צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

מחלוקת בין הנהגת ההורים לעירייה על גובה ההחזרים עבור פעילות היול"א שהופסקה בגלל הקורונה

בהנהגת ההורים טוענים כי להורים מגיעים החזרים עבור החודשים מרץ, אפריל ומאי שבהם לא התקיימה פעילות. מנגד, טוענים בעירייה: "ההורים שילמו סכום בשיעור של 80 אחוז מהסכום השנתי וקיבלו שירות ופעילות בהיקף רחב יותר"

פורסם בתאריך: 21.7.20 08:27

ועד הורי ילדי הגנים בכפר סבא בראשות צביקה דוידוביץ' עדכן אתמול (שני) את ההורים כי אף שהתקיימו דיונים בשבועות האחרונים עם העירייה בכל הנוגע להחזרת הכספים שמגיעים להורים עקב סגירת הגנים בתקופת הקורונה, ופערים שנבעו מהפעלתם החלקית בהמשך, לא הושגה עדיין הסכמה בעניין.

בהודעה שפורסמה בעמוד הפייסבוק של הוועד נכתב כי בעירייה טוענים שלהורים שהמשיכו את מסלול היול"א לא מגיעים החזרים כלל, ואף שהיא מודה שלהורים שיצאו מהיול"א במהלך מרץ ואפריל מגיע החזר מסוים, עדיין לא הושבו להם כספים להם הם זכאים.

עיקר המחלוקת הוא על אופן החישוב. בעירייה מחשבים בראייה שנתית, לפיה הם אינם חייבים החזרים להורים, ואילו בוועד מחשבים זאת נכון לחודשים מרץ, אפריל ומאי, לפי זאת בעירייה כן חייבים להורים החזרים. לטענת הוועד, בדרך הזאת מחשבות רוב העיריות בארץ שכבר השיבו כספים להורים. בעירייה אומרים מנגד כי כלל ההורים שילמו עד כה סכום בשיעור של 80 אחוז מהסכום השנתי וקיבלו שירות ופעילות בהיקף רחב יותר, ומבטיחים לזכות את ההורים עבור תשלומי תל"ן ופעילות בימי חופשה בגני היול"א שלא התבצעו.

בהנהגת ההורים העירונית תומכים בעמדת ועד הגנים. יו"ר הנהגת ההורים יובל קדוש מסר: "מזה שבועות ארוכים ועדת הצהרונים של הנהגת ההורים ו-ועד הגנים העירוני פונים לחברה לתרבות ופנאי ואגף החינוך לקבלת החזרים בעבור תשלומי ההורים בגין הפסקת פעילות הצהרונים וגני היול"א, ומתן החזרים להורים שהחליטו לא להמשיך. לשמחתנו רק היום בבוקר (יום שני) אושרו לנו ההחזרים בגין צהרוני בית הספר והובטח שהכסף יועבר במהלך חודש יולי, וגם זה בקיזוז 50 שקלים לילדים שהפסיקו את הפעילות. בגני היול"א, ישנם פערים מאוד משמעותיים בין החישובים של ועד הגנים לבין מה שהעירייה מוכנה להחזיר, וזאת למרות שהוועד הציג תחשיבים מפורטים לזיכויים הנדרשים. חשוב לי לציין שכמעט כל יתר הרשויות בארץ השיבו את הכספים הנדרשים להורים ללא ויכוח ומזמן. למרבה הצער, אצלנו בכפר סבא עדיין לא הצלחנו להגיע להסכמות והמחלוקת בנושא עדיין בעיצומה. אנחנו נמשיך לפעול כדי שכל ההורים בעיר יקבלו את אשר מגיע להם".

תגובת עיריית כפר סבא: "בעקבות משבר הקורונה ובהתאם להחלטות הממשלה, נסגרו חלק ממוסדות החינוך ברחבי הארץ כולה, בין היתר בעיר כפר סבא. עיריית כפר סבא פעלה ופועלת בשיתוף פעולה עם הנהגת ההורים בעיר, כולל ועד הגנים העירוני בכל הקשור למערכת החינוך בעיר, בין היתר בנושא תשלומי ההורים. חשוב להדגיש, כי עיריית כפר סבא מסבסדת את הצהרונים בגנים בהיקף הנאמד במיליוני שקלים מדי שנה, היקף שאין לו אח ורע במדינת ישראל, וכי עבור הימים בהם נסגרו מוסדות החינוך בגל הראשון, לא נגבה תשלום. על פי תחשיב שנעשה על ידי הגורמים המקצועיים בעירייה, שילמו ההורים סכום בשיעור של 80 אחוז מהסכום השנתי וקיבלו שירות ופעילות בהיקף רחב יותר. עבור תשלומי תל"ן ופעילות בימי חופשה בגני היול"א שלא התבצעו – יזוכו ההורים בהתאם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר