מחטאים את גן תות בכפר סבא. צילום עיריית כפר סבא
מחטאים את גן תות בכפר סבא. צילום עיריית כפר סבא

קופת חולים כללית: הסייעת מגן תות שנחשפה לקורונה תעבור בדיקת קורונה מחר

הורים מגן תות התבשרו הבוקר שקופת החולים לא תבצע בדיקה לסייעת שבנה חלה בקורונה בגלל שהיא לא פיתחה תסמינים של המחלה. בקופת החולים אומרים: "לאחר שהסייעת הסבירה שהחולה המאומת שאיתו היתה במגע הוא בנה הוחלט על ביצוע הבדיקה"

פורסם בתאריך: 12.5.20 13:16

הסייעת מגן הילדים תות, שהוכנסה לבידוד לאחר שהתגלה שבנה נדבק בקורונה, תעבור בדיקת קורונה מחר, יום רביעי. כך מסרה קופת החולים כללית. זאת לאחר שבתחילה הקופה לא התכוונה לערוך לסייעת בדיקה, שכן לדברי הקופה הסייעת לא ציינה שהחולה המאומת שאיתו היתה במגע הוא בנה.

הורים לילדים בגן תות קיבלו הבוקר הודעה מהגננת לפיה הסייעת לא תעבור בדיקת קורונה עד שלא תגלה תסמינים למחלה. בהודעה ששלחה הגננת נכתב: "דיברתי עם הסייעת הבוקר שאומרת שהתקשרו אליה מקופת החולים וכל עוד אין תסמינים לא מבצעים בדיקה. היא נשארת בבידוד כרגע ובמידה ויהיו לה תסמינים יבצעו לה בדיקה". הדברים עוררו חשש גדול בקרב ההורים ורבים אמרו כי לא ישלחו את הילדים מחר לגן.

לאחר שהדברים נודעו לראש העירייה רפי סער יזם לדבריו פנייה לקופת החולים כללית כדי להסדיר את העניין. "שמעתי שקופת החולים אומרת שכל עוד אין תסמינים הסייעת לא תעבור בדיקת קורונה", אומר סער לצומת השרון, "לכן התערבתי ובסופו של דבר אישרו לה בקופת חולים כללית את הבדיקה. אני מקווה לבשורות טובות ושמפלס הלחץ ירד".

מקופת חולים כללית מסרו בתגובה: "המטופלת פנתה לרופא המשפחה שלה אתמול וביקשה הפניה לבדיקת קורונה. בפנייתה לרופא ציינה כי היא הייתה במגע עם חולה מאומת אך לא פיתחה תסמינים. לאור הנתונים הראשוניים, הבקשה לבדיקה לא אושרה והמטופלת עודכנה. במהלך השיחה של המטופלת עם המנהלת האדמיניסטרטיבית במרפאה, היא הסבירה כי החולה המאומת הוא בנה ולכן הוחלט להגיש בקשה נוספת לבדיקה. בקשה זו אושרה והבדיקה תיערך מחר בבוקר. ההחלטה לאשר את הבדיקה התקבלה על בסיס פרמטרים רפואיים בלבד ובהמשך להנחיות משרד הבריאות".

"אנשים מפחדים להסתובב בשכונה": סייעת בגן נחשפה לקורונה אבל הילדים לא מחוייבים בבידוד והתושבים בלחץ

קרוב משפחה של סייעת נדבק בקורונה, משרד החינוך והעירייה סגרו את הגן

 

"אצלנו בגן המצב מתוח מאוד", אומר אחד מהורי ילדי הגן לצומת השרון. "אני חייב לציין שאין לי תלונות לאיש בצוות וגם לא לסייעת. הבעיה שלי היא מול משרד הבריאות וקופת החולים. מה זאת התשובה הזאת שרק אם היא תפתח תסמינים יתנו לה לעבור בדיקה? מחר מבקשים שהילדים יגיעו לגן כרגיל, זאת למרות שגם הגננת והסייעת הנוספת עבדו איתה ובאו איתה במגע. איך נדע אם הן לא נדבקו? זה בהחלט מסוכן. זה בהחלט מערער אותנו, ההורים. אנחנו לא נשלח מחר את הילדים לגן וגם רוב ההורים מהקבוצה של מחר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר