאי האחרון אולם להפתעתם גילו ההורים שלשום (שני) שהוצב מנוף בצמוד לאשכול. בתגובה נתנו ההורים הוראה לגננות שלא להוציא את הילדים לחצר.

הפגנת הורי הילדים מאשכול הגנים ברחוב יא' הספורטאים מול בניין העירייה. צילום באדיבות ההורים

לטענת ההורים בחופשת הפסח האחרונה הרסו הקבלנים את הבניין הסמוך והחלו לבנות אותו מחדש. במקביל הוקמה חומת ביטחון נמוכה בין אתר הבנייה לגן באופן שההורים לא היו מרוצים ממנו. מלבד רעש העבודות, הפועלים הזרים בסמוך לגן והאבק מהם סבלו הילדים, לטענת ההורים נפערו בורות בכניסה לגן אותם העיירה כיסתה בדיקט וגידרה בחתיכת ניילון.

"תודה לאל שבעירייה הגביהו את החומה עד ה-1 בספטמבר בזמן שהילדים היו בחופש", אומרת האם הילה פרלשטיין. "הבעיה שהם הקטינו את הכניסה לגן שכעת היא צמודה לחומה. אבל הבעיה החמורה יותר היא שהקימו לנו מנוף שהבסיס שלו צמוד לחומה. מבחינתנו זו סכנת נפשות לילדים. אנחנו מבקשים פתרון הולם. או שיעבירו את הילדים למבנה אחר או שהמנוף יעבוד בשעות שהילדים לא נמצאים בגן. לא ייתכן שהילדים יצאו להפסקות בחצר כשהמנוף יעבוד מעל הראשים שלהם".

ההורים מסרו כי לאחר שיח שערכו עם מנכ"ל העירייה איתי צחר, סוכם כי מהנדסת העיר תעביר לידי נציגי ההורים את תוכנית ארגון הבטיחות באתר, תתקיים ביקורת בטיחות מלאה באתר הבנייה על ידי מהנדסת העיר ושתתבצע ביקורת בטיחות על ידי ממונה בטיחות. עוד מסרו שהוצע להם לבדוק חלופה בגן פנוי בשכונת הדרים, ושאם הדבר לא יתאפשר תיבדק האפשרות לא לעבוד באתר בשעות פעילות הגנים. "אנו מתכוננים להתכנסות נוספת במקרה שלא נשיג את דרישותינו לפנות את הגן", מסרו ההורים, "ההתכנסות צפויה לקרות ביום רביעי, בזמן ישיבת מועצת העיר".

מנוף סמוך לאשכול גנים ברחוב יא' הספורטאים בכפר סבא. צילום באדיבות ההורים

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "המנוף הוצב תחת כל האישורים הנדרשים, כולל יועץ בטיחות, וטרם החל לפעול. חשוב להדגיש כי האחריות על תקינות מנופים היא של הקבלן, אשר נבדק על ידי משרד העבודה והרווחה. יחד עם זאת, עיריית כפר סבא לא תאפשר את פעולת המנוף עד לקבלת כל האישורים כחוק, ביניהם קבלת אישור בודק מוסמך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר