הדמיית החטיבה החדשה בשכונת הזמר העברי בכפר סבא. הדמייה באדיבות אדריכל ערן זילברמן
הדמיית החטיבה החדשה בשכונת הזמר העברי בכפר סבא. הדמייה באדיבות אדריכל ערן זילברמן

תלמידים במזרח העיר שובצו לחטיבה בשכונה הירוקה והציתו מחדש את הדיון על נחיצותה של האינטגרציה

27 הורים לתלמידים מבית הספר דבורה עומר שבשכונת האוניברסיטה פנו לראש העירייה וביקשו לשבץ אותם לחטיבות קרובות יותר, בר-לב או רמון. העירייה: "שיבוץ תלמידי העיר נעשה בהתאם להחלטת ועדה מיוחדת שבה גם נציגי הנהגת ההורים". הנהגת ההורים: "כל ההחלטות וביצוען הן של עיריית כפר סבא ובאחריותה"

פורסם בתאריך: 9.6.20 16:18

שיבוצי הילדים לחטיבות הביניים בכפר סבא פורסמו השבוע, אבל לא כל ההורים מרוצים. במכתב שנשלח הבוקר (שלישי) לראש העירייה רפי סער על ידי הורי 27 ילדים בבית הספר דבורה עומר בשכונת האוניברסיטה ושובצו ללימודים בחטיבה החדשה בשכונה הירוקה, הם כותבים כי השיבוצים השנה מאלצים את ילדיהם לבלות שעות ארוכות בדרכים, בתחבורה ציבורית, על בסיס יומי בשעות העומס הקשות ביותר וציר הכי עמוס וסואן. "יתרה מזאת", נכתב, "יידרשו הילדים ללכת כברת דרך נוספת תוך חציית כבישים ראשיים במחלף רעננה צפון".

ההורים מציעים פתרונות חלופיים כמו שיבוץ מחדש של אשכול הילדים בדבורה עומר במקום בחטיבה הירוקה בחטיבת בר-לב או אילן רמון. לטענתם הפתרון הזה אינו מצריך תוספת תקציב והוא פשוט ליישום. פתרון אחר הוא לדאוג להסעה ייעודית מרוכזת עד לפתח החטיבה החדשה בירוקה, הלוך וחזור.

"נבקש לציין כי מסמך זה הינו תוצר קולקטיבי ומייצג את כל הורי ותלמידי 'דבורה עומר' ששובצו בחטיבה הירוקה והינו מהווה דרישה לפתרון בעיה מתוך תחושת אמון מלאה בפועלכם לטובת ולביטחון יקירנו", נכתב, "אנו מודעים לכך שהיום האחרון לערעור הינו היום (9 ביוני), בחרנו לא להשתמש במנגנון זה, מאחר והבעיה הינה אזורית ולא פרטנית, וכך גם הפתרון המוצע. אנו מצידנו נעשה ככל שביכולתנו לעזור ולקדם את הדברים ואף נשמח להיפגש עם מי שצריך על מנת להגיע למטרה זו".

אם אחרת ששובצה בחטיבה החדשה ומתגוררת במזרח העיר כתבה בעמוד הפייסבוק "הורים בוחרים חינוך": "לא ברור לי מה ההיגיון בשיבוצים ההזויים ששיבצו את הילדים. אנחנו גרים במזרח העיר ושיבצו שליש מהשכבה (כ-30 ילדים) בחטיבה החדשה בשכונה הירוקה!?!? במקביל יש הרבה ילדים מהשכונה הירוקה שגרים מרחק הליכה מהחטיבה החדשה ושיבצו אותם בבר לב או ברמון. באגף החינוך אין עם מי לדבר כי אין עדיין מנהל לאגף החינוך העל יסודי ואף אחד לא התייחס לעובדה שבכלל אין תחבורה ציבורית שמגיעה לחטיבה החדשה".

אם אחרת הגיבה לה ואמרה: "גם כמחצית מתלמידי 'סורקיס' שיבצו ב'שרת' הרחוקה ומחצית ב'ירוקה' ובודדים ברמון שנמצאת במרחק הליכה קצר מהבית ועד לפני שנה שובצו שם הרבה ילדים מ'סורקיס'. כל כך מיותר…".

מחזיקת תיק השכונות הירוקות במועצת העיר וחברת ועדת החינוך העירונית, עו"ד עדי לוי סקופ ענתה לה: "ועדת החינוך דנה מספר פעמים במודל השיבוץ לחטיבות. לצערי אני היחידה מבין חברי וחברות הועדה שהתנגדה הן לאינטגרציה במודל המורחב שלה והן לשיטת השיבוץ. אחד הטעמים המרכזיים להתנגדותי היה הנימוק התחבורתי, אולם יש נימוקים נוספים. אין מקום לאינטגרציה כפויה בכפר סבא 2020, ואני אמשיך להילחם על כך עד שהאינטגרציה תבוטל ושיטת השיבוץ תשתנה. קיבלתי את מכתבכם הבוקר ושוחחתי עם הורים בימים האחרונים. אני מחזקת את ידכם וסבורה כי יש לשבץ אתכם בסמוך למקום המגורים בעדיפות ראשונה, בדיוק כפי שביקשתי לשבץ לחטיבה החדשה קודם כל את תלמידי ותלמידות השכונות הירוקות".

חבר סיעתה של לוי-סקופ "הרשימה שלנו", דן בן יהודה, אחד המתנגדים החריפים לשיטת האינטגרציה, אומר לצומת השרון: "אני מבין לגמרי את הכעס של מי משכונות המזרח ששובץ רחוק מביתו ושכונתו בשם האינטגרציה, ושנכפה עליו ללמוד רחוק מהבית. אותם הורים צריכים ובצדק, לבוא בטענות להנהגת ההורים העירונית שצעקה והתעקשה על אינטגרציה בכל מחיר, בכפיה. וכן לחברי מועצה שהציגו את האינטגרציה כדבר הכי חשוב לעתיד ילדינו, תוך התעלמות מהשינויים במציאות העירונית. מזה מספר שנים שאני ועדי פועלים לשנות את הגישה הנהוגה בכפר סבא ולאפשר למי שמעוניין לבחור ללמוד קרוב לבית בגיל חטיבת הביניים. מדובר על שלוש שנים בסך הכל שהילדים עדיין צעירים. כשיעברו לתיכון שישובצו באינטגרציה מלאה, אז הם מספיק בשלים ועצמאיים. הגישה שלנו מדברת על חיזוק הקהילתיות בשכונות העיר שמונה כבר עתה כ-110 אלף תושבים. אנו מבקשים לשנות את השיטה כך שלעולים לחטיבות הביניים תתאפשר בחירה בין שיבוץ קרוב ככל שניתן למקום המגורים , לבין אינטגרציה. מי שיבחר קרוב, יעשה כל מאמץ לשבצו קרוב. מי שיבחר אינטגרציה ישובץ על פי הגרלה בערבוב מלא. לטעמי שיטה זו תיתן מענה לגישות השונות הקיימות היום בעיר".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא פועלת למען רווחה וטובת כלל תלמידיה. שיבוץ תלמידות ותלמידי העיר נעשה בהתאם לראייה זו ולשימור האינטגרציה. כזכור, ועדה מיוחדת שמונתה בחודש דצמבר האחרון על ידי ועדת החינוך העירונית, בחנה מודלים שונים לשיבוץ תלמידות ותלמידי כפר סבא לחטיבות הביניים ברחבי העיר. המלצות הוועדה אושרו על ידי ועדת החינוך, בה חברים חברות וחברי מועצת העיר, נציגי אגף החינוך, נציגי הנהגת ההורים העירונית ונציגי מועצת התלמידים העירונית, כמעט פה אחד, למעט התנגדות של חברת המועצה עדי לוי-סקופ. זאת תוך התייחסות לכלל המרכיבים וההיבטים השונים. חשוב להדגיש, כי כחלק מהיערכות עירונית מקדימה לפתיחת שנת הלימודים הבאה, יוסדר גם כל מערך ההסעות, כך שיענה על צורכי התלמידות והתלמידים. בקשות ערעור על השיבוצים ובקשות להעברה מחטיבה לחטיבה ייבחנו במסגרת ועדת העברות העירונית. אנו מאחלים הצלחה לכל התלמידות והתלמידים בהמשך שנת הלימודים ועם כניסת לחטיבות הביניים בשנת הלימודים החדשה תשפ"א".

מהנהגת ההורים העירונית נמסר: "תוכנית האינטגרציה הינה תכנית עירונית שאותה מובילה עיריית כפר סבא מזה עשרות שנים בעיר. כל ההחלטות וביצוען הן של עיריית כפר סבא ובאחריותה. הנהגת ההורים העירונית, שמהווה חלק מועדת החינוך העירונית, תומכת בשימור שיטת האינטגרציה בהתאמה לאתגרים של השנים האחרונות, נוכח הגידול המשמעותי במספר תושבי העיר ועומסי התנועה הנגרמים בשל כך. ההחלטה לאינטגרציה התקבלה בוועדת החינוך העירונית, בה חברים הנהלת העיר, חברי מועצה, ראשי אגף החינוך , אנשי מקצוע ונציגי הציבור – ובה התקבלה ההחלטה פה אחד בעד אינטגריציה, למעט התנגדותה של חברת המועצה עדי לוי-סקופ".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר