גן ילדים בכפר סבא. צילום עיריית כפר סבא
גן ילדים בכפר סבא. צילום עיריית כפר סבא

ההורים הופתעו: העירייה מתכוונת להפוך גן המשלב ילדים עם צרכים מיוחדים לגן דתי

בכוונת העירייה להפוך את גן חצב לגן ממלכתי דתי בגלל הביקוש הגדול לגנים דתיים במרכז העיר. ביום חמישי נפגשו ההורים מגן חצב עם מנהל אגף החינוך, ולאחר שלטענתם פוצץ את הישיבה הגיע למקום ראש העירייה שהבטיח לבדוק את הנושא. "נבחנות אפשרויות שונות", מסרה העירייה בתגובה

פורסם בתאריך: 14.6.20 14:36

הורי הילדים בגן חצב שברחוב השלום במרכז העיר – גן גש"ר המשלב ילדים עם צרכים מיוחדים, הופתעו לגלות כי ישנה כוונה לשנות את ייעוד הגן לגן ממלכתי דתי. לטענת ההורים לגן חצב יש ביקוש אדיר בשנים האחרונות וששינוי הייעוד נעשה ללא כל שיח עמם ולאחר שמועד ההרשמה לגנים כבר נסגר. מבדיקת צומת השרון עולה כי לגן הממלכתי הדתי היחיד במרכז העיר נרשמו 62 ילדים, כך שהוא אינו מספיק לכל הילדים ולכן יש צורך בהקמת גן דתי נוסף באזור.

במכתב ששלחו למנהל אגף החינוך בעירייה, ד"ר אורי ארבל-גנץ, ובו בקשה לפגישה דחופה, כותבים ההורים מגן חצב כי "הידיעה תפסה את כולנו בהפתעה גדולה". הם הוסיפו כי "גן חצב אינו גן ככל הגנים. הוא כפי שראוי שיהיו כל הגנים. נשות צוות הגן, בהובלתה של אפרת מאיו ועבודתה לצד מיכל רווח, עושות עבודה חינוכית, פדגוגית, רגשית, וערכית יוצאות דופן. זהו גן שאהבה וחינוך הוא החמצן אותו נושמים, גן שמכיל ומקבל ומחבק ומחנך ומלמד ומייצר מרחב ללמידה והתפתחות אישית אשר לא ראינו כדוגמתם במסגרות אחרות".

ביום חמישי שעבר הגיעו ההורים לבניין העירייה כדי לשוחח עם מנהל אגף החינוך. "הוא ביקש מכל אחד להציג את עצמו ולא היה מקובל עליו שלאחת הנשים שהייתה בישיבה יש ילד בגן שלא ממשיך ללמוד בו בשנה הבאה, ואז הוא פוצץ את הישיבה", טוען אחד האבות ניר ברק, "אנחנו ביקשנו ממנה להגיע כי יש פה שינוי במרקם השכונתי העירוני ורצינו לדבר על זה. הוא טען מנגד שלא לשם זה התכנסה הישיבה, בעוד שאנחנו משוכנעים שזה הנושא שעליו צריך לדון. אנחנו המשכנו לשבת בחדר הישיבות ואמרנו שאנחנו מבקשים לדבר עם ראש העירייה באופן מיידי. הרי אם הדבר הזה לא יקבל תשובות זה עלול להוביל למאבק בין חילונים ודתיים בשכונה. ראש העירייה נכנס לדבר איתנו. כל הטענות הועלו, כולל הטענה שהם רצו לפנות בהתחלה את גן חרצית שאין לו ביקוש אבל זה לא צלח בגלל עניינים טכניים. ראש העירייה אמר שהוא יקח כמה ימים כדי לבדוק את הנושא מול הגורמים המקצועיים ושיקבעו איתנו פגישה בתחילת השבוע. התחושה הייתה שיש אוזן קשבת ואנחנו מביעים אמון מלא בכוונות וביכולות של העירייה לעבוד איתנו באופן קונסטרוקטיבי. אנחנו באנו לעבוד עם העירייה ולא רוצים לפתח את זה למאבק בין ציבורים שונים".

הורי ילדי גן חצב ממתינים לפגישה עם מנהל אגף החינוך בחדר הישיבות בעירייה. צילום באדיבות ההורים

טרם הפגישה עם מנהל אגף החינוך כתבה אחת האימהות מהגן להורים: "חשוב לי להדגיש שאין לאף אחד שום דבר נגד האוכלוסייה הדתית. להיפך, חיות בשכונתנו לא מעט משפחות דתיות איתן יש מערכת יחסית מקסימה ומכבדת. בנוסף, אנחנו אוהבים מאוד את גן שיבולת והיחסים המקסימים והחשיפה שהסמיכות של גן חילוני לגן דתי יוצרת. עם זאת, לא ניתן להתעלם ממרקם האוכלוסייה של הקהילה שגרה באיזור, שרובה חילונית, ולתת שירות לאוכלוסייה אחת על חשבון אחרת".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "הרישום והשיבוץ לגני הילדים העירוניים לשנת תשפ"א התבצעו השנה בהתאם למתווה חדש, בשיתוף הנהגת ההורים העירונית, במטרה לתת מענה לכלל ילדות וילדי העיר ולשבצם בגנים המותאמים לגילם ובקרבת בתיהם. בהתאם לכך וכחלק מהיערכות עירונית מוקדמת לקראת שנת הלימודים הבאה, נעשה מיפוי נרחב של הצרכים העירוניים, כפי שעלו מבקשות ההורים באשר לשיבוץ ילדיהם לגנים ממלכתיים/ממלכתיים-דתיים/דתיים ועל פי בקשות ליום לימודים קצר או ארוך. על פי נתוני המיפוי, כפי שהשתקפו משני שלבי הרישום והשיבוץ, עלה כי לא קיימת יותר דרישה מצד תושבים והורים לשני גני חובה ממלכתיים, במתכונת יום קצר, כפי שפעלו עד כה באזור זה. חשוב להדגיש, כי עיריית כפר סבא קשובה להורים, ולכלל תושבות ותושבי העיר, וקיימה פגישה עם נציגי ההורים, בנוכחות אנשי המקצוע וראש העירייה, בהמשך לפגישות הצוות המקצועי עם נציגי הורי ילדי הגנים. בהתאם לנתונים שעלו משלבי הרישום ובהמשך לפגישות שהתקיימו, נבחנות אפשרויות שונות. אנו מאחלים לכל ילדות וילדי העיר המשך שנת לימודים מהנה ובטוחה ובהצלחה בשנת הלימודים תשפ"א".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורן

    רק שכחו לציין שיש עוד גן לצד חצב כגן חצב שאינו מבוקש כמו גן חצב, והגננת שלו בגלל הוותק שלה לא משנים את ייעודו או סוגרים את הגן ומעדיפים לסגור גן מושלם. יש כאן צרות אופקים, ופגיעה בשקיפות להורים לאחר שבבקשות השיבוץ נפתח להורים רק גן חצב! הגננת השניה החליטה שהיא חוזרת מפרישה ולכן סגרו את גן חצב. יש לציין שהגן הפחות מבוקש היו בו 12 ילדים שנה אחרונה ו-15 ילדים שנה קודם לכן, ההתנהלות ההזויה של עיריית כפר סבא בנושא הזה מריחה מאינטרסים אישיים ופוליטיקה זולה כאשר הגננת היא לא אחר מיו"ר הגננות בעיר.. ראש העיר התחייב באתר העירייה על 365 מעלות של שקיפות, הגיע הזמן לשקף נכון את המצב

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר