צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"הלצה גרועה שהתנפחה": תלמידים בכיתה ו' בכפר סבא הפיצו סרטון עם תוכן פדופילי

"יודעים מי הילדים והשמות שלהם רצים בכל מיני מקומות בעיר ועושים להם שיימניג מטורף", אומר גורם המעורה בפרטים. בעקבות הפצת הסרטון הודיעה העירייה כי יערך שיח בכיתות עם תלמידות ותלמידי שכבת ו' בבתי הספר בעיר

פורסם בתאריך: 3.6.20 13:37

שני תלמידי כיתה ו' מבית הספר יסודי בכפר סבא הפיצו סרטון עם תכנים מיניים בוטים, בעלי אופי פדופילי, בקבוצה של תלמידים שהיו חברים בה באחת מהרשתות החברתיות. בהנהגת ההורים העירונית אומרים שהגישו תלונה במשטרה, אולם במשטרה אומרים כי הנושא לא מוכר להם.

"יודעים מי הילדים והשמות שלהם רצים בכל מיני מקומות בעיר ועושים להם שיימניג מטורף", אומר גורם המעורה בפרטים, "אלו ילדים קטנים והדאגה היא להם יותר מאשר לילדים שנחשפו לסרטון כי יש עליהם עליהום במדיות השונות. זו הייתה הלצה של שני ילדים, הלצה גרועה במיוחד שהתגלגלה והתנפחה. השמועה הייתה שזה סרטון אמיתי וזו הייתה ההיסטריה ולכן גם הוגשה התלונה במשטרה, אבל בסוף התברר שזהו סרטון שהורד מהרשת".

בהודעה של אגף החינוך העירוני להורים נכתב: "אתמול בשעות הערב, הופץ סרטון עם תכנים מיניים פוגעניים, בקבוצות וואטסאפ של תלמידי כיתות ו' בעיר. עם היוודע המקרה, מנהלות ומנהלי בתי הספר ואגף החינוך, בשיתוף גורמי הפיקוח ממשרד החינוך והרשות למניעת אלימות, הנחו את הגורמים המקצועיים, ביניהם הפסיכולוגים, היועצות והצוותים החינוכיים בבתי הספר, לטפל באירוע במספר מישורים: יערך שיח עם תלמידות ותלמידי שכבת ו' בעיר בכיתות, בהנחיית השירות הפסיכולוגי ומשרד החינוך. לקראת סיום היום, ישלח אליכם מכתב מהגורמים המקצועיים ובו עדכון לגבי השיח עם התלמידים. כמו כן, תשלחנה הצעות עבורכן/ם ההורים לשיח עם ילדכם. אנו מבקשים מכם לשוחח עם הילדים וביחד עם המערכת החינוכית לחדד את המסרים ולהדגיש את המשמעות וההשפעה השלילית של התכנים הללו. חשוב שתדעו עוד: בעקבות הפצת הסרטון, החלה תופעת שיימיניג נגד מספר ילדים, תוך האשמתם בהפצה. ברצוננו להדגיש, כי יש לשמור על כבודם של כלל הילדים ולמנוע את המשך הדבר. אם ברצונכן/ם להתייעץ, לשאול, לקבל מידע נוסף – אנו באגף החינוך והיועצות והפסיכולוגים בבתי הספר עומדים לרשותכן/ם בכל עת".

בהודעה שהופצה לפני שעה קלה בקבוצת הפייסבוק של הנהגת ההורים העירונית נכתב: "הנהגת ההורים העירונית כפר סבא מבקשת לעדכן שאתמול (ג') בשעות הערב הופץ סרטון וידאו בעל תכנים פוגעניים קשים בשתי קבוצות וואטסאפ של תלמידי כיתות ו' מרחבי העיר העולים לחטיבות בר-לב ושז"ר. מייד עם היוודע פרסום הסרטון והשיח סביבו הנושא הועבר לטיפול כל הגופים הרלוונטיים. חשוב לנו מאוד לציין שעל פי בדיקה ראשונית מדובר בסרטון שהורד מהאינטרנט ולא משהו מקומי. בשל רגישות העניין עירבנו את כל הגורמים העירוניים לרבות אגף החינוך, השירות הפסיכולוגי העירוני, עיר ללא אלימות והנושא מטופל על ידם".

עוד נכתב: "בהזדמנות זאת אנו קוראים לכל הורי העיר להיות מעורבים ולבדוק עם ילדיהם האם הם נחשפו לסרטון או לתכנים דומים, יש למחוק באופן מיידי את הסרטון ואת הפרטים של הילדים שמעורבים בעניין, כמו כן לצאת מהקבוצות ולמחוק את תכנן. חשוב לציין שהעברת הסרטונים הלאה הינה עבירה פלילית וחשוב מאוד לשוחח עם הילדים ולהבהיר להם שוב את החשיבות של עצירת מקרים דומים וחשיבות הדיווח עליהם באופן מיידי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מיכל

    הילדים שהפיצו צריכים להיענש בחומרה זה לא נושא להלצה ואפילו לא בקצת. בושה וחרפה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט די לקנות להם טלפונים. לו העצה מדינה מתפקדת היה אסור לפי חוק טלפון נייד בגיל כל כך צעיר

  3. רותי

    בנות אל תסענה לבלות באיים. אם אתן כל כך נהנות ממסיבות ואלכהול אתן לוקחות את הסיכון.תלמדו להנות מהחיים בצורה אחרת.ויש ממה להנות.הורים.קחו אחריות ! ותגידו "עד כאן".אותי אישית מזעזעת צורת הבילוי הזו !

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר