צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

עם רוטציה ובלי חוגים וצהרונים: כך נערכת העירייה לפתיחת גני הילדים בכפר סבא

ראש עיריית כפר סבא ומנהלים באגף החינוך ענו היום אחר הצהריים על שאלות הורים לגבי החזרה לגני הילדים הצפויה ביום ראשון הקרוב. סער: "לי ברור שאת גני הילדים יכולים להחזיר באופן מלא. אבל זו עמדתי, אני לא שר ולא ראש הממשלה"

פורסם בתאריך: 7.5.20 18:43

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, חושב שניתן היה לפתוח את הגנים ואת הכיתות הנמוכות בבתי הספר בצורה מלאה, זאת בניגוד לעמדת משרדי החינוך והבריאות שמחזירים את הלימודים בשכבות הגיל הללו בהדרגה. בשידור וידאו בפייסבוק העירוני שהתקיים היום (חמישי) אחר הצהריים, שבו ענו יחד עמו מנהלי אגף החינוך על שאלות הורים באשר למתווה החזרה לגנים ביום ראשון הקרוב, הפתיע סער ואמר: "לי ברור שאת גני הילדים יכולים להחזיר באופן מלא וגם את הגילאים הצעירים. אבל זו עמדתי. אני לא שר ולא ראש הממשלה. יש פה שיח, הם עושים את העבודה בצורה מדודה".

ולמרות זאת, העירייה עושה הכל כדי לעמוד בדרישות משרדי הממשלה. מנהל אגף החינוך, אורי ארבל-גנץ הודה: "יש לנו הרבה מאוד סימני שאלה והדברים מורכבים. אנחנו לא משרד הבריאות, אין לנו סמכויות, ואנחנו פועלים על פי ההנחיות. זה דורש סבלנות, אחריות והרבה מאוד מקצועיות".

בשידור נחשף מתווה הרוטציה בו יעבדו רוב הגנים בעיר: מכיוון שבגנים חלל מרכזי אחד ומספר התלמידים הממוצע בהם הוא בין 34-30, הללו יחולקו לשתי קבוצות. הראשונה תלמד בשבוע הראשון בימים א', ב' ו-ג' ובשבוע השני בימים א', ב', ו'. הקבוצה השנייה תלמד בשבוע הראשון בימים ד', ה', ו' ואילו בשבוע השני בימים ג', ד',ה', וכך חוזר חלילה.

למבנה הזה ישנן שתי סיבות. הראשונה נועדה להקל על ההורים כדי שתהיה חלוקה שוויונית של ימי העבודה בין כולם. השנייה נועדה לכך שסייעות מתחלפות שעובדות חמישה ימים בשבוע לא יעברו את המכסה הזאת, וגם שתהיה חלוקה הוגנת של ימי השישי בניהן. נסביר כי ישנם גנים שלא יעבדו ברוטציה משום שיש סייעות מחליפות שעובדות בארבעה גנים במקביל, שלא יכולות לקחת חלק בסבבי הרוטציה.

ברוב הגנים חלוקת הילדים לקבוצות תעשה על פי שמות המשפחה, כך שכל משפחה שבה יותר מילד אחד בגן תוכל לקחת אותם ללימודים במקביל, אולם עדיין במקרה הזה יש שיקול דעת גם לגננת בנושא. בעירייה מבהירים כי החל מיום ראשון לא ניתן יהיה להחליף קבוצות ואם ישנה בעיה אקוטית בנושא ניתן לפנות לגננת בנושא בהקדם.

הגנים יפתחו בשעה 7:55 עד 8:15. פתיחה נוספת, קצרה יותר, תתקיים ב-8:30. ההורים מתבקשים להקפיד על הזמנים על מנת לאפשר התנהלות שוטפת בגן. בכל מקרה הם לא יורשו להיכנס לגנים והילדים יעברו לסייעות בכניסה. על ההורים למדוד את החום לילדים בבית והם ידרשו לחתום מדי בוקר על הצהרה, כפי שנעשה בבתי הספר. ההורים נדרשים לשלוח עם הילדים כריך, פרי וירק לארוחת הבוקר. הגנים נוקו וחוטאו לפני הכניסה וצוות הגן ינקה מדי יום את מרחב הגן, המשטחים והצעצועים.

בעירייה אומרים כי ההסעות יחזרו ביום ראשון לבתי הספר ולגנים, במתווה שונה מהרגיל. עוד עולה מהשידור שנכון לעכשיו לא יפתחו חוגים ולא יפתחו צהרונים בגנים. "יש בקשות כאלה", אמרה מנהלת אגף גני הילדים אביבה מורדוקוביץ', "ננסה לעזור למשפחות שנמצאות במצוקה. בעירייה גם לא קיבלו היתר להקמת שמטרפיות לילדי הסייעות. "אנחנו מחפשים מתווים לזה מבלי שנעבור על ההנחיות", הסביר ארבל-גנץ. באשר להחזר על חודש מרץ אמר ארבל-גנץ כי הנושא יוברר ותצא הודעה מסודרת בנושא.

סער וארבל-גנץ, הדפו שאלות שהעבירו ביקורת על המתווה שהתקבל. "אם יש שמועה שעושים כך שם ולא עושים פה, אנחנו בסוף מאוד מתואמים מול הגורמים המקבילים לנו בערים רבות", אמר סער. "הדברים צפים ויש תחושה שהעיר לא עושה את מה שעושים במקומות אחרים", הוסיף מנהל האגף, "באחריות, אני לא מכיר מודל שהוצע ולא קיבלנו וניסינו. לפעמים הדברים מותאמים כך או אחרת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר