בניית החטיבה בשכונת הזמר העברי בכפר סבא. צילום החברה הכלכלית
החטיבה החדשה בשכונה הירוקה. צילום באדיבות החברה הכלכלית

האם רק שליש מתלמידי הירוקות יעלו לחטיבה החדשה בשכונה? צפו בסרטונים מהבנייה המתקדמת

התקדמות בבניית חטיבת הביניים החדשה שאמורה להיפתח עם פתיחת שנת הלימודים הבאה. באופוזיציה זימנו ישיבה מיוחדת וטוענים: למרות שהבנייה בעיצומה משרד החינוך טרם אישר את השתתפותו במימון

פורסם בתאריך: 3.3.20 14:12

צילומים חדשים ומרשימים מהאוויר שפרסמו בחברה הכלכלית מעידים על התקדמות הבנייה של חטיבת הביניים החדשה שנבנית בשכונת הזמר העברי בעיר (שכונה 60), שאמורה להיפתח עם פתיחת שנת הלימודים הבאה.

על פי נתונים שפרסמה החברה הכלכלית ביולי 2019 בית הספר נבנה על שטח של 11.5 דונמים ומתוכננות לקום בו 27 כיתות, אולם ספורט הכולל 200 מושבים, מגרש ספורט משולב וכמה עשרות חניות. בבית הספר אמורות להיבנות שלוש קומות.

נזכיר כי מדובר בבית ספר צומח ובחטיבה ילמדו עם פתיחתה רק תלמידי כיתות ז'. לצומת השרון נודע כי בישיבת ועדת החינוך האחרונה דנו במספר מודלים לאכלוס בית הספר. המודל המומלץ הוא סוג של אינטגרציה אזורית לפיו מתוך ארבעה בתי הספר היסודיים בירוקה רק כשליש מהתלמידים ילמדו בחטיבה החדשה. היתר יחולקו בין שתי חטיבות נוספות במערב העיר. מדובר במודל שהוצע בעבר, ביוני 2018, במסגרת התוכנית האסטרטגית העירונית לחינוך. ישנם עוד מודלים נוספים שנבחנים. נכון לעכשיו הוחלט כי בפגישה שתתקיים בסוף החודש, ב-26 במרץ, יוחלט סופית לגבי העניין הזה. גורמים בוועדה אמרו שבמקרה ויוחלט שלא לשלב תלמידים מבחוץ הם מתכוונים להגיש עתירה מינהלית בנושא.

בתוך כך, תדון מועצת עירית כפר סבא בנושא. בסוף השבוע האחרון דרשו חברי האופוזיציה לזמן ישיבה שלא מן המניין בנושאים שונים, בהם דיון חוזר בהחלטה להפעלת התחבורה הציבורית בשבת, תוכנית עירונית להכשרת מלווים למשפחות של ילדים עם מוגבלויות, העיכוב בהעברת התקציב העירוני לשנת 2020 ותקציב בניית חטיבת הביניים החדשה בשכונה הירוקה.

"העלות המשוערת של הקמת חטיבת הביניים המוקמת בימים אלו בשכונה הירוקה עומדת על כ-65 מיליון שקלים", נכתב בהצעה לדיון בסדר היום, "על פי המפתחות הסטנדרטים של משרד החינוך, השתתפות משרד החינוך בהקמת חטיבת ביניים בסדר גודל של 27 כיתות, עומדת על כ-28 מיליון שקלים. יחד עם זאת, על פי הנחיית משרד החינוך, כל עוד לא התקבלה הרשאה תקציבית חתומה על ידי חשב המשרד ומנהל האגף לבינוי ולתקצוב או על ידי הנהלת מפעל הפיס, הרשות המקומית מנועה מלפרסם מכרז לביצוע העבודות או לחתום על חוזה לביצוען.

"למרות זאת, לא רק שפורסם מכרז ונחתם חוזה, אלא שעבודות הבנייה החלו בפועל. אי לכך, ולאור תשובת מנכ"ל העירייה לשאלתה של חברת המועצה עו"ד קרן גרשון בדבר הסיכון שמשרד החינוך לא ישפה את העירייה בגין ההוצאות על בינוי החטיבה (מענה שניתן בישיבת המועצה שהתקיימה בתאריך 1 בינואר 2020): 'זה הסיכון… וזה ניהול הסיכונים שאנחנו כרגע מנהלים', אנו מבקשים להעלות להצבעה את הצעת ההחלטה הבאה: 'לאור הצהרת מנכ"ל העירייה כי העירייה 'מנהלת סיכונים' והואיל וקיים חשש שמשרד החינוך יסרב לבקשת עיריית כפר סבא להשתתף במימון בניית חטיבת הביניים החדשה בשכונה הירוקה, העירייה תכין תכנית תקציבית טנטטיבית, לרבות מקורות מימון ספציפיים, למקרה שבו תאלץ העירייה לשאת בכל המימון לבניית החטיבה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר