צילום אילן אסייג

יו"ר הנהגת ההורים על הלמידה מרחוק: "עדיף שישלימו את הלימודים בחופש הגדול"

הדעות בהנהגת ההורים העירונית לגבי הלמידה מרחוק חלוקות, אבל הוחלט לתת לה הזדמנות בימים הקרובים. בתוך כך עמותת מועדון שרון-כפר סבא קוראת לעסקים ואנשים פרטיים לתרום לילדים מחשבים

פורסם בתאריך: 19.4.20 18:41

בעוד הנהגת ההורים הארצית הודיעה באופן חד משמעי כי היא מתנגדת לתוכנית הלמידה מרחוק, כינתה אותה "בדיחה" וקראה לבטל אותה לאלתר, בהנהגת ההורים העירונית בכפר סבא החליטו לתת צ'אנס לתוכנית בימים הקרובים. בדיון שנערך היום בקבוצת הווטסאפ של ההנהגה, בראשות יו"ר ההנהגה יובל קדוש, הוחלט לנסות ולהמתין עם החלטתם עד שיבינו "לאן נושבות הרוחות", כהגדרתם.

"היום בדיון עם ההורים גילינו שיש דעות לכאן ולכאן", אומר קדוש לצומת השרון, "יש מי שמתנגדים נחרצות וקוראים להחרים את הלמידה מרחוק בגילאים הצעירים, ויש שחושבים אחרת. נכון לעכשיו אנחנו בכפר סבא החלטנו לתת לזה כמה ימים ואז לקיים הערכת מצב לראות איך זה עובד בבתי הספר היסודיים לפני שאנחנו מחליטים סופית. ננסה לראות לאן נושבות הרוחות. ישנם בתי ספר שאנחנו יודעים דרך יושבי הראש שלהם שטוענים שאצלם זה עובד מעולה. יש גם בתי ספר שפחות. לכן אנחנו כן רוצים לתת לזה הזדמנות, גם אם זו ברירת מחדל".

מהי עמדתכם כרגע?

"כרגע בעיניי העניין של הלימוד מרחוק לא צריך להיות הפתרון הכולל לסיום שנת הלימודים. אם יש אפשרות להחזיר ללימודים בכיתות, עדיף לעשות את זה בחופשת הקיץ. שיכריזו עכשיו על סוג של חופשה וישלימו את הלימודים בתקופת החופש הגדול. המשק יצטרך להתאים את עצמו למערכת החינוך. זו לא בעיה רק של כפר סבא זו בעיה של כולם".

כלומר?

"הגישה שלנו היא שיבטלו את חופשת הקיץ ויכריזו על השבועיים האחרונים של אוגוסט כחופש גדול, אבל זה תלוי בגורמים רבים כולל הסכמת ארגוני המורים".

יובל קדוש. צילום עזרא לוי

לטענת קדוש הם מבינים שלגילאים הצעירים ישנה בעיה קשה. "הבעיה היא שזה קשה טכנית כי ילדים ביגלאי גן ובכיתות הנמוכות ביסודי חייבים מבוגר לידם. יש גם ילדים עם בעיות קשב וריכוז שקשה להכניס לריכוז וצריך להיות לידם. יש הורים שעובדים מהבית, לא לכל בית יש שלושה מחשבים עם מצלמות לשיעורי זום. הכעס הגדול היה שבהתחלה במשרד החינוך אמרו שילדים שלא יופיעו בזום יענשו ויורידו להם בציונים. לא כל בית במדינה יכול להרשות לעצמו להחזיק מחשבים רבים בו זמנית. אצל הבן שלי זה עובד פצצה אבל אני או אשתי לידו כל הזמן. זה לא פותר אותנו מאחריות".

בהנהגת ההורים הארצית הוציאו הבוקר הודעה לפיה הם קוראים להמשיך עם הלמידה מרחוק כפיילוט בלבד במשך שבועיים, ואז תבוצע הערכה מחדש של הפרויקט. בכל מקרה הם אינם מעוניינים שהוא יחול בגנים ובכיתות הנמוכות. את הכיתות הנמוכות הם מבקשים להחזיר ללימודים בבתי הספר עצמם בקבוצות קטנות.

בין השאר כתבו: "הנהגת ההורים הארצית דורשת מממשלת ישראל ושר החינוך להכיר בכישלון החרוץ של הלמידה מרחוק, לבטל לאלתר את חופשת הקיץ בחודש יולי ולקיים את בית הספר של החגים בשבועיים הראשונים של אוגוסט. הלמידה מרחוק במתכונתה הנוכחית היא בדיחה עצובה שלא נבחנה לעומק, נראית מצוין במצגות אבל לא פרקטית בשום דרך או יישום הלכה למעשה ומעבירה בפועל את נטל ההוראה בבית על כתפי ההורים, שצריכים גם לעבוד מהבית. ככל שדרישתנו לא תתקבל, אנו דורשים לאפשר לחלופין וכתנאי להמשך הלימוד מרחוק לארגן מיידית מחשב לכל ילד ולא נסכים בשום מצב לסנקציות בגין אי רישום נוכחות תלמידים… לא נהסס להניף דגל אדום מול הזלזול הבוטה וחסר ההתחשבות וההבנה בציבור ההורים במדינת ישראל".

בתוך כך, עמותת מועדון שרון-כפר סבא, גוף התנדבותי הפועל למען הקהילה בעיר מזה כ-30 שנה, יצאו הבוקר במבצע "מחשב לכל ילד". בהודעה שכתבו לחברות, חנויות, משרדים ואנשים פרטיים נכתב כי בימים אלו קיבלו בקשה ממחלקת הרווחה בכפר סבא לתרומת מחשבים לילדים שאין בביתם מחשב, וכן למשפחות ברוכות ילדים שאין באפשרותם לקנות מחשב נוסף. "במשפחות רבות חלק מההורים לא עובדים עקב המצב", נכתב, "אנו מבקשים לעזור לאותם תלמידים ולדאוג שכולם יוכלו להתחבר. אם יש לכם מחשב תקין או מחשבים תקינים (נייחים או ניידים) שאינם בשימוש, ואתם יכולים לתרום לילדים נשמח שתהיו איתנו בקשר".

לפניות אפשר ליצור קשר עם אבי אמיתי (054-3369529) או ניצה שיאון (054-2122234).


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר