פעילות העמותה בכפר הנוער עלומים בכפר סבא

לראשונה בישראל: קבוצה לילדים הסובלים מחרדה חברתית נפתחת בכפר סבא

הקבוצה תיפתח על ידי עמותת רקפת לתלמידי כיתות ה'-ו'. מנהלת אזור השרון בעמותה: "אנחנו עדים יום יום לתלמידים שקטים שנפתחים"

פורסם בתאריך: 10.11.19 17:26

עמותת רקפת, המסייעת לבני נוער מופנמים, הסובלים מחרדה חברתית, פותחת לראשונה קבוצה חברתית לגילאי בית ספר יסודי בכפר סבא.

לעמותה מגיעים מדי שבוע עשרות בני נוער איכותיים, מחטיבות ותיכונים שונים בעיר, לפעילות חברתית מעצימה. המשותף לכולם הוא שהם מתמודדים עם מופנמות וחרדה חברתית ולומדים כיצד להתגבר עליה בקבוצה. לאחרונה, הם טוענים, גדל הביקוש בעיר למתן מענה גם לילדים צעירים יותר שסובלים מחרדה חברתית הגורמת להם להתבודד בהפסקות, להימנע מחוגים, לא להיפגש עם חברים אחר הצהריים ועוד. בשל כך, כפר סבא תהיה העיר הראשונה בארץ, בה נפתחת קבוצה של רקפת לילדים בגילאי בית ספר יסודי.

"בעוד כשליש עד מחצית מבני האדם מוגדרים כמופנמים, כשבעה אחוזים מפתחים חרדה חברתית של ממש המפריעה להם בתפקוד היומיומי", אומר מנכ"ל העמותה, אבנר דפני. "בפועל זה אומר שבממוצע, בכיתה של 30 תלמידים, לפחות כ-10 ילדים יוגדרו כמופנמים, ושניים מתוכם ניתן יהיה לאבחן כסובלים מחרדה חברתית".

אבנר דפני. צילום אפי יוספי

הקבוצה הראשונה שתפתח החודש מיועדת לילדים מכיתות ה'-ו'. "המעבר לחטיבה עלול להיות קשה וטראומטי במיוחד, במידה והחרדה החברתית לא מטופלת עד אז. לכן הם אלה שהכי דחוף לתת להם מענה", אומרת מנהלת איזור השרון ברקפת, ענת הלדשטיין בן עמי. "יום יום אנו עדים לשיפור משמעותי בחייהם של המשתתפים בקבוצות ילדים שלא היו יוצאים מהבית מתחילים להופיע לאירועים חברתיים, תלמידים שקטים נפתחים ולוקחים חלק בשיח הכיתתי. כל זה נותן משמעות אדירה לעשייה שלנו בעיר".

על פי אתר העמותה המנחים בעלי ניסיון עשיר בהנחיה ספציפית מול אנשים בעלי חרדה חברתית ומביאים איתם רגישות לאוכלוסייה זו ובכל קבוצה יש לפחות מנחה אחד שהתמודד בעצמו עם חרדה חברתית או עם ביישנות. הקבוצה עושה שימוש בתרגילים ייחודיים שפיתחנו, חלקם מתחום הדרמה והתיאטרון, להנעת הילדים שמתמודדים עם חרדה חברתית. האווירה במפגשים קלילה וכיפית, ומשלבת איזון בין תמיכה והנאה, לבין הנעה להתמודדות מנגד. בעמותה מדגישים כי הקבוצה אינה קבוצה טיפולית, אלא קבוצה חברתית-תרגולית ומשמשת לבני הנוער, וכעת גם לילדים, סגרת חברתית קבועה ותומכת ללא הגבלת זמן.

לפרטים והרשמה לקבוצות ניתן להתקשר: 077-2017032

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר