בית הספר לאה גולדברג. צילום עזרא לוי
בית הספר לאה גולדברג. צילום עזרא לוי

הנהגת ההורים נגד העירייה: "החריבו את מיזמי הצהרונים שלנו בבתי הספר"

על רקע ההיענות האפסית לפיילוטים "צהריים טובים" ו"אחים ממתינים" בהנהגת ההורים לא חוסכים ביקורת מהעירייה: "ניתקו איתנו מגע בצורה חד צדדית". העירייה: "הרישום ייפתח לשנת הלימודים הבאה"

פורסם בתאריך: 24.2.20 18:02

ביקורת קשה בהנהגת ההורים העירונית על העירייה על רקע מספר הנרשמים הנמוך לשתי תוכניות הרצה (פיילוטים) שעיריית כפר סבא התגאתה בפתיחתם אך לאחרונה.

בחודש ינואר השנה פרסמנו כי העירייה הודיעה על שתי יוזמות חדשות: האחת היא "צהריים טובים" במסגרתה יפתחו צהרונים בבתי הספר לאה גולדברג ודוד בן גוריון לתלמידי כיתות ד'-ו' שיכללו בין היתר הכנת שיעורים, ארוחת צהריים חמה וליווי של מורה מוסמכת. בנוסף הודיעה העירייה על פיילוט "אחים ממתינים" לתלמידי כיתות א'-ב' בבית הספר יצחק שדה במסגרתו יוכלו תלמידי השכבות הנמוכות לחכות לאחיהם ואחיותיהם הגדולים הלומדים באותו בית ספר, במסגרת של צהרון.

על פי הנהגת ההורים העירונית לפיילוט הראשון, "צהריים טובים", לא נרשמו ילדים כלל. לצהרון "אחים ממתינים" נרשמו בודדים בלבד, כשהמינימום לפתיחה הוא 25 ילדים. "הפיילוטים נכשלו כי בעירייה החליטו למדר אותנו", טוען גורם בהנהגת ההורים העירונית, "הנהגת ההורים יזמה את התוכנית וקיימנו מספר רב של דיונים יחד עם נציגי החברה לתרבות ופנאי, אבל בשלב מסוים הנושא הזה עבר לטיפולה של חברת המועצה, מחזיקת תיק התרבות, עדי לוי-סקופ. בדיונים היה דגש על כך שמדובר במסגרת שבה הילדים יוכלו לאכול ארוחת צהריים וללכת משם הביתה או לחוגים, ולא צהרון נוסף. המחיר שדובר עליו היה פחות מ-350 שקלים ואילו בסופו של דבר פרסומו תוכנית בעלות שערורייתית של 570 שקלים. הם החריבו את המיזם".

נזכיר כי לגילאים הצעירים כבר יש צהרון והמטרה המקורית הייתה מסגרת שבה התלמידים ימתינו שעה נוספת עד שהאחים הגדולים יאספו אותם במקום ההורים. גם לגבי הכיתות הבוגרות, אומרים בהנהגת ההורים, הרעיון לקיים צהרון לא מתאים. "הילדים האלה כבר גדולים ולא רוצים צהרון", מסביר הגורם בהנהגה, "הם הולכים לבד הביתה או לחוגים אחרי בית הספר. הרעיון היה שיתנו להם ארוחה בריאה בבית הספר ואז הם ילכו הביתה. אבל החברה לתרבות ניפחה את התוכנית גם בעלות וגם בתכנים נוספים, מה שגרם לילדים לא להירשם בסופו של דבר".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, יובל קדוש, אמר לצומת השרון: "לצערנו, עיריית כפר סבא והחברה לתרבות ופנאי לא משתפים פעולה עם הנהגת ההורים בענייני הצהרונים, ואין לנו שמץ של מושג מה קורה שם. הפיילוט הזה הוא מיזם שאותו הגינו בוועדת הצהרונים של הנהגת ההורים וניסינו להפיק אותו בשיתוף פעולה עם העירייה. בשלב מסוים עיריית כפר סבא ניתקה מגע עם ועדת הצהרונים והמשיכה הלאה. גם סכום הגבייה שהעירייה פרסמה הוא שונה מהסכום שבזמנו אנחנו סיכמנו עליו ככזה שראוי לגבות. לצערי, כרגע אין לנו שום קשר עם החברה לתרבות ופנאי משום שהם ניתקו איתנו מגע בצורה חד צדדית. אין לי מושג למה. זה חבל, משום שאם היה שיתוף פעולה הפרויקט הזה היה מצליח ובגדול, אבל לצערנו פרויקט כל כך יפה וחשוב נכשל כנראה בגלל חוסר שיתוף פעולה".

עיריית כפר סבא ועדי לוי-סקופ סירבו לענות כמה ילדים נרשמו לפיילוטים. תגובת העירייה: "עיריית כפר סבא קשובה להורים ולרחשי הציבור. העירייה פרסמה את שני הפיילוטים ותפתח את הרישום לצהרוני השכבות הבוגרות בכל בתי הספר בעיר לשנת הלימודים הבאה תשפ"א, במקביל לרישום למסגרות הצהרונים לכיתות א'-ג'. במקביל, נבחנות חלופות נוספות למתווה צהרון מקוצר עם הזנה. מטרת הצהרונים היא לתת מענה איכותי ומקצועי לתלמידים. עיריית כפר סבא מציבה את החינוך, הן הפורמלי והן הבלתי פורמלי, בראש סדר העדיפויות העירוני, ותמשיך לפעול למען רווחת כל תלמידות ותלמידי העיר".

לוי סקופ מסרה בתגובה: "תפיסתנו העירונית הברורה דוגלת בחיזוק החינוך המשלים בעיר ולקיחת אחריות על חינוך ילדינו וילדותינו גם לאחר שעות הלימודים הפורמליות. משכך, החלטנו לפני כשלושה שבועות לצאת עם פיילוט צהרון בוגרים בשני בתי ספר ופיילוט אחים ממתינים, וזאת על אף שמדובר באמצע שנת הלימודים ומטבע הדברים התלמידים והתלמידות כבר מצויים בשלל מסגרות אלטרנטיביות. אני מאמינה מאוד בתהליכי למידה ושיפור ובכך שיש לצאת לדרך, לנסות, להתנסות, ללמוד ולהשתפר כל העת. צהרון הבוגרים שהוצע כלל מענה מלא ומקיף כמסגרת משלימה חינוכית – הזנה, למידה בהדרכת מורה מוסמך/ת והעשרה מנהיגותית ערכית. לקראת שנה הבאה נבחן הוספת מסלולים נוספים, בכדי להרחיב את קשת האפשרויות ועל מנת שהמענה החינוכי המשלים יהיה מטבי ככל הניתן וזאת בשיתוף מלא של כלל הגורמים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר