סיור של בכירי העירייה במכון ויצמן. צילום עיריית כפר סבא
סיור של בכירי העירייה במכון ויצמן. צילום עיריית כפר סבא

בשיתוף מכון ויצמן: העירייה מקדמת הקמת קמפוס מדעי לתלמידי כפר סבא

בקמפוס אמורים תלמידי העיר ללמוד בהרחבה תחומים כמו פיזיקה וכימיה בשיטות הוראה חדשניות. הקמפוס אמור לקום בשטח שמדרום לרחוב בן יהודה, בפינת רחוב תל-חי, סמוך לסניף תנועת הנוער של בני עקיבא

פורסם בתאריך: 16.6.20 10:46

עיריית כפר סבא מקדמת, יחד עם מכון ויצמן, הקמת קמפוס לחינוך מדעי בכפר סבא שישמש את תלמידות ותלמידי בתי הספר העל יסודיים בעיר. בקמפוס אמורים תלמידי העיר ללמוד בהרחבה תחומים כמו פיזיקה וכימיה בשיטות הוראה חדשניות. הקמפוס אמור לקום בשטח שמדרום לרחוב בן יהודה, בפינת רחוב תל-חי, סמוך לסניף תנועת הנוער של בני עקיבא. ההערכה היא שהקמפוס יתחיל לפעול בעוד כשנתיים עד שנתיים וחצי. המימון יהיה מבוסס בעיקרו על תרומות בסך עשרות מליוני שקלים, שיגיעו מרביתם דרך מכון ויצמן מזוג התורמים שעל שמם אמור להקרא הקמפוס – משפחות שוורץ ורייסמן מקנדה. העירייה אמורה לצאת בקרוב בקול קורא לתחרות אדריכלים כדי לתכנן את הקמפוס.

מהעירייה נמסר כי "מדובר במיזם ראשון מסוגו אותו מקדמים ראש העירייה רפי סער, נשיא מכון ויצמן פרופ' אלון חן, נשיא מכון ויצמן לשעבר פרופ' דניאל זייפמן, מנכ"ל רשת מכוני שוורץ-רייסמן ד"ר רונן מיר, ראש אגף בינוי והנדסה במכון ויצמן ומנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא בעבר אלון וינגרטן, מנכ"ל העירייה איתי צחר וראש צוות ההיגוי העירוני בנושא אבי יבין-קלוגר שמקדם את הנושא בהתנדבות ומתוך מחויבות לקידום תלמידות ותלמידי העיר כפר סבא וקידום יזמות עירונית. בשנה האחרונה נפגשו כל הגורמים המקצועיים בהמשך להתחייבות ראש העירייה טרם בחירתו להקמת מרכזי מצוינות במדעים בעיר, על מנת לקדם את היוזמה להקמת הקמפוס".

נשיא מכון ויצמן, פרופ' אלון חן אמר כי "מרכז שוורץ-רייסמן לחינוך מדעי יוקם בכפר סבא ויפעל על פי מודל מקורי שפיתח פרופ' חיים הררי, שכיהן בעבר כנשיא מכון ויצמן למדע. הקמת המרכז החדש לחינוך מדעי בכפר סבא תאפשר לתלמידים להרחיב דעת ולהיות לאזרחים תורמים ומובילים לחברה הישראלית".

מנהל אגף החינוך העירוני ד"ר אורי ארבל, אמר: "שיתוף הפעולה עם מכון ויצמן יהווה מנוף נוסף לצמיחת מערכת החינוך בשני ממדים: האחד – עצם הקשר עם מוסד אקדמי מוביל בתחומו בעולם והעומד בחזית המחקר היישומי במדעים. השני – איגום הלמידה של תחומי הפיזיקה והכימיה במרכז מדעי אחד, מתקדם וחדשני הן בתשתיות הן בדרכי ההוראה והלמידה. אני נרגש מאוד להיות בצוות המוביל את המיזם ומקווה שבמקביל לו יבשילו גם שיתופי פעולה אקדמיים נוספים עם מערכת החינוך בעיר".

ראש העירייה סער אמר: "שיתוף הפעולה בין העיר כפר סבא למכון ויצמן ולרשת מכוני שוורץ/רייסמן מהווים הזדמנות פז ויובילו את מערכת החינוך ותלמידות ותלמידי העיר לעתיד ולקדמת תמונת החינוך הארצית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר