צילום אילן אסייג

הורים בכפר סבא יוצאים למאבק: דורשים מהעירייה להרחיב על חשבונה את ימי הלימוד לכיתות ה'-י"ב

העירייה הודיעה שכיתות ה'-ו' ילמדו שלושה ימים בשבוע ולגבי הכיתות הבוגרות יותר טרם פורסם מתווה. יו"ר הנהגת ההורים יובל קדוש: "המחאה חיובית וחיונית. כל מה שקורה עכשיו היה צריך לקרות לפני שבועיים". העירייה: "כיתות ה'-ו' ילמדו שלושה ימים בשבוע. ראש העיר וכלל הגורמים המקצועיים בעירייה עובדים מסביב לשעון על מנת להיערך למתווה החדש"

פורסם בתאריך: 23.8.20 14:26

שנת הלימודים תשפ"א תצא לדרך בעוד שבוע, והרוחות סביב מתווה החזרה ללימודים בכפר סבא סוערות. בסוף השבוע געשו קבוצות הוואטסאפ של ההורים סביב התנהלות העירייה בכל הקשור לפתיחת השנה, כשהם דורשים ממנה להרחיב את מספר ימי הלימוד הפרונטליים לכיתות ה'-י"ב. ההורים התלוננו על כך שערים אחרות מצאו דרכים מקוריות כדי לאפשר את הרחבת ימי הלימודים מעבר למתווה שפרסם משרד החינוך, בעוד שבכפר סבא לא פורסמו עד כה רעיונות כאלה.

על פי המתווה המתגבש שפרסמה העירייה ביום שישי, שלווה בביקורת קשה של הורים, תלמידי כיתות א'-ב' ילמדו חמישה ימים בשבוע באופן רגיל, ללא לימודים בשישי. כיתות ג'-ד' ילמדו חמישה ימים בשתי קפסולות בו זמנית. כיתות ה'-ו' ילמדו שלושה ימים בשבוע בשתי קפסולות במקביל. נציין שלטענת ההורים התוכנית המקורית היתה שתלמידי ה'-ו' ילמדו יומיים בשבוע (יום שישי ויום נוסף באמצע השבוע) ורק לאחר שהחלה המחאה מיהרו בעירייה, לטענת ההורים, להודיע שיפעלו להוספת יום שלישי. עוד לפי המתווה, ילדי החינוך המיוחד ילמדו כרגיל. באשר לגני הילדים ולכיתות הבוגרות יותר, העירייה טרם פרסמה מתווה מסודר.

בהודעה שצירפה העירייה לפרסום המתווה נכתב: "חשוב לנו לעדכן אתכם במתווה המתגבש ולעצור חרושת שמועות שקרית ולא מבוססת המתפרסמת באמצעי מדיה שונים ביומיים האחרונים על ידי גורמים בעלי עניין – שכל מטרתם לעשות רווח פוליטי על חשבון מצוקת ההורים, דווקא בתקופה בה נדרשת אחריות ציבורית".

עוד ביקרו בהודעת העירייה את התנהלות משרד החינוך: "אנחנו עדים להחלטות תמוהות של משרד החינוך, המעביר את אחריותו לחינוך ילדות וילדי ישראל לפתחן של הרשויות המקומיות", נכתב בהודעת העירייה. "ההחלטה לאפשר אוטונומיה לכל רשות מקומית להחליט על מתווה החזרה ללימודים, עלולה להגדיל את הפערים בין ילדים הגדלים ברשויות מבוססות כלכלית לילדים מרשויות שאינן מבוססות. ראש העיר, רפי סער, הנחה כי לא ייחסך שום משאב ואמצעי בנוגע לחינוך ילדות וילדי העיר, והעירייה כולה רתומה לנושא".

ביום שישי הודיעו מספר רב של הורים על כוונתם לארגן הפגנה בפתח ועדת החינוך של העירייה ביום שני, אך טרם התקבלה החלטה סופית אם תתקיים הפגנה כזאת באופן מאורגן. בינתיים, במוצאי שבת פרסמו הורים מסמך דרישות משלהם לראש העירייה ולראש אגף החינוך. יש לציין כי מדובר בהתארגנות נפרדת מזו של הנהגת ההורים העירונית.

במסמך דרשו ההורים את הרחבת מתווה ימי הלמידה הפרונטליים לפחות לארבעה לשכבות ה'-יב', העמדת מבני החינוך והציבור בכפר סבא לטובת הרחבת הפעילות במוסדות החינוך, מתן מענה מותאם ומיטבי לילדי השילוב כפי שניתן לילדי החינוך המיוחד, מתן אפשרות לבתי הספר לאיתור אזורי למידה חוץ בית ספריים ושימוש בהם ותקצוב תוספת כוח אדם לטובת הרחבת ימי הלמידה בשכבות הגבוהות. "הלימוד המקוון אינו מענה מתאים ואינו מהווה תחליף למפגש בלתי אמצעי עם המחנכת וחברת השווים", נכתב במסמך, "אנו סמוכים ובטוחים כי עיריית כפר סבא רואה בטובתם של הילדים ובני הנוער, תושבי העיר. עם זאת אנו מופתעים ומאוכזבים כי העירייה לא שקדה מבעוד מועד על מענה רחב מן המינימום הנקבע על ידי משרד החינוך, כראוי לעירייה חזקה ובדומה לערים הסמוכות ונוספות במדינה".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, יובל קדוש, התייחס לסוף השבוע הסוער: "אני בקשר עם ההורים שהוציאו את המכתב אך לא עומד מאחוריו, הוא אינו מייצג את הנהגת ההורים העירונית. בחודשיים האחרונים אנחנו בקשר רציף עם עיריית כפר סבא כדי לראות מה קורה הלאה. אני לא בא להגן על העירייה, אבל יש פה בעיה. משרד החינוך מנחית פה כל שני וחמישי מתווים ולא כל הרשויות הצליחו לפצח את זה. הבעיה המרכזית היא לא המבנים או המקומות, יש בכפר סבא מספיק מקומות, הבעיה היא בכח האדם. אי אפשר לגייס מעכשיו לעכשיו אלפי אנשים, ואנחנו גם לא רוצים שאנשים ללא הכשרה מתאימו ידאגו לטיפול בילדים שלנו".

קדוש הוסיף: "מחר אקח חלק בוועדת החינוך בה יוצג מתווה העירייה. להגיד שאני אוהב את זה שאנחנו לא חלק משלב התכנון? לא. ציפיתי להיות מעורב בכל התהליך הזה, אבל אלה דברים שעיריית כפר סבא פחות עושה איתנו. בסופו של דבר צריך לשמוע ולהבין מה יש ולפי זה לפעול. כל מה שקורה עכשיו היה צריך לקרות לפני שבועיים, וחבל שזה קורה רק היום".

באשר לפסקה שהופיעה בהודעת העירייה ביום שישי באשר לאותם "גורמים בעלי עניין" אומר קדוש: "לצערי בעיריית כפר סבא מתעסקים כל היום בטפל ולא בעיקר. אני יכול להבין את הרצון של ההורים למחאה סביב הדבר הזה, זה חיובי וחיוני וזה מראה שאכפת לאנשים. אותי פחות מעניין מה קורה בערים אחרות. אנחנו כפר סבא ואנחנו מצפים לקבל את הכי טוב שאפשר. אני מצפה מהנהגת העיר לקחת מנהיגות, יש פה משבר וצריך להראות לכולם שאנחנו עיר ראויה, גם אם זה על חשבון דברים אחרים".

חברת מועצת העיר מהאופוזיציה הדר לביא אמרה: "אנחנו אחרי שנה קשה לילדים, להורים ולצוותים. אני קוראת לראש העיר לתקן בהקדם את הפערים שיש לנו כמו בתחום השיבוצים לגני הילדים, לשפר את המענה שאנחנו נותנים לשנת הלימודים הבאה בבתי הספר ועוד. כפר סבא צריכה לחזור להוביל בתחום החינוך, ובינתיים אנחנו לא בכיוון".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "תלמידות ותלמידי כיתות ה'-ו' בעיר, ילמדו שלושה ימים פרונטליים בשבוע, בשתי קפסולות במקביל בתוך תחומי בתי הספר. בנוסף על כך, גני הילדים ילמדו שישה ימים בשבוע. ככלל, החלטות בדבר מתווה הלימודים בשנה מורכבת מאתגרת כזו, בצל מגפת הקורונה שממשיכה להתפשט בישראל, מתקבלות באחריות המרבית ותוך שקלול נתונים רב והתאמת הנחיות משרד החינוך למערכת החינוך העירונית ולמאפייניה ולתקופה הלא פשוטה בה אנו נמצאים. זאת תוך שימת דגש בראש על בריאות ילדינו ומניעת מקרי הידבקות במוסדות החינוך. עיריית כפר סבא רואה ותמשיך לראות בקידום חינוך איכותי, קשוב ומותאם, אחת ממשימותיה הראשיות והחשובות.

"חשוב להדגיש, כי משרד החינוך פרסם, באיחור רב, את המתווה המאושר לפתיחת שנת הלימודים. מאז אותו רגע, ועוד הרבה קודם לכך, עובדים ראש העיר וכלל הגורמים המקצועיים בעיריית כפר סבא מסביב לשעון על מנת להיערך למתווה החדש – זאת תוך הקפדה על התו הסגול ומגבלות משרד הבריאות, והצורך למצוא מרחבי לימוד נוספים העומדים בתנאי בטיחות ותקן מוסדות חינוך, כמו גם אנשי צוות, הוראה וחינוך מהשורה הראשונה.

"השקעות העירייה בחינוך הינן חסרות תקדים ואנו פועלים לצמצם פערים רבים במוסדות החינוך בעיר. בקיץ שעבר השקיעה העירייה סכום שלא נראה כדוגמתו, העומד על סך של 73 מיליון שקלים, בשיפוץ ובשדרוג עשרות מוסדות חינוך בעיר, בין היתר שיפוץ עומק בחטיבת שרת שנבנתה בשנות ה-70 ושינתה פניה כליל, תוספת כיתות חדשות, מרחבי למידה חדשניים, הנגשות ועוד. השנה משקיעה העירייה למעלה מ-100 מיליון שקל בהיערכות כוללת לקראת שנת הלימודים, כולל בניית שלב א' של החטיבה החדשה, שיפוץ וחידוש חטיבת שז"ר, שיפוץ מאסיבי של מבנה עציון הישן בבית הספר רמז, מבנה חדש בבית ספר יצחק שדה, הנגשות, קירוי מגרשי ספורט והתקנת גגות סולאריים, ועוד. עיריית כפר סבא פועלת כל העת, בשגרה ובחירום, במסירות, באחריות ובמקצועיות למען כלל תושביה וכך נמשיך לעשות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר