אילוסטרציה כיתה ריקה
צילום אילוסטרציה

"כל רפורמה יש לעשות בחוכמה": למה כפר סבא לא תשתתף בהשבתה הארצית במוסדות החינוך ביום שישי?

בהנהגת ההורים העירונית לא יצטרפו להשבתה הארצית במסגרת המחאה נגד הרפורמה בחינוך המיוחד. בהנהגת הורי הילדים עם הצרכים המיוחדים תומכים בהחלטה

פורסם בתאריך: 19.2.20 09:15

הנהגת ההורים העירונית בכפר סבא לא תצטרף לשביתת האזהרה בת השעה במוסדות החינוך בארץ שיזמה הנהגת ההורים הארצית ביום שישי, בשעה 8:00 בבוקר, במחאה על הרפורמה בחינוך המיוחד – כך הוחלט אמש בישיבת ההנהגה.

בהודעה שהוציא בדקות האחרונות, יו"ר הנהגת ההורים העירונית, יובל קדוש, נכתב: "על רקע המאבק ביישום חוק החינוך המיוחד והקריאה לשביתה של שעה ביום שישי הקרוב, אנו מבקשים להבהיר/ לעדכן כי הלימודים בכפר סבא יתקיימו כסדרם ביום שישי הקרוב. הנהגת ההורים העירונית בכפר סבא בשיתוף הנהגת ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים מאמינים כי לכל הילדים מגיעה הזדמנות שווה להתפתח ולגדול בסביבה המכילה שונות. אנו רואים בכך זכות. לתפיסה זו שותפה ההנהגה החינוכית בעיר בראשות אגף החינוך. אנו בעד התייחסות אישית לכל התלמידים, התפתחות אישית פיזית ותודעתית לכל התלמידים, משמעות אישית לכל ילדה וילד בזכות הייחוד שלהם ותחושת ערך לכל אחת ואחד. כקהילה השואפת להיות טובה יותר, מכלילה ומאפשרת – זוהי חובתנו המוסרית להכליל את כל ילדינו במסגרות החינוך בקהילה בה הם חיים.

"בהיעדר משאבים ופיתוח מקצועי והולם לצוותי החינוך, יישום התיקון לחוק החינוך המיוחד מהווה קושי רב. חשוב לנו לציין שאנו מברכים על התיקון לחוק ולא מתנגדים לרפורמה כתפיסה חדשה, אלא לאופן שבו היא מיושמת. כל רפורמה יש לעשות בחוכמה ותוך שיתוף כל הגורמים הנוגעים לה, ובפרט כשמדובר על אוכלוסייה הזקוקה למענים ייחודיים. הנהגת ההורים הארצית המנהלת מזה תקופה מאבק ביישום נכון של רפורמת החינוך המיוחד ומניעת פגיעה בילדים בכל מערכת החינוך ואנו חושבים שזהו מאבק חשוב מאין כמותו, המאבק לקיום הרפורמה במערכת החינוך הוא מאבק על פניה של החברה הישראלית. אסור לנו להשלים עם ההשלכות של הרפורמה ועל משמעויותיה השונות. לאחר מחשבה רבה, הנהגת ההורים העירונית בכפר סבא החליטה לקיים את הלימודים כסדרם ביום שישי הקרוב. במקום עצירה לשעה קלה, בואו נעצור את זה. נקודה.אנו קוראים לכל הורי העיר באשר הם, הצטרפו אלינו וחתמו על עצומה התומכת בהזדמנות שווה לכל הילדים, תוך מהלך מושכל ונכון. לא ניתן שילדינו והצוות החינוכי יהיו כלי משחק בידי אף אחד, יחד נוביל שינוי לתהליך עומק נכון, מובנה. ויחד נוביל לשנות את הרפורמה במתכונתה הנוכחית עד אשר משרד החינוך יתקן את הדרוש תיקון".

יובל קדוש. צילום עזרא לוי

בהנהגת ההורים לילדים עם צרכים המיוחדים בכפר סבא תומכים בהחלטת ההנהגה העירונית. בפוסט שפרסמה אתמול (שלישי) רוויטל לן כהן – חברת מועצת העיר לשעבר, חברת קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ואם לנער עם אוטיזם שמשולב במערכת החינוך הרגילה, בעמוד הפייסבוק שלה היא מסבירה גם למה לדעתה על וועדי ההורים להתנגד לשביתה.

"אני פונה אליכם ומבקשת כי לא תצטרפו להשבתה ביום שישי, ואשמח להסביר מדוע", כתבה. "ראשית, כדאי לעשות הבחנה בין ההתנגדות שמובילים הסתדרות המורים והגוף הקרוי פורום ועדי ההורים, לבין ארגוני ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים. ההסתדרות והפורום מתנגדים לרפורמה מהסיבות הלא נכונות ומייצרים נזק גדול מאד לתפיסה בציבור ביחס לילדים שלנו. הם למשל מתנגדים ל'בחירת הורים' כי לדעתם 'אנשי מקצוע' צריכים להחליט במקומנו מה טוב לילדים שלנו, והם גם רוצים להגביל את כמות הילדים המשולבים, בניגוד לזכות של כל ילד להיות חלק מהקהילה בלי אפליה, וזאת מכוח חוק. אגב, נסו להחליף את המילה 'משולבים' במשפט יש להגביל את כמות הילדים המשולבים בכיתות, במילה 'אתיופים', או 'בנות', או 'ג'ינג'ים' ותבינו לבד כמה זה לא חוקי, לא מוסרי ולא חינוכי".

בהמשך כתבה לן כהן: "אנחנו, ארגוני ההורים לילדים עם מוגבלויות, לא מתנגדים לרפורמה כתפיסה רעיונית חדשה, אלא לאופן שבו היא מיושמת… אנחנו מתנגדים נחרצות להשבתה ביום שישי, גם כי זה סתם בזבוז של שעת לימודים, גם כי דווקא תלמידים מיוחדים שבאים בהסעות ימצאו את עצמם לבד בבית הספר עד 9, גם כי יש הורים שכן עובדים ביום שישי ועבורם זו בעיה, ובעיקר כי הקשר שמייצרים בין הילדים שלנו לבין קריסת מערכת החינוך הוא איום ונורא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר