צילום דודו בכר

כנס הורים ענק בכפר סבא לקראת התוכנית לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל

הרפורמה של משרד החינוך תחל בשנת הלימודים הבאה. בשבוע הבא תוצג הרפורמה בפני ההורים ויתקיים שיח פתוח. יו"ר ועד ההורים: "יש לצעד הזה הרבה מאוד השלכות"

פורסם בתאריך: 16.1.20 12:58

עיריית כפר סבא תקיים ביום רביעי הקרוב, 22 בינואר, ערב חינוך בנושא הרפורמה בחינוך המיוחד. בכנס, כך מובטח במודעה שהופצה, יסבירו בעירייה את השלכות הרפורמה על כלל הילדים ויערך שיח פתוח בנושא. הרפורמה נועדה להגדיל את שילובם של תלמידי החינוך המיוחד בחינוך הרגיל וקובעת כי מערך בחינת הזכאות לשיבוץ במסגרות השונות, שנוהל עד כה על ידי ועדות השמה ברשויות המקומיות ללא כל אחידות בשיטת קבלת ההחלטות שלהן, יעבור למדינה – שקבעה כללים אחידים.

על פי אתר "שיחה מקומית", כיום הוועדות בחינוך המיוחד בוחנות כל תלמיד ותלמידה וקובעות היכן ילמד: בבית ספר של החינוך המיוחד, בכיתת חינוך מיוחד הנמצאת בבית ספר רגיל או בשילוב בכיתה רגילה בתוספת משאבים לשירותי שילוב. בעבר היו אלה "ועדות השמה", שבראשן עמד עובד מינהל החינוך ברשות המקומית. הרפורמה קובעת שהוועדות האלה יהפכו ל"ועדות זכאות ואפיון" שבראשן עומד עובד משרד החינוך, המומחה בחינוך המיוחד. בזכות השינוי יוכל משרד החינוך לשלוט בצורה מקצועית יותר, ובהתאמה לצרכי המשרד, בסוג החינוך והטיפול הניתן לכל תלמיד.

החשש של המתנגדים לרפורמה הוא שלנוכח המצוקה התקציבית, יופנו יותר תלמידים מיוחדים לבתי ספר רגילים, כפי שאישרו בעבר גורמים במשרד החינוך. השילוב בחינוך הרגיל, על פי אנשי משרד החינוך, מסייע בשילוב בעלי צרכים מיוחדים בחברה והופך אותה לשוויונית. הללו אף התגאו בכך שהם הקימו גוף מיוחד רק לטיפול בהטמעת הרפורמה ונופפו בפיילוט שהתבצע בצפון הארץ בנושא.

מנגד, הביקורת על הרפורמה לא איחרה לבוא, בעיקר מצד הנהגות ההורים. הטענה העיקרית, כך נכתב בידיעות אחרונות בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, היא שהמערכת לא באמת מוכנה לקלוט תלמידים בעלי צרכים מיוחדים כיוון שאין די בעלי הכשרה מתאימה – ואלו עלולים למצוא את עצמם נפלטים בחזרה אל החינוך המיוחד או שפשוט ילכו לאיבוד במערכת החינוך הרגילה.

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, יובל קדוש: "מדובר בערב חשוב מאוד לכלל ההורים, ולא רק להורים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, בעקבות הרפורמה שהתחילה בתחילת השנה הנוכחית ותכנס לתוקפה בשנת הלימודים הבאה, במסגרתה יוכלו להשתלב ילדים עם צרכים מיוחדים בכלל מוסדות החינוך ולא רק במסגרות משלהם. כהורים אנחנו מברכים על כל צעד מכיל ומקבל את האחר. חשוב לדעת שיש לצעד הזה הרבה מאוד השלכות על כולם והערב הזה נועד כדי שנבין כהורים לאן הדברים הולכים ועד כמה הרפורמה הזאת משמעותית".

שרון כפיר, חברת הנהגת הורים מיוחדים בכפר סבא, אומרת: "ערב החינוך הוא גרסה מעודכנת של ערבי חינוך שהנהגת ההורים המיוחדים עושה מדי שנה בשלוש השנים האחרונות. הנהגת ההורים העירונית חוברת ליוזמה הזו השנה כי נוצרה בינינו ההבנה שהפעם כולנו באותה סירה. משרד החינוך והעירייה חוברים למאמץ להביא להורים בערב הזה את עיקרי השינוי במערכת החינוך בעקבות התיקון לחוק החינוך המיוחד והתחלת היישום של הרפורמה במערכת החינוך. מדובר בשינוי שישפיע על בתי הספר והגנים, חטיבות ותיכונים ולא רק על החינוך המיוחד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר