ישיבת ועדת החינוך העירונית היום. צילום: עיריית כפר סבא
ישיבת ועדת החינוך העירונית היום. צילום: עיריית כפר סבא

בשורה: האינטגרציה בכפר סבא תימשך, אבל כנראה לא במתכונת הקיימת

ראש העיר אמר אמש בועדת החינוך העירונית כי בתוך חודש "יוגשו חלופות לשימור האינטגרציה בהתחשב בפתיחתה של חטיבת הביניים החדשה בירוקה". דן בן יהודה, חבר רשימתה של חברת הקואליציה עדי לוי סקופ: "החטיבה צריכה לשרת מבחינתנו דבר ראשון את תושבי הירוקה"

פורסם בתאריך: 16.12.19 17:58

כפר סבא תשמור על האינטגרציה – כך הוחלט אמש (א') בישיבת ועדת החינוך העירונית. הישיבה, בה השתתפו חברי מועצה, נציגי אגף החינוך העירוני, נציגי הנהגת ההורים העירונית ונציגי מועצת התלמידים העירונית, דנה בנושא גיבוש מדיניות החינוך העירונית, באינטגרציה ובבשורת פתיחתה של החטיבה החדשה בספטמבר 2020. במהלך הישיבה הנחה ראש העיר, רפי סער, את הצוות המקצועי באגף החינוך העירוני, להציג תוך חודש ימים תוכנית שתכלול חלופות לשימור האינטגרציה העירונית בבתי הספר.

אפילו חברת האופוזיציה, הדר לביא, הופתעה לטובה מההסכמה הרחבה בנושא. "הייתה תחושה של הסכמה וההבנה של חשיבות האינטגריצה בעיר גם במבחינה חברתית וגם פדגוגית", אמרה היום. "גם נציגי הילדים והמנהלים הסכימו והיו בעד. הפתיע כמה היינו בקונצנזוס באופן יחסי. השאלה עכשיו היא מה יהיה היישום בפועל, הכל יקום או יפול על הפרטים הקטנים".

ההסכמה אכן היא יחסית, משום שההתנגדות הגיעה דווקא מכיוונה של חברת הקואליציה דווקא, יו"ר סיעת "הרשימה שלנו", עדי לוי סקופ. נזכיר כי סקופ נבחרה למועצה תחת הכותרת נציגת השכונות הירוקות, שרבים מתושביה התנגדו כבר בקדנציה הקודמת לשיטת האינטגרציה.

חבר רשימתה, דן בן יהודה, אמר לצומת השרון: "החטיבה בירוקה בכל מקרה תשרת דבר ראשון את תושבי השכונה הירוקה שיקבלו קדימות ברישום. כל שאר העיר תמשיך באינטגרציה כרצונה. אם יש פה רוב גדול של אנשים שרוצים שהילדים שלהם ילמדו קרוב לבית כערך קהילתי, חשוב שהקהילה תכבד את זה. הדברים ימדדו על פי הביצוע, ולא על פי הצהרות כאלה ואחרות. אם יהיו ילדים שלא ירצו ללמוד בשכונה מסיבות שונות – אני דורש, בכל הציניות, שהילדים שגרים במרחק הכי גדול בכפר סבא ישובצו בכוח על אפם ועל חמתם בחטיבה החדשה בשם האינטגרציה הקדושה. אבל קודם המקומות שמורים לתושבי הירוקה".

חבר מועצת העיר מטעם סיעת מרצ שבקואליציה, מאיר מנדלוביץ' שנכח בדיון, אמר: "נאמרה בדיון אמירה ברורה לגבי המשך האינטגרציה וכנגד בדלנות. אנחנו מאמינים בשילוב ילדים וסביבות הטרוגניות שמעשירות את החינוך ומושכות את כל הילדים למעלה. היה מרתק לשמוע את מנהל תיכון כצנלסון ומנהל חטיבת רמון שהשמיעו קול ברור ומחויבים לחינוך אמיתי לכל התלמידים בעיר. אשרינו שבורכנו באנשי חינוך כאלה. חטיבת הביניים החדשה תנוהל כמו שאר החטיבות בעיר".

חטיבת הביניים החדשה, שתיפתח כאמור בספטמבר 2020 עם פתיחת שנת הלימודים הבאה תשפ"א, נבנית בימים אלו במערב העיר בשכונה הירוקה 60. חטיבה זו תצטרף לשלוש החטיבות שבקריית החטיבות, ביניהן חטיבת שרת המחודשת שעברה שיפוץ עומק מקיף במהלך הקיץ האחרון, חטיבת שז"ר הצמודה שתעבור שיפוץ עומק מקיף בקיץ הקרוב וחטיבת אלון, לחטיבת אילן רמון במרכז העיר ולחטיבת בר לב במזרח העיר.בסיום הבנייה יפעלו בעיר שש חטיבות, שיתנו מענה פדגוגי וחינוכי לגידול במספר התלמידים בעיר.

ראש העיר, רפי סער: "בשנה האחרונה שופצו וחודשו מספר רב של מבני לימוד וחינוך ברחבי העיר, מתוך מדיניות של הנגשה וראיית החינוך כערך עליון במעלה, למען עתיד ילדינו. המדיניות העירונית היא, בהלימה להנחיות משרד החינוך בנושא – לראות את האסטרטגיה הכללית, תוך ראיית התלמיד לפני הכל. בעיר כפר סבא אנו מאמינים במיצוי הפוטנציאל הטמון בכל תלמידה ותלמיד ומתאימים את עצמנו לעולם המתקדם והחזון קדימה. האינטגרציה בכפר סבא תימשך, כאשר הצוות המקצועי באגף החינוך יגיש מסמך חלופות לשימור האינטגרציה העירונית, שיותאם למודל כפר סבא 2020 ובהתחשב בפתיחתה של חטיבת הביניים החדשה והשישית במספרה בעיר. מסמך זה יובא לדיון בחודש הבא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב מרכז העיר

    נראה לי שנציגי "הירוקות" מתכננים היפרדות מכפר סבא והקמת עיר אליטיסטיט נפרדת, משלהם.
    מעניין כיצד יסתדרו תקציבית כשרוב אזורי התעשיה,נושאי הנטל העיקרי בארנונה, נמצאים במזרח העיר.
    די לפלגנות ודי לשטויות.
    באתם לגור בכפר סבא ולא ב"ירוקה", שמהווה חלק אינטגראלי של העיר.

  2. תושבת הירוקה

    מדגישה שאדון דן בן יהודה לא מייצג אותי וחלק גדול מאוד מתושבי הירוקה שמתנגדים לבדלנות הזאת.
    הירוקה היא חלק מכפר סבא ואם האינטגרציה תמשיך בעיר, היא תכלול גם את הירוקות!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר