העדלאידע בשנה שעברה. צילום באדיבות עיריית כפר סבא

העדלאידע: במשרד החינוך סירבו לקצר את יום הלימודים ותוקפים את העירייה

במשרד מתרעמים על הודעת העירייה לפיה יוכלו ההורים לאסוף את ילדיהם ביום העדלאידע "החל מהשעה 11:00, בהתאם לנהלי משרד החינוך". גורם במשרד: "אין הנחיה כזו וגם לא יכולה להיות וכל זה גלוי וידוע בפני גורמי העירייה"

פורסם בתאריך: 27.2.20 17:40

משרד החינוך סירב לבקשת עיריית כפר סבא לקצר את יום הלימודים ביום שישי הבא, 6 במרץ, מועד קיום העדלאידע. במשרד מתרעמים על הודעת העירייה לפיה יוכלו ההורים לאסוף את ילדיהם ביום העדלאידע "החל מהשעה 11:00, בהתאם לנהלי משרד החינוך", לשון ההודעה.

"העירייה מוציאה דברים בשם משרד החינוך שהם פשוט לא נכונים", אומר גורם בכיר במשרד החינוך, "הם כתבו להורים שהם יכולים להוציא את הילדים בשעה 11:00 בהתאם להנחיות משרד החינוך. על בסיס מה אתם אומרים את זה? אילו הנחיות? משרד החינוך לא מורה להוציא ילדים מוקדם. אין הנחיה כזו וגם לא יכולה להיות וכל זה גלוי וידוע בפני גורמי העירייה. אם הורה רוצה על דעת עצמו לקחת את הילד הוא יכול לעשות זאת כמו בכל יום רגיל. משרד החינוך לא כולא את הילדים בבית הספר".

נזכיר כי העירייה קבעה תחילה את העדלאידע בשעה 12:00 ביום שישי, לפני מועד סיום הלימודים הרשמי בחלק ממוסדות החינוך או בסמוך אליו. בלחץ הנהגת ההורים העירונית הסכימה העירייה לדחות את פתיחת מועד האירוע בחצי שעה ל-12:30. הלימודים בבתי הספר היסודיים מסתיימים באותו היום בשעה 11:50, ילדי הגנים מסיימים באותו היום בשעה 12:45 ובתיכונים בסביבות השעה 12:00.

כאמור, במשרד מספרים שהעירייה פנתה אליהם בבקשה לקצר את יום הלימודים אך נענתה בשלילה. "הצוותים כולם הונחו באופן חד משמעי שבית הספר והגנים מסתיימים בשעה שבה הם מסתיימים בכל יום שישי רגיל, והם מתקיימים במתכונתם הרגילה", אומר הגורם, "כלומר, שגם ילדים שצריכים לסיים את הלימודים ברבע לאחת יסיימו בשעה הזאת גם ביום שישי. היום היחיד שמסיימים מוקדם הוא היום בו מתחפשים – יום ראשון, 8 במרץ. העדלאידע לא מתקיימת ביום של התחפושות. גם הגורמים בעירייה יודעים זאת מכיוון שהם פנו למשרד וקיבלו את אותה תשובה"

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "צוותי החינוך הונחו על ידי הפיקוח כי יום הלימודים מתקיים כסדרו עד לסיום יום הלימודים בשגרה בכל אחד ממוסדות החינוך על פי חוזר מנכ"ל שעות הפעילות במוסדות החינוך הרשמי של מדינת ישראל. הורה שמוציא את ילדו מהמוסד החינוכי עושה זאת על דעתו ובאחריותו".

תגובת עיריית כפר סבא לא התקבלה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יוסף

    ואללה, לא ידעתי שיש משרד חינוך.
    משרד החינוך מתרעמים על סיום לימודים ביום שישי, כדי לאפשר לילדים ולהורים להתארגן לקראת העדלאידע בכפר סבא, כדי לסיים מוקדם, ולא לחלל שבת.
    משרד החינוך, לא מתרעם, שקט ושאנן אל נוכח גבייה לא חוקית של תשלומי והורים, הטרור שמפעילים לגבייה והסנקציות שמפעילים.
    משרד החינוך גם לא מתרעם על החוגים הדתיים שעורכים סלקציה בקבלת תלמידים למוסדות חינוך. וגם כשיש בג"ץ, אז, פורשים יריעה להסתיר, לחצוץ שחס וחלילה הספרדים בעלי הדם האדום לא יזהמו את הדם הכחול.
    גם הפרדה בכניסה למוסד חינוכי, כשעל הספרדים להיכנס דרך בית שימוש, זה בסדר.

    יתר על כן, מוסדות החינוך הדתי מצופרים ומשופעים בתקציבים, פרויקטים, כיתות קטנות, וחלילה, לאפשר לחילונים דריסת רגל.
    חילונים, תנו כסף, וצאו בחוץ

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להעיף אץ קואליציית המושחתים!!

  3. עידן גר קרוב לעירייה....

    עירייה המטומטמת ומי שבראשה?
    למה לקצר יום לימודים בשביל עד-ד-לא-ידע
    לדפוק את הראש בקיר עדיף ומי שמקבל כח לא בהכרח יש מוח.
    עיריית כפר סבא אתם לא משרד החינוך ואין לכם סמכות אתם לא יכולים לנהל מי לומד ועד מתי בגלל אירוע כזה או
    אחר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר