נשף צילום אילוסטרציה פבל טולצ'ינסקי
נשף צילום אילוסטרציה פבל טולצ'ינסקי

קורונה? תלמידי י"ב בכפר סבא ממש לא מתכוונים לוותר על נשפי הסיום. הסיפור המלא

האולמות שוריינו, השמלות כבר מוכנות: למרות הקורונה השמיניסטים בכפר סבא לא מתכוונים לוותר על נשפי הסיום. עכשיו רק נותר להם לקוות שלא תהיה עלייה במספר הנדבקים שתשנה להם את התוכניות

פורסם בתאריך: 12.6.20 08:50

אחד הנושאים שמעסיקים את תלמידי שכבת י"ב בכפר סבא, מלבד מבחני הבגרות, הם נשפי וטקסי הסיום שבוטלו עקב משבר הקורונה. התלמידים, שחולמים על הרגעים הללו עוד מימיהם בחטיבות הביניים, מאוכזבים עד מאוד לאור המלצת משרד החינוך לבטל אותם לאלתר, כך שאקורד הסיום שלהם בתום 12 שנות לימוד עלול להיות חלש ביותר.

מי שמארגן את הנשף בתיכון הרצוג בכפר סבא, שאמור להתקיים באחד מאולמות האירועים בשרון, הוא תלמיד י"ב ליאל ונה. הוא מאמין שהנשף בסופו של דבר יתקיים כסדרו. "קודם כל, מכל הבחינות אנחנו יכולים לקיים את הנשף", הוא אומר, הנשף שלנו לא קשור למשרד החינוך ולבית הספר אסור להתערב לנו בו. אם כרגע מתקיימות חתונות עד 250 איש גם אנחנו יכולים לקיים את הנשף שלנו. יש 150-160 איש בשכבה שיגיעו ואין עם זה שום בעיה".

מה המפיק שלכם אומר?

"הוא נורא דואג לנו ואנחנו בקשר רציף. כרגע הוא עובד מול כל הגורמים הרלוונטיים שקשורים לנושא כדי לוודא שקיום הנשף חוקי. אנחנו מתעדכנים על בסיס יומי. גם דחינו את מועד הנשף לסוף יולי כדי שאם יהיו עכשיו מגבלות חדשות אז שהנשף שלנו יתקיים בסופו של דבר, בציפייה שנוכל לסגור 12 שנות לימוד כמו שצריך".

אז עד השבוע הייתם בטח ממש מבואסים.

"שנה שלמה אנחנו עובדים קשה כל הצוות להשיג את הכסף, לדבר עם ילדים, אפילו הלכנו לטעימות באולם. כל כך ציפינו לזה ופתאום החליטו לבטל לנו. אנחנו רואים ברים ומסעדות פתוחים ואז דווקא לנו באים ומבטלים. זה קשה. ויש כאלה שמתגייסים ממש בקרוב. אני מתגייס בתחילת אוגוסט. אני ממש חושש שאם הנשף לא יקרה במועד שקבענו הוא כבר לא יקרה בכלל".

עדן גוריש היא מארגנת הנשף בתיכון כצנלסון בכפר סבא. לדבריה מפיק הנשף אמר להם שעליהם להמתין להנחיות ברורות. "זה מבאס אותנו מאוד", היא מסבירה, "רק כשעליתי לתיכון, וזה נוגע גם לחברות שלי, נשף הסיום זה עניין מאוד גדול, אפילו יותר ממסיבת הסיום. זה מרגיש לנו כמו לקרוע את הסרט בתום ריצת מרתון".

זה הגיוני בעיניכם שמשרד החינוך התערב בעניין הנשפים?

"זה לא עניין של הגיוני או לא. יש בתי ספר בהם משרד החינוך אחראי על נשפים ובתי הספר מארגנים אותם. אצלנו זה לא ככה והמשרד לא קשור אלינו בשום צורה. אבל זה מוזר שהם נותנים לנו להמשיך כרגיל בגרויות, לשהות בכיתות, ואם לומר את האמת לא כולם עם מסיכות, אז אין שום סיבה בעיניי שלא נחגוג כמו שצריך".

מה היית אומרת למקבלי ההחלטות?

"שאי אפשר להסביר כמה הנשף הזה חשוב עבורנו. שכבות י"ב של שנת 2020, בכל הארץ, נדפקו הכי הרבה ממשבר הקורונה. אצלנו בשכבה אין כמעט חוויות מהשנה האחרונה, לא היה טיול שנתי, לא צברנו חוויות שנזכור. הנשף היה האור בקצה המנהרה וקיווינו שנוכל לקיים אותו. זה שובר את הלב. אנחנו כל כך רוצים ומשתוקקים לו וזה משהו שאף פעם לא יוכל לחזור כי תלמידים מתחילים להתגייס".

גם בתיכונים גלילי, רבין ואורט שפירא בכפר סבא מתכוונים לקיים את נשפי הסיום כמתוכנן.

באשר למסיבות הסיום חושף צומת השרון כי זוהר לוי, תלמיד י"ב בתיכון הראשונים בהרצליה, מארגן הפגנה שתתקיים לדבריו ככל הנראה ביום שבת (מחר), בכיכר רבין בתל אביב, ובה צפויים להשתתף אלפי תלמידים מכל רחבי הארץ. "מכל בחינה אין למשרד החינוך זכות להתערב בנשפי הסיום וזו החלטה טיפשית בעיניי ופדיחה שלהם", מוחה לוי, "זה אירוע פרטי שלנו. זה כמו שאשכור אולם לחתונה פרטית ואזמין את החברים. אנחנו כפופים להנחיות משרד הבריאות לא, לאלה של משרד החינוך. בנוסף אנחנו בדיבורים פרקטיים לגבי קיום הפגנה בכיכר רבין ביום שבת נגד ההחלטה לבטל את מסיבות הסיום. אנחנו מתכננים משהו עצום".

מי אלו אנחנו?

"אני מוביל את ההפגנה. זה נוגע למאות ולאלפי תלמידים שאני מקווה שיבואו להפגין".

מי שנמצאים באפלה בדיוק כמו התלמידים הם כאמור מפיקי האירועים. "אנחנו עדיין לא יודעים את כל הפרטים המלאים", אומר אחד המפיקים שפועלים בעיר, "אנחנו לא יודעים האם מותר גן אירועים פתוח או סגור ומה לגבי אולמות. אנחנו מקווים שנקבל הנחיות בימים הקרובים ולכן הכל כרגע באוויר. עד השבת האחרונה הכל היה סגור ומתוכנן ואז טרפו לנו את הקלפים עם הנחיות חדשות של משרד החינוך על ביטול הנשפים ואירועי הסיום, למרות שנשף זה אירוע פרטי ולא קשור למשרד החינוך".

לדבריו, היתרון של נשפים לעומת אירועים אחרים הוא שבנשפים אין מבוגרים ואין הגשה של אוכל לשולחנות אלא בופה. "שטח הגנים הוא פי ארבעה וחמישה מגודל השכבה וממה שהחוק דורש, ולכן אנחנו עומדים בדרישות", הוא אומר, "בנשפים משתתפים בין 100 ל-220 תלמידים ואנחנו מתכוונים לעמוד בכל הדרישות של משרד הבריאות, כולל מסכה, אישור רפואי ובדיקת חום. אנחנו סגורים מול הספקים וכרגע נשאר לנו רק להמתין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אבי

    צריך לבטל את המסיבות ושיחזרו למציאות!
    אז הילדים יכעסו, וואלה יופי…….

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר