צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום
צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

השעלת הגיעה לכפר סבא: שני תלמידי כיתה ב' ברחל המשוררת נדבקו במחלה

סיבוכי השעלת הם דלקת ריאות, פרכוסים ואף מוות. בסוף השבוע הודיעה מנהלת בית הספר כי כל תלמידי השכבה יחוסנו ביום חמישי הקרוב. יתר תלמידי בית הספר יביאו פנקסי חיסונים כדי לוודא שקיבלו את כל מנות החיסון הנדרשות. העירייה: "חשוב להדגיש כי המדובר בשני מקרים בודדים בלבד"

פורסם בתאריך: 22.10.19 08:11

מנהלת בית הספר רחל המשוררת, מיכל עזרא, הודיעה להורים בסוף השבוע כי בעקבות מקרי שעלת שהתגלו בכיתה ב-5 הם קיבלו הנחיות ממשרד הבריאות לפיהן ביום חמישי הקרוב (ה-24 באוקטובר 2019) יחוסנו כלל תלמידי השכבה ולכן עליהם להביא פנקסי חיסונים ביום רביעי עם חזרתם ללימודים מחופשת החגים. "תלמידי כיתות א' מחוסנים מארבע המנות שקיבלו עד גיל שנה", כתבה. "תלמידי כיתות ג" עד ו' מחוסנים מהחיסון שקיבלו בכיתה ב'. תלמיד שלא חוסן בכיתה ב' מכל סיבה שהיא, ניתן לפנות לאחות/לשלוח עם התלמיד פנקס חיסונים ובקשה להתחסן".

נסביר כי בכיתה התגלו שני מקרי שעלת זה אחר זה. במקביל אחות בית הספר הוציאה הודעה לכלל הורי התלמידים בבית הספר על דף מכתבים עם לוגו של משרד הבריאות ו"פמי בריאות – שירותי בריאות התלמיד", ובו ביקשה מכולם להביא את פנחסי החיסוני שלהם במטרה לבדוק האם הילדים קיבלו את מספר מנות חיסון השעלת הנדרשות לגילם. על פי הנחיית משרד הבריאות כל ילד בישראל נדרש להיות מחוסן בארבע מנות שעלת בילדות. מנה חמישית הוא יקבל בכיתה ב' ומנה שישית בכיתה ח'. במידה וימצאו ילדים שלא קיבלו את המנות הנדרשות הם יחוסנו במועד שישלח להורים. החיסון שהם יקבלו, כמו גם תלמידי שכבה ב' ביום ה', הוא חיסון משולב נגד אסכרה (דיפתריה), פלצת (טטנוס) שעלת ושיתוק ילדים.

על פי אתר שירותי בריאות כללית שעלת היא מחלה חיידקית מידבקת שתוקפת אך ורק בני אדם. הגורם לה הוא החיידק בורדטלה פרטוזיס המפריש טוקסינים (רעלנים) שפוגעים בתאים שונים בגוף וגורמים לסימני המחלה. המחלה מתאפיינת בהתקפי שיעול חזקים שלעיתים גורמים להקאה ולהפסקת נשימה. סיבוכי השעלת הם דלקת ריאות, פרכוסים ואף מוות. הסיבוכים נפוצים ומסוכנים ביותר בקרב תינוקות. בשנים האחרונות חלה עלייה בשיעור החולים בשעלת בישראל ובעולם. בין הסיבות לכך היא העובדה שלא מספיק אנשים מתחסנים וכי תוקף החיסון דועך במשך השנים. השנה דווח כי מנתוני משרד הבריאות עולה כי בין החודשים ינואר עד יולי 2019 אובחנו מעל 700 חולים במחלה – כפול ממספר המאובחנים בשנה שקדמה לה.

הורים הגיבו ברשתות החברתיות לעניין. אחד התושבים כתב: "מה קורה בעיר שלנו? מתי תהיה החלטה להפוך את גני העירייה ובתי הספר למחוסנים? עד שלא יהיו קורבנות אף אחד בעירייה לא יתעורר?".

עיריית כפר סבא פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה: "בבית הספר על שם רחל המשוררת בעיר נתגלו שני מקרי שעלת, אשר דווחו למשרד הבריאות. חשוב להדגיש כי המדובר בשני מקרים בודדים בלבד. על פי הנחיות משרד הבריאות, תלמידי בית הספר יחוסנו בהתאם לצורך. הנחיות נוספות הועברו גם להורים ולצוות בית הספר והנושא נמצא בטיפול ובמעקב צמוד של משרד הבריאות, בשיתוף העירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר