ערכת הכלים הרב פעמיים שיקבלו תלמידי הצהרונים בבתי הספר. צילום עיריית כפר סבא

הפלסטיק יוצא מהצהרונים: הילדים יקבלו כלי אוכל רב פעמיים לשטיפה ושימוש חוזר

אחרי הצהרונים בגנים המהפכה ממשיכה גם לבתי הספר. "המהלך ימנע ייצור כמויות אדירות של חומרים בלתי מתכלים", אומר סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הקיימות עילאי הרסגור-הנדין. ראש העירייה רפי סער: "אני קורא לראשי רשויות אחרות לחבור אלינו"

פורסם בתאריך: 1.1.20 12:30

עיריית כפר סבא תחל, בהדרגה, בשיתוף חברת ההסעדה לאנצ'טיים, בחלוקה של ערכות של כלים רב פעמיים לתלמידי צהרוני בתי הספר, במטרה לצמצם את השימוש בכלי פלסטיק שבהם נעשה שימוש בארוחות הצהריים שמקבלים התלמידים. המהלך מבוצע בשיתוף הנהגת ההורים של כפר סבא.

"התלמידים יקבלו ערכות מיוחדות, קלות להכנסה לילקוט, אותן יקחו הביתה לשטיפה ושימוש חוזר", אומר סגן ראש העירייה עילאי הרסגור-הנדין, המחזיק גם את תיק הקיימות והחדשנות, "מהלך זה, המתבצע לראשונה בישראל בהיקף כה גדול, יוכנס בהדרגה לצהרונים בבתי הספר, תוך בחינת יישומו ומתן מענה לצרכים שיעלו. המהלך הזה מבוצע לאחר יישום מוצלח של שימוש בכלים רב פעמיים בגני הילדים, מהלך שהפך את כפר סבא למובילה בישראל בתחום ולמודל לחיקוי עבור עיריות ורשויות ברחבי הארץ.

"המהלך הוא פרי עבודת מטה שנעשתה במהלך השנה האחרונה בעירייה ובחברות העירוניות, ומאפשר לצהרונים להפעיל את מערך ההזנה בתוך בתי הספר ללא שינויי תשתיות יקרים כמו מטבח או מדיחי כלים גדולים, ותוך שיתוף פעולה עם הילדים והנחלת ערכי הסביבה והקיימות לדור הבא. באמצעות המהלך, שיעשה ביחד עם תושבי העיר, נמנע ייצור כמויות אדירות של חומרים בלתי מתכלים, לא נשלח אותם להטמנה בקרקע ונהפוך את כפר סבא לירוקה אפילו יותר. ברצוני להודות לראש העירייה רפי סער על האג'נדה הברורה שהוא מקדם, לאגפי הקיימות והחינוך, לחברה הכלכלית ולחברה לתרבות ופנאי על עבודת המטה המקצועית שנעשתה בנושא ולהנהגת ההורים".

ראש העירייה רפי סער: "עיריית כפר סבא מייחסת חשיבות רבה לכל נושא הקיימות ושמירה על איכות הסביבה. במסגרת זו אנו העיר הראשונה בה כלל גני הילדים בעיר עברו לשימוש בכלים רב פעמיים. אנו מאמינים כי גם בתחום בתי הספר תהיה העיר כפר סבא לראש החץ, אשר תוביל לשינוי ותיתן פתרון ישים כלכלי וסביבתי לנושא. חינוך לקיימות בכפר סבא בא לידי ביטוי במדיניות עירונית רחבה, המהווה דוגמה לערים אחרות, ואני קורא לראשי רשויות אחרות לחבור אלינו ביוזמה חשובה זו ולהפסיק את השימוש בכלים חד פעמיים".

חברת המועצה קרן גרשון, שהעלתה במועצת העיר הצעה לצמצום הפלסטיק במוסדות החינוך בעיר מסרה: "אני מברכת על המהלך של הוצאת הכלים החד פעמיים מצהרוני בית הספר. מהלך שהיה תקוע במשך שנים. לאחרונה העלתי את הנושא במועצת העיר, לאחר שההכרה בחשיבות שמירת איכות הסביבה וצמצום הפסולת הפך לשיח נרחב בקרב הורים ברשויות רבות. אני שמחה שהפרוייקט יוצא לפועל ומקווה שיתרחב וייושם גם בפעילויות נוספות לרבות הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים בישיבות בפעילויות וארועים עירוניים אחרים".

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק התרבות, עו"ד עדי לוי-סקופ: "אני מבקשת להודות להנהלת וצוות צהרוני בתי הספר מטעם החברה לתרבות הפנאי, על העבודה הרבה שהושקעה בקידום נושא חשוב זה. אנו יוצאים לפיילוט מלאי אמונה בתהליך ובחשיבותו, ולאחריו נערוך הפקת לקחים לשם הרחבתו לכלל העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר