פרויקט החלליות של תאגיד מ.א.י. צילום: תאגיד מ.א.י
פרויקט החלליות של תאגיד מ.א.י. צילום: תאגיד מ.א.י

הפרס: 6,000 שקלים. מי יזכה בתחרות המיחזור של כפר סבא?

תחרות מיחזור פסולת אלקטרונית של תאגיד המיחזור מ.א.י ועיריית כפר סבא יוצאת לדרך ביום הראשון של השנה החדשה

פורסם בתאריך: 1.1.20 18:03

תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית מקיים, החל מהיום (רביעי, 1.1.2020), בשיתוף עיריית כפר סבא, תחרות מיחזור בין שבעה בתי ספר יסודיים בכפר סבא. במסגרת התחרות, הנקראת "תחרות החלליות", יקבל כל תלמיד ערכת קרטון דמויית חללית שאותה הוא אמור למלא במכשירים אלקטרוניים שאין בהם יותר שימוש, כמו טלפונים ניידים, אוזניות או טאבלטים, ויכולים להביא גם כל מכשיר נוסף כמו מכונות כביסה ואפילו מקררים. שבעת בתי הספר המשתתפים בתחרות – יצחק שדה, ש"י עגנון, אופירה נבון, אוסישקין, גורדון, רחל המשוררת וסורקיס – יתחרו ביניהם מי מביא הכי הרבה מכשירים אלקטרוניים למיחזור.

עיריית כפר סבא ותאגיד מ.א.י יעניקו יחד פרס של 6,000 שקלים לבית הספר הזוכה, פרס שבית הספר הזוכה יקדיש לפעילות או למוצר סביבתי. התחרות מתחילה כאמור בראשית חודש ינואר והפרס לבית הספר הזוכה יוענק בסוף חודש פברואר. לבתי הספר יגיעו נציגים של העירייה, אגף קיימות וחדשנות ומטעם תאגיד מ.א.י ועדת השיפוט תעניק ציון לבתי הספר על בסיס פרמטרים של יצירתיות, אופן ההסברה ושילוב פסולת אלקטרונית בתערוכה עצמה.

מתאגיד מ.א.י נמסר שפסולת אלקטרונית היא אמנם רק שלושה אחוזים מהפסולת הביתית, אבל מהווה יותר מ-70 אחוזים מהזיהום והיא מסוכנת מאוד לבריאות –  אם היא מושלכת בשטח פתוח ולא מפונה למיחזור היא פולטת רעלים מסוכנים כמו עופרת וכספית לאוויר, לקרקע ולמי התהום.

דן הלמן ואמנון שחרור, מנכ"לים משותפים בתאגיד מ.א.י, מסרו: "התחרות אותה עורכת עיריית כפר סבא לאיסוף פסולת אלקטרונית וסוללות למיחזור באמצעות חלליות מ.א.י בבתי הספר, היא אמצעי חינוכי וערכי מעצים, ויחד עם זאת מהנה לילדים ולקהילה. אנחנו גאים לקחת חלק בחינוך ילדי העיר לחשיבות במיחזור ובשמירה על הסביבה וכדור הארץ. מעבר לפרס שיוענק לבית הספר הזוכה מטעם העירייה, הפרס האמיתי לכולנו הוא אושר וגאווה לצפות בילדי העיר המעורבים בקהילה, דואגים לסביבה, ונהיים לשגרירי הדור הבא של כדור הארץ. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם עיריית כפר סבא בתחרות המיוחדת ושמחים להרחיב את פעילות החללית לעוד 30 אלף ילדים בארץ כבר השנה".

ראש העירייה רפי סער: "כפר סבא חרתה על דגלה את השמירה על הסביבה ועל כדור הארץ, ומקדמת את נושא הקיימות בכל תחומי החיים השונים, ביניהם הצבת מרכזי מיחזור שונים ברחבי העיר, הפרדת פסולת במקור, קידום תוכנית "אפס פסולת" בעיר, חינוך לקיימות החל מהגיל הרך, הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים, חיסכון בחשמל, קידום תחבורה בת קיימא ולא מזהמת ועוד. בעיר כפר סבא פועל מרכז קיפוד, מרכז מיחזור וקיימות עירוני. כפר סבא היא מהערים המובילות בארץ בשיעור המיחזור העירוני, ואנו שמים דגש ומעניקים חשיבות רבה לנושא חשוב זה – למען העתיד של כולנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר