אורית ליבוביץ בכנס. צילום עיריית כפר סבא

השינוי הגדול של מערכת החינוך בכפר סבא: תוכנית "לומדים איפה שבוחרים" הוצגה למורים

בעירייה אומרים שעדיין לא גובשו האשכולות השונים שבתוכם אמורה להתאפשר הבחירה בין בתי הספר. כמו כן, טרם נקבע האפיון של כל אחד מבתי הספר

פורסם בתאריך: 14.1.20 17:12

עיריית כפר סבא הציגה אתמול (ב') שוב את התוכנית "לומדים איפה שבוחרים" שתיושם רק בעוד כשנתיים בפני מורים ואנשי הוראה, אחרי שכבר הוצגה בעבר בכנס למנהלים ולהנהגת ההורים. "תוכנית למידה ייחודית ומהפכנית הוצגה בפני מאות מורים ומנהלי בתי ספר בעיר בכנס מיוחד לצוותי החינוך בבתי הספר היסודיים, שהתקיים בנוכחות ראש העיר רפי סער", נכתב בהודעה, "המשמעות: החל משנת הלימודים תשפ"ב יתאפשר להורי תלמידות ותלמידי כיתות א' לבחור את בית הספר בו ילמדו ילדיהם, תוך בחירה מבוקרת בהתאם לתוכנית שפותחה".

איך זה יעבוד: אסנת ספורטה מסבירה על התוכנית

כבר בחודש מאי האחרון פירטה מי שהייתה בזמנו מחזיקת תיק החינוך אסנת ספורטה את התוכנית החדשה. לפי התוכנית, בתוך שנתיים תחולק העיר לכמה מרחבים, כל בית ספר יסודי יהיה בעל אפיון ייחודי ולהורים ולתלמידים תתאפשר בחירה ברישום. "מדובר במהלך שיש לו שלושה שלבים, שבקצה בסופו של דבר, נחלק את העיר לכמה אזורים ובכל אזור יהיו מספר בתי ספר שלכל אחד מהם יהיה אפיון ייחודי", הסבירה ספורטה. "לדוגמה: בית ספר לאומניות, בית ספר ירוק, בית ספר מנגן, בית ספר מכיל ומקדם נושא שילוב של ילדי חינוך מיוחד. ואז, כשילד בעיר עולה לכיתה א', יהיה לו בית ספר 'עוגן' שהוא בדרך כלל קרוב לבית, אבל הוא יוכל לבחור ללמוד בבית ספר אחר בתוך המרחב החינוכי שלו. חינוך הוא אחד השירותים הכי חשובים שהעיר נותנת לתושבים ואנחנו רוצים שתהיה להם אפשרות לבחור ולהתאים את השירות לרצונותיהם ובהתאם למה שמעניין את הילד. נכון שלא כל דבר שיבקשו יקרה. יהיה מנגנון בקרה שיבטיח ששירותי בתי הספר יהיו מאוזנים מבחינת תמהיל של בנים ובנות, רקע סוציואקונומי ומספר כולל של תלמדים. באופן הזה אנחנו מאפשרים בחירה אבל גם שומרים על גבולות לטובת הכלל".

בעירייה אומרים היום שעדיין לא גובשו האשכולות השונים שבתוכם אמורה להתאפשר הבחירה בין בתי הספר. כמו כן, טרם נקבע האפיון של כל אחד מבתי הספר ואמורה להתקיים בנושא עבודת מטה. "במסגרת התוכנית, תחולק העיר לאשכולות בחירה על פי המרחקים הגיאוגרפיים בין בתי הספר", אומרת מנהלת המחלקה לחינוך יסודי באגף החינוך בעיריית כפר סבא, אורית ליבוביץ, "לכל אשכול ישויכו מספר בתי ספר, מתוכם יוכלו ההורים לדרג את בתי הספר אליהם ירצו לרשום את ילדיהם. זאת תוך בחירה מבוקרת על ידי הרשות, במטרה לשמור על האיזון והשוויון בין בתי הספר. לשם כך ייבחנו קריטריונים לוויסות ורישום. התוכנית תצא לפועל בשנת הלימודים תשפ"ב, כאשר עוד קודם לכן כבר כעת יוצאת לדרך תוכנית הכשרה ייחודית לצוותי החינוך, שנבנתה על ידי צוות היגוי מורחב, המורכב מאנשי אגף החינוך, הפיקוח ואנשי מו"פ במשרד החינוך, ובשיתוף מרכז פסג"ה כפר סבא.

עוד אמרה: "הרישום לכיתות א' ייעשה בינואר 2021 (מועד פתיחת הרישום לגני ילדים וכיתות א'). ההורים וילדיהם יקבלו טרם הרישום את כלל המידע על התוכנית, אשכולות הבחירה ואופן הרישום.  התוכנית החדשה מבוססת על יצירת ייחודיות לכל בית ספר ובית ספר בעיר, הן מבחינה פדגוגית והן מבחינה ערכית. סביב הייחודיות הזו תיבנה תוכנית בית ספרית חדשנית ואחרת, רלוונטית, מותאמת וגמישה. כל בית ספר, בעזרת קהילת בית הספר, יוכל לזקק את הייחודיות הבית ספרית אותה הוא רוצה להוביל והנשענת על הערכים והחוזקות של בית הספר, לדוגמה ערכי המדעים, ערכי התקשורת האישית והבין-אישית, ערכי הקיימות וכדומה. ייחודיות זו תבוא לידי ביטוי בתוכנית הלימודים הבית ספרית, בתכנים ובסביבות הלמידה".

חברי המועצה מהאופוזיציה צביקה צרפתי, שהיה ראש עיריית כפר סבא בסוף הקדציה הקודמת, מסר בתגובה: "ראש עיריית כפר סבא גונב את דעת הציבור ומחליט על תוכניות מעצבות עיר ללא הצגה ואישור מועצת העיר. השבוע פורסמה בכנס חינוך בשורה שהיא חלק מתוכנית חינוך כוללת התוכנית שהוכנה עוד בקדנציה הקודמת והוצגה במועצת העיר הקודמת אך לא אושרה עקב הקירבה למערכת הבחירות והוחלט שהמועצה הבאה תקבל החלטות הוקמה מועצה ועד היום לא הובאה שום תוכנית לאישור במועצת העיר. ראש העיר עושה הכל בכדי לא להביא את התוכנית או תוכנית חלופית לאישור המועצה, וזו לא הפעם הראשונה שכך הוא פועל. בכפר סבא נהייתה אנרכיה ולא דמוקרטיה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלומית

    קשקוש מוחלט.העיקר לרצות את ההורים. תכלס אין בבתי הספר הכביכול יחודיים שום כלום. רק שמות מפוצצים…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר