ילדות מסתכלות באייפד
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אלפים חתמו על העצומה של תושבת כפר סבא: החזירו את הלמידה מרחוק

עידית ארז, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר אוסישקין, לא נותרה אדישה להחלטה מעוררת המחלוקת של הממשלה ומשרד החינוך. "מספרים לכולנו כמה המדינה דואגת לתושבים - זה המבחן האמיתי"

פורסם בתאריך: 19.3.20 14:23

יותר מ-5200 הורים ומורים ברחבי הארץ חתמו עד כה על עצומה שהפיצה היום עידית ארז, אמא לשלושה מכפר סבא ויו"ר הנהגת ההורים בבית הספר אוסישקין בעיר, שקוראת לממשלה ולמשרד החינוך להמשיך את הלמידה מרחוק. זאת בעקבות החלטת המשרד להפסיק, החל מהבוקר, את הלמידה המקוונת.

לחתימה על העצומה הקליקו כאן.

בעצומה נכתב: "הלמידה מרחוק מאפשרת קשר רציף של הילד עם המורים ועם החברים מהכיתה ומסייעת לייצר מראית עין של המשכיות בשגרת חיים ככל האפשר בתקופה קשה זו. זהו הקשר של הילדים שלנו ושלנו ההורים למוכר, לוודאי, לדמות המשמעותית הנוספת שלהם ביום-יום, ולכן זו תרומה שאינה פחות ממשמעותית ביותר לבריאות הנפשית של כולנו. תפקיד הממשלה על כל משרדיה לרבות משרד האוצר, לדאוג גם לחוסן הנפשי של האוכלוסייה כולה. יש דברים שלא נמדדים רק בכסף! וכן. למידה מרחוק, עולה כסף. כי המורים עובדים. אחרת – אבל עובדים… אולפני הקלטה חיים כפי שמציע משרד החינוך היום – טובים ככל שיהיו אינם מחליפים את הקשר האישי של המורה עם הילד".

ארז לצומת השרון: "כאשר קראתי אתמול את הבשורה על הפסקת הלמידה המקוונת הרגשתי עצב רב. תעודת עניות למשרד האוצר ומשרד החינוך. אילו ימים מורכבים שאף אחד מאתנו לא מורגל בהם. דווקא בימים אילו הציפייה היא להדגיש את הערבות ההדדית, הערכים והשמירה של השגרה. המשך הלמידה המקוונת שמשמעותה הינו המשך הקשר הישיר, האישי, הינו חיוני ומהותי. מספרים לכולנו כמה המדינה פה דואגת לתושבים – זה המבחן האמיתי".

כאמור, החל מהבוקר (חמישי) מופסקת הלמידה המקוונת מרחוק של תלמידי בתי הספר היסודיים והחטיבות ברחבי הארץ. מדובר ביותר משני מיליון תלמידים ותלמידות שלא ילמדו כלל. בתיכונים בשלב הזה הלמידה מרחוק ממשיכה. בסיכום בין משרד האוצר לבין הסתדרות המורים הוחלט שהחל מהיום המורים והגננות בישראל יצאו לחופשה בשכר ועובדי ההוראה בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים אינם מחויבים בהוראה מרחוק. עובדי ההוראה יקבלו שכר מלא בגין התקופה בה בתי הספר סגורים עד לסוף חופשת הפסח ובגין הימים בהם ביצעו למידה מרחוק. כנגד הימים בהם לא תתבצע למידה מרחוק (עד חופשות הפסח והאביב) ואם משבר הקורונה יסתיים עד ל"ג בעומר, ישיבו המורים תשעה ימי עבודה על חשבון חופשת הקיץ, ויום נוסף על חשבון חופשת ל"ג בעומר. אם משבר הקורונה יימשך לאחר ל"ג בעומר, ישיבו המורים תשעה ימי עבודה בחופשת הקיץ ויומיים נוספים בשנת הלימודים הבאה.

אחת ממנהלות בתי הספר היסודיים בעיר אמרה לצומת השרון: "הלמידה המקוונת שנעשתה על ידי המורים בימים האחרונים נעשתה בראש ובראשונה מהמקום של הקשר בין מחנך לתלמיד שנבנה במשך חודשים ושנים. גם אם תשים את טובי המומחים באולפני משרד החינוך, כשנדרש לתת לילדים חוסן נפשי זה לא נותן את המענה. בבתים שונים יש מפרנס אחד שפרנסתו נפגעה לחלוטין, ולעיתים שני ההורים מתמודדים עם הפסקת העבודה ובבתים כאלה ובכלל הקשר של ילד למורה ולמחנך שהוא מכיר זה עוגן נפשי. במשבר כזה צריך לחשוב מה נכון לאוכלוסיות הרגישות ולא לעשות חישובים כלכליים בלבד אלא לקחת בחשבון מה נפגע כאן ואיזה צורך יש. לדעתי זה פתרון שאינו מספק את הילדים ויהיו לצערי לצעד הזה השלכות עליהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני גם הורה לשני ילדים ביסודי ואני ממש נגד.

    זה בלתי אפשרי להתמיד ששני ילדים יהיו בשעה מסוימת מול אינטרנט (גם אין לי רוחב פס) ויעשו עד שעה מסוימת משימות. יש לנו גם ילדה קטנה בגיל גן.
    אנחנו שני מבוגרים שמנסים לעבוד מהבית, אין לנו מטפלת צמודה שתסדר כל הזמן משימות ומחשבים לילדים.
    מה אתם חושבים, שהורים הם רק יישבו ויעבירו ילדים מאתר לאתר, יסרקו וישלחו בשבילם מיילים למורים, יתמכו בכל הבעיות טכנולוגיות בלי סוף, יתחזקו את הבית, יעזרו להורים מבוגרים, ויעבדו מתישהו בלילה?!
    השתגעתם?!!!
    בטח אמא שמציעה להחזיר למידה מרחוק לא עובדת כשכירה בעצמה.

    למידה מרחוק זה לא "מורים שומרים על שגרה", זה אוסף סרטונים ודרישה להגשת עבודות, שילדים לא יכולים לתפעל בעצמם.
    זה כמו עוד מנהל שיושב לי על הראש ודורש עוד דיווחים וסטטוס התקדמות, מספיק יש לנו מנהלים בעבודה.
    חוץ מזה, מה יפה בזה שילדים יושבים צמודים כל היום למסכים.
    גם בהסגר מלא יש מה לעשות בבית חוץ מהמסכים.
    לנו ממש רווח כשהפסיקו עם למידה מרחוק.
    ילדים מתקדמים לפי חוברות שלהם, כל יום כמה עמודים וזה הרבה יותר מועיל מלף סרטונים שדוחפים דרך כל ערוץ תקשורת אפשרי.
    מספיק עם למידה מרחוק!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר