חניכי הצופים. צילום גיל כהן מגן
חניכי הצופים. צילום גיל כהן מגן

הערב בקניון ערים: צופי כפר סבא יוצאים למלחמה על הבית

"הילדים מצאו בצופים בית ולא יהיה לנו את הכסף לעשות שום פעילות", אומר מרכז שבט שליט, תמיר חזני, לקראת ההפגנה הערב במחאה על כוונת הממשלה לקצץ בתקציבי תנועות הנוער. ראש העירייה רפי סער: "לא ניתן שמפעל תנועות הנוער בישראל יקרוס וייעלם מהנוף של החברה הישראלית"

פורסם בתאריך: 14.7.20 13:58

עשרות אלפי חניכי תנועת הנוער הצופים יפגינו הערב, בשעה 19:00, בעשרות מוקדים בכל רחבי הארץ נגד הקיצוץ הממשלתי בתקציבי תנועות הנוער, קיצוץ שעשוי להעמיד בסכנת סגירה את התנועה שעל ברכיה גדלו דורות של ילדים ובני נוער לאורך השנים. בימים האחרונים יצאה תנועת הצופים בקמפיין ארצי נגד הקיצוץ תחת הכותרת "אנחנו צופים באסון".

ההפגנה בכפר סבא תתקיים הערב בקניון ערים. בהפגנה ימחו רבים מתוך 1,500 חניכי וחניכות שבטי הצופים בעיר, שליט ורכס, נגד חוסר המענה הממשלתי ועל הסכנה הקיומית של המשך הפעילות. תמיר חזני, מרכז שבט שליט של הצופים בשכונה הירוקה מספר: "מאיימים לסגור לחניכים שלנו את הבית. כולם מתכוונים להגיע ולהשמיע את קולם, למחות ולומר מה מפריע להם. יש להם גב מלא מהתנועה. הסכנה בסגירה היא לא רק במקומות כמו כפר סבא ורעננה אלא גם בפריפריה. בסוף כולם ישלמו מחיר כלשהו. כואב ומדאיג שלא תהיה לחניכים שלנו מסגרת מתאימה. חגגנו השנה את החניך ה-100 אלף בתנועה בכלל, הילדים מצאו בצופים בית ולא יהיה לנו את הכסף לעשות שום פעילות. זה יהיה עצוב".

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, קרא בעמוד הפייסבוק שלו אתמול (ב') שלא לפגוע בתנועות הנוער. "זה הזמן לתמוך בהם בכל הכח", כתב, "הזכרונות שמרגשים אותי מאז ילדותי, הם הימים בתנועות הנוער מהיום שבו לבשתי את החולצה הכחולה עם השרוך האדום הבוהק ויצאתי נרגש לפעולה הראשונה בקן הישן ברחוב נחשון, ושנים לאחר מכן הייתה לי הזכות להיות חניך בשבט הצופים שהוקם ברחוב הרצל על ידי אריק שליט ז"ל. זו הייתה תחילתה של תקופה נפלאה, מרגשת, מלמדת ובעיקר מחברת – לערכים, לשירים, לחברים. תנועות הנוער, המחנכות ומובילות ערכים חשובים, ביניהן התנדבות, נתינה, אהבת הארץ, קבלת האחר ועוד, נקלעו למשבר חמור עקב ההגבלות השונות. אנו נמצאים בתקופה לא פשוטה ומאתגרת, אך עלינו לעמוד לצידם ולעשות כל שניתן, על מנת שהתנועות לא יקרסו".

לדבריו, בכפר סבא ממשיכה הפעילות להתקיים, תחת ההנחיות. "רק אתמול הסתיים בכפר סבא קורס מדריכים של בוגרי שכבת ט' מתנועת הנוער העובד והלומד", המשיך וכתב, "בנות ובני הנוער המדהימים שלנו נרתמים לסייע כל השנה בפרויקטים התנדבותיים, מובילים ערכים של נתינה, קבלת השונה ואהבת הזולת. נערות ונערים שבמהלך כל החודשים האחרונים סייעו לקשישים, יצאו למבצעי הסברה לתושבים, ארזו מזון, דאגו לפעילות לילדים – והכל בהתנדבות ומתוך תחושת שליחות עמוקה. במיוחד בתקופה הזו, תקופה של חוסר ודאות משווע, חשוב וחובה לשמור על המסגרת שמהווה עבור כל כך הרבה ילדים אי מוגן של ביטחון. עכשיו זה הזמן שלנו להתגייס כעם אחד עבורם. עכשיו זה הזמן לומר לממשלת ישראל לפעול, כי לא ניתן שמפעל תנועות הנוער בישראל יקרוס וייעלם מהנוף של החברה הישראלית. כמי שגדל והתחנך בתנועות נוער בעיר וספג ערכים המלווים אותי עד היום, אני מצדיע למדריכות ולמדריכים המופלאים של תנועות וארגוני הנוער ולכל החניכות והחניכים ועומד לצדכם במאבק הצודק. מקבלי ההחלטות חייבים להבין כי תנועות הנוער בארץ הן מרכיב חשוב ביותר בחוסן הלאומי והחברתי של מדינת ישראל!".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר