כיתה ריקה. צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הלמידה מרחוק חוזרת. הורים ומורות בעיר מתנגדים: "איך אפשר לנהל זום כיתתי וגם להחליף טיטול?"

"אני אמא לארבעה ילדים. אנו נדרשות ללמד חמש שעות ביום. בבית יש רק מחשב אחד. כיצד זה אפשרי?", תוהה אחת המורות. במקביל, ועד הורי גני הילדים קרא להורים לא לשתף פעולה עם הלמידה מרחוק

פורסם בתאריך: 18.4.20 19:26

ועד הורי הגנים של כפר סבא הוציא אתמול (שישי) הודעה לפיה הוא קורא לכלל ההורים לא לשתף פעולה עם המתווה ללמידה מקוונת שגובש על ידי משרד החינוך לילדי הגנים, שמתחילה מחר, יום ראשון.

בהודעה שהופצה אתמול בפייסבוק ובקבוצות הווטסאפ השונות בעיר נכתב: "מהמסמך שפורסם בתאריך 16.4.2020 עולות כמה שאלות כבדות משקל בהקשר לאופן היישום והמימוש של התוכנית הן מצד הגננות, הן מצד הילדים, הן מצד ההורים שיצטרכו ללוות אותם, והן מהצד הטכני. מדובר בתוכנית אשר לדעת הוועד אינה ישימה ואינה ריאלית.

"בפרט, היא מחייבת את אחד ההורים בבית להיות הגורם המלמד והמתווך, ולא להתפנות בעצמו לעבודה (ולכן אינה אפקטיבית מבחינה משקית); היא מחייבת שהות ארוכה מול מסכים ואינה מטפלת בפערים הכלכליים הקיימים, לפיהם במשפחות רבות אין מספיק מסכי מחשב לכלל ילדי הבית (אגב, אין מחשבים גם לחלק ניכר מהגננות עצמן).

"מעל לכל, התוכנית מחמיצה את הצורך העצום של הילדים במסגרת חברתית (ולא רק בתכני לימוד). לאור זאת, אנו דורשים ממשרד החינוך לערב את נציגי ההורים בתהליך גיבוש התוכנית ללמידה מרחוק, כדי לוודא שהתוכנית המתהווה אכן ריאלית, ניתנת ליישום ומועילה לילדינו".

בתוך כך, גם מורים בבתי ספר יסודיים בעיר מתנגדים למתווה ולא בטוחים שיכולים ליישמו. מחנכת בבית ספר יסודי בכפר סבא אומרת לצומת השרון: "בנוסף להיותי מחנכת בבית ספר יסודי, אני גם אמא לארבעה ילדים. בהתאם למתווה של משרד החינוך אנו נדרשות ללמד חמש שעות בכל יום תוך התנהלות עם הלמידה מרחוק של ילדינו, זאת כאשר יש בבית רק מחשב אחד. כיצד זה אפשרי? זאת ועוד, יש בבית גם ילדים קטנים שזקוקים להשגחה מתמדת ואין לנו סיוע מסבים או סבתות או כל גורם אחר. הסתדרות המורים חתמה על הסכם עם משרד החינוך ללא יידוע המורים מראש אודות פרטים ההסכם. המתווה מכיל דרישות שאין באפשרות המורים וההורים לעמוד בו".

מורה אחרת תוהה: "איך אפשר למשל לנהל שיחת זום עם כיתה וגם להחליף טיטול, להכין כריך ולהשגיח שילד לא יקפוץ מרהיטים ויסכן את עצמו? דיברתי עם ההסתדרות המורים בחמישי בבוקר. אמרו לי: אל תעשו כלום, אל תעבדו, אין הסכם. לקראת, הצהריים מגיעה לכולן הודעת טקסט מיפה בן דוד, יו"ר ההסתדרות: 'חתמנו. יש הסכם'. הודעתי לכל המורות: תיישרו קו, אין מה לעשות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה "ראש הממשלה נענה לבקשת המשרד לתקצב 50 מיליון שקלים לרכישת מחשבים שיוחלקו לצורך הלמידה מרחוק. בנוסף, הלמידה מרחוק מתקיימת בארבעה ערוצים שמשלימים האחד את השני, בהם 36 האולפנים שפתח משרד החינוך. הם כוללים מגוון גדול של שיעורים באנגלית, מתמטיקה, שפה, מדעים ובעוד שורה של תחומים. השיעורים מותאמים לכל שכבות הגיל, ומונגשים גם בערוצי הטלוויזיה של הוט, סלקום ופרטנר משעות הבוקר ועד אחר הצהריים. כמו כן, במסגרת הלמידה מרחוק מתבצעת למידה באופנים שונים, לצד הלמידה הקבוצתית נעשית גם למידה עצמאית שאינה תלוית מחשב. בית הספר מקיים קשר אישי עם התלמידים, מלווה אותם ונותן מענה לקושי שעולה. במקביל, בוחן המשרד חלופות נוספות למענה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גבי

    מורים חצופים. לפחות!!! אתם יכולים להחליף טיטול לילד שלכם ולהשגיח ולשמור בעצמכם על ילדכם. ולא נאלצים לעבוד בעומס הזוי מחוץ לבית …ולשמור שארבעה ילדים מנהלים חיים נורמלים איכשהו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר