רפי סער בעדלאידע בכפר סבא בשנה שעברה. צילום עיריית כפר סבא
רפי סער בעדלאידע בכפר סבא בשנה שעברה. צילום עיריית כפר סבא

בלחץ ההורים: העירייה דחתה את מועד העדלאידע בחצי שעה

העדלאידע של כפר סבא נקבעה תחילה לשעה 12:00 ביום שישי, והעירייה הודיעה שהלימודים יסתיימו מוקדם מהרגיל. הנהגת ההורים התנגדה למהלך והיום הודיעה העירייה על דחייה לשעה 12:30

פורסם בתאריך: 20.2.20 11:57

עיריית כפר סבא דחתה את מועד העדלאידע העירונית בחצי שעה. כך הודיעה בדף הפייסבוק שלה. זאת בעקבות התנגדות של הנהגת ההורים העירונית בכפר סבא למועד שנקבע תחילה לקיום התהלוכה, ביום שישי ה-6.3 החל מהשעה 12:00, והחלטת העירייה לקצר את יום הלימודים. לצומת השרון נודע שהיום התקיים משא ומתן בין ההורים מול ראש העירייה רפי סער ומנכ"ל העירייה, איתי צחר, במטרה להעביר את האירוע ליום אחר או לדחות את האירוע ביום שישי לשעה 13:00. בהודעת ההנהגה שהגיעה לידי צומת השרון נכתב כי הם למדו על ההחלטה לקיים את האירוע ביום ובשעה הללו, ביום לימודים "דרך פרסומים רשמיים והעיתונות".

העדלאידע בכפר סבא: הלימודים יסתיימו מוקדם ויש גם שינויים בהסדרי התנועה. כל הפרטים

"אנו מקבלים עשרות פניות בנושא, שומעים ומבינים אתכם", נכתב בהודעת ההנהגה להורים לפני שנודע על הדחייה, "קיום העדלאידע בשעה המיועדת, ובמתכונתה הנוכחית, אינו מתחשב בהורי העיר, שחלקם עובדים ביום שישי, ופוגע בתלמידים המשתתפים, שייאלצו להיעדר כליל מלימודיהם ביום זה. בנוסף על כך קיים קושי להיכנס למרכז העיר ביום שישי, מה שיוביל בהכרח לכך שגם ילדים שאינם משתתפים בעדלאידע ייאלצו להיעדר ממסגרות הלימוד השונות בשל המגבלות התנועתיות".

לטענתם, ניתן היה לקיים בקלות את האירוע באחד מימי חופשת חג הפורים במקום לייצר מעמסה נוספת על כתפיהם של ההורים. "נציין עוד כי איננו רואים בעין יפה את האופן שבו התקבלה ההחלטה בעניין זה, מבלי להיוועץ מראש עם הנהגת ההורים העירונית, ומבלי שתינתן לנו אפשרות לפרוס את מכלול שיקולנו בדבר המועד הרצוי לקיום העדליאדע", נכתב. "פנינו לראש העיר בבקשה לפגישה דחופה ונעדכנכם בהמשך".

הורים רבים טענו כי מועד העדלאידע מקשה על ההורים. אחת האימהות כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "ילדי הגנים חוגגים באותו היום ולא נוציא אותם מוקדם לצורך כך. ילדי בתי הספר עדיין לא מחופשים אז כבר מוריד מהשמחה. צוותים חינוכיים לא יוכלו להגיע עם משפחותיהם כי מסיימים את היום ב-12 ובגנים אף ב-12:45. יש כיתות בטיול באותו היום ולא יגיעו… אם בכל זאת מסיימים ומפזרים תלמידים בבית הספר אז זה הפסד של יום לימודים לכל המשתתפים באירוע וגם שאר התלמידים שיגיעו לפני ארבעה ימי חופשה (כולל יום המסיבות ראשון). אפשר להודות שנעשתה טעות, לא חשבו על ההשלכות ולשנות. בשנה שעברה היה מוצלח, צנוע וכייף למשתתפים ולצופים. חבל".

גם בסיעת "כפר סבא מתקדמת" בראשות הדר לביא שבאופוזיציה מיהרו לשלוח שאילתה לקראת ישיבת מועצת העיר שתתקיים ב-4 במרץ, יומיים לפני המועד שנקבע לעדלאידע. וכך נכתב: "העדלאידע היא אירוע חשוב ומשמעותי שמהווה חלק מחגיגות הפורים בעיר. תושבים רבים הביעו מורת רוח מבחירת המועד ממספר סיבות, ועיקרן: בחירה ביום לימודים במקום אחד מימי חופשת הפורים, מה שפוגע ביכולת של חלק מהילדים להשתתף (בדגש על ילדי החינוך המיוחד), בחירה בשעה בה ילדי הגנים עדיין בגן, בחירה ביום שישי, שהוא יום עבודה לחלק מההורים (בדגש על צוותים חינוכיים) או יום סידורים, העובדה שהעדלאידע מתקיימת לפני ימי התחפושות בבית הספר".

בסיעה מבקשים להבין: "מה השיקולים בעד ונגד המועד הזה? האם הכוונה היא להמשיך באותה מתכונת בשנה הבאה? כיצד תפעל העיריה לאפשר לילדי החינוך המיוחד להשתתף באירוע?".

נציין כי ילדי הגנים מסיימים באותו היום בשעה 12:45. ילדי בתי הספר היסודיים ב-11:50 ובתיכונים בסביבות השעה 12:00. בעירייה הודיעו להורים כי ביום התהלוכה "ניתן יהיה להוציא את הילדים ממסגרות החינוך השונות החל מהשעה 11:00, בהתאם לנוהלי משרד החינוך", אולם הוסיפו כי "יום הלימודים הרשמי יסתיים כרגיל".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עדלאידע כפר סבא 2020 תתקיים ביום שישי, 06.03.2020 בין השעות 14:00-12:30".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדהים כל פעם מחדש איך הילדים הם בעצם מעמסה על ההורים "האוהבים כל כך"… עצוב

  2. David sela

    פשוט פוליטיקה בגרוש של הנהגת ההורים כביכול… והאופוזיציה נו.. באמת איזו היתיפיפות חצי שעה באמת הגזימו

  3. רפי סער תתפטר!

    הפוליטיקה באה מצד החרדים והדתיים צנעני & קולמן שמתנגדים לקיום האירוע בשבת או בחג ומצאו ראש עיר סחיט שעושה דבריהם.. בושה שראש העיר מכר את העיר לדתיים אפילו אצל בן חמו זה לא היה קורה!! סער גם לא נותן לקיים תחב"צ בשבת עוד מעט ייסגור גם העסקים בשבת!!

  4. יושב ברכב כמו אפיפיור

    חצי שעה? אפשר 22 דקות?
    רפי סער מאבד שליטה, ראש עיר חלששששששששששש

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר