אשכול פיס בכפר סבא. צילום עזרא לוי

בגלל השיפוץ: התלמידים ילמדו עד סוף השנה בקן הנוער העובד ובאשכול פיס. לא כולם מרוצים

כמה מהורי חטיבת שז"ר מתלוננים על צפיפות, תקלות במזגנים וחדרים בלי חלונות. יו"ר הנהגת ההורים בחטיבה: "הוציאו את התלמידים מבית הספר לכיתות שקטות ונוחות. אנחנו רק צריכים לומר תודה". העירייה: "תלמידי שז"ר לומדים כעת במבנים מחודשים, ממוזגים, ומאווררים"

פורסם בתאריך: 24.5.20 07:58

כמה הורים לתלמידים בחטיבת הביניים על שם זלמן שז"ר בכפר סבא טוענים כי המבנים החלופיים בהם לומדים התלמידים מאז שחזרו ללימודים, עקב השיפוצים המתבצעים בימים אלה בבניין בית הספר, אינם מתאימים ללמידה. הם טוענים שהכיתות המאולתרות שהוקמו באשכול פיס ובקן הנוער העובד צפופות, בחלק מהמקרים מזגנים אינם עובדים וישנם חדרים בלי חלונות ואור טבעי. מנגד, יו"ר הנהגת ההורים טוענת כי לא התקבלו כמעט תלונות של הורים והחזרה ללימודים היתה לדבריה "מצויינת".

בעירייה מבצעים בימים אלה שיפוץ עומק ושדרוג של מבנה החטיבה הישן, שיפוצים שתוכננו מראש. באתר העירוני נכתב כי עבודות השדרוג נאמדות בכ-14.5 מיליון שקלים ובסיומן ישתנו פני החטיבה מן המסד ועד הטפחות. השיפוצים נערכים בתיאום עם הנהגת ההורים. בהתאם לכך לומדים התלמידים בשלושה מוקדים בעיר: תלמידי שכבת ז' במרכז פסג"ה ברחוב גלר כמו גם בקן הנוער העובד והלומד הסמוך למרכז, תלמידי שכבת ח' בחטיבת שרת הסמוכה ותלמידי שכבת ט' באשכול פיס ברחוב הגליל. באגף החינוך קיוו לנצל את התקופה בה בתי הספר סגורים בשל משבר הקורונה ולסיים את השיפוצים עד סוף הקיץ אולם בסופו של דבר התלמידים חזרו לבתי הספר.

לדברי ההורים המתלוננים, אף שכבר מתחילת השנה היה ברור שמקדימים את השיפוצים לפני הקיץ כדי לסיימם בזמן לפתיחת שנת הלימודים בספטמבר, לא מצאו לכל התלמידים כיתות ראויות יותר (מלבד מי שלומדים בחטיבת שרת).

אחד מהורי התלמידים מספר: "הבן שלי יושב בכיתה עם 20 ילדים שבקושי נכנסים פנימה באחד המבנים. זה קשה להם בגלל שזו לא הכיתה שלהם והמקום בכלל לא מיועד להיות כיתה. אנחנו מאוד מקפידים על החינוך בבית והילדים שלי מצטיינים מאוד ולא הייתי רוצה שהלמידה שלהם תפגע בגלל שהוא לא מסוגל להתרכז".

יו"ר הנהגת ההורים, יפית גולדספט, דווקא הופתעה לשמוע כי ישנן תלונות להורים. "אני לא שמעתי תלונות כמעט בכלל", היא אומרת. "אני קוראת להורים שאם יש בעיות נקודתיות שיפנו אלינו. הייתה תלונה על מזגן אחד שלא עובד והיום (רביעי) זה מטופל. בנוסף יש תלונה על הפס הרחב שלא עובד. אז התלמידים מורידים את העבודות ערב קודם ובכיתה לומדים אוף ליין. מלבד זה לא שמעתי על תלונות אחרות. בעיניי בעירייה עשו עבודה נהדרת בתיאום מלא איתנו והכשירו לנו שלושה מתחמים במהירות שיא בצורה הטובה ביותר שיש. שמעתי על כך רק ברכות. הורים שלחו לי הודעות שהחזרה הייתה מצויינת, שיבחו את הצוות וגם את מנהלת המצוינת שלנו, יעל ינוביץ, שעובדת בשיתוף פעולה מלא. 30 שנה לא נעשו שיפוצים בבית הספר הזה. אני לחצתי על השיפוצים שנתיים קודם לכן. זה לא התחיל ברגע. היו בתי ספר אחרים שהמשיכו ללמוד בזמן השיפוצים עצמם. אתה יודע איזה סיוט זה? אותנו הוציאו מחוץ לבית הספר לכיתות שקטות ונוחות. אנחנו רק צריכים לומר תודה".

באתר העירייה נכתב בין השאר על השיפוץ: "חזית החטיבה והמראה החיצוני שלה יקבלו מראה מהפכני, חדיש ויפה, יבוצעו עבודות בטיחות, ביטחון, נגישות, אסתטיקה, תקרות אקוסטיות, מיזוג, תשתיות חשמל, מים, צנרת ועוד. בנוסף, במסגרת הפרויקט ייבנה מעל מבנה המנהלה של בית הספר מועדון ירוק וחדשני לתלמידים – שיאפשר למידה והתכנסויות חברתיות בגישה אחרת, תיבנה כניסה חדשה ונגישה מחצר בית הספר, שש הכיתות באגף המזרחי של בית הספר יחוברו למבנה הראשי, המזנון יקבל חזות חדשה ומזמינה, חצרות בית הספר יעברו שיפוץ מהותי והחצר המרכזית המוכרת תהיה גם מסלול הכניסה הראשי לבית הספר".

הדמיית חטיבת שז"ר המחודשת. הדמיות: מירון לוי אדריכלים

תגובת העירייה: "לא ברור מה מקור השאילתה ומי העומדים מאחורי כתיבתה, מאחר שתהליך הסדרת המוקדים שבהם ילמדו תלמידי שז"ר, בזמן עבודות השיפוץ המתבצעות בבית הספר, נעשה בשיתוף מלא עם הנהגת הורי חטיבת שז"ר, לשביעות רצונם. עיריית כפר סבא יצאה במהלך לשיפוץ עומק במבנה חטיבת שז"ר הישן, שהוקם באמצע שנות ה-70, לאחר עשרות שנים שמבנה זה ומבני מוסדות חינוך אחרים בעיר לא שופצו. מהלך זה הוא המשך ישיר למהפכת החינוך בה התחלנו בקיץ האחרון, להקמת מרחבי למידה חדשניים בכל מוסדות החינוך בעיר. במסגרת זו, נעשתה היערכות של כל גורמי המקצוע בעירייה ושל כל שלושת מוקדי הלימוד, בין היתר מיזוג כל חדרי הכיתות, חיטוי וניקיון יסודי בטרם כניסת התלמידים. תלמידי שז"ר לומדים כעת במבנים מחודשים, ממוזגים, ומאווררים, והטענה באשר לגודל הכיתות תמוהה מאחר שבשלושת מוקדי הלמידה כל הכיתות עומדות בתקן הנדרש, ואף יותר מכך. יש לציין, כי מדובר בתקופה קצרה עד לסיום שנת הלימודים הנוכחית, כאשר בשנת הלימודים הבאה תשפ"א יזכו תלמידות ותלמידי חטיבת שז"ר, וכן צוות בית הספר למבנה חדיש, אסתטי המותאם למאה ה-21".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפני כשבועיים צעדנו את צעדת הבוקר היומית שלנו ליד בית הספר שז"ר שמשופץ וליד קן הנוער העובד. המראה של הקן המוזנח לא מלבלב שטח החצר מוזנחת מלוכלכת ומלאה קוץ ודרדר מקור לנחשים. אנו מצפים שמי שקיבל את הקן הזה על חשבון העירייה ידאג לתקינותו ולניקיונו ולא למצבו הנוכחי. מתחילה התנגדתי לתת לתנועה שטח לאחר שההסתדרות מכרה את כל מתחם מועצת הפועלים ברחוב נחשון, וזאת לאחר שקיבלה את השטח בחינם ממנהל מקרקעי ישראל. תפסו שיטה כל כמה שנים יקבלו קרקע בחינם ולאחר מכן ימכרו אותה. תחילה הייתה כוונה לתת שטח לנוער העובד והלומד בסוף רחוב רופין ליד בת העלמין. אבל ראש העירייה הקודם החליט להקים במקום בניינים בעלי 34-35 קומות. לאחר מכן ניתן בתמורה את השטח הנוכחי. ההסכם היה שההסתדרות תמכור את השטח בנחשון ובתמורה יבנה הקבלן/היזם את קן הנוער העובד החדש. עד היום לא פורסם מי ועל חשבון מי נבנה הקן החדש. מה יש לעירייה להסתיר???
    עמנואל חיים
    יו"ר סיעת הליכוד במועצת הפועלים (בעבר) במשך 10 שנים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר