הפגנת ההורים מול העירייה

פתיחת הלימודים בכפר סבא: ההורים יצאו מאוכזבים מישיבת ועדת החינוך והפגינו היום מול העירייה

קבוצת הורים הפגינה מול אגף החינוך של עיריית כפר סבא בטענה שמתווה החזרה ללימודים שהציגה העירייה בישיבת ועדת החינוך אתמול לא עונה על דרישותיהם. העירייה: "אנו פועלים בהתאם לחוק ולכללים שקבע משרד החינוך"

פורסם בתאריך: 25.8.20 14:11

כמה עשרות הורים הפגינו היום (שלישי) אחר הצהריים מול אגף החינוך של עיריית כפר סבא, במחאה על התנהלות העירייה בכל הנוגע לפתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא ולאחר שבעירייה לא נענו לדרישותיהם בישיבת ועדת החינוך שהתקיימה אתמול. ההורים במקום הניפו שלטים "יצירתיות זו לא מילה גסה", "ילד בן 10 לא יכול ללמוד לבד בבית" ו"פורטנייט זה לא לימודים". ההפגנה מתרחש במקביל לשידור לייב של ראש העירייה רפי סער בפייסבוק בנוגע לפתיחת השנה, כשהערב אמורה הנהגת ההורים העירונית להתכנס ולהחליט על צעדיה.

קבוצת הורים המפגינים התארגנו תחת השם "חמ"ל חינוך כפר סבא", והם פועלים במנותק מהנהגת ההורים העירונית בכל הקשור לדרישות מהעירייה לגבי פתיחת שנת הלימודים. "פנייתנו לעירייה להרחבת מתווה הלימודים, נענתה באופן שאינו מספק אותנו ההורים", נכתב בהודעה שקוראת להורים להגיע להפגנה, "מלבד תוספת יום אחד לשכבות ה'-ו', לא התקבל מענה ראוי ליתר הסוגיות: למידת חוץ במבני חינוך וציבור, תקצוב שעות נוספות וגיוס כוח אדם איכותי, בניית תוכנית לילדי שילוב, ומתן אוטונומיה למנהלות תוך הקפדה על שוויון בין בתי הספר". הם הוסיפו כי "בוועדת חינוך שהתקיימה אתמול לא התקבל הרושם כי יש נכונות למצוא פתרונות ולהשקיע משאבים. בעוד שברשויות אחרות בארץ עמלים במרץ להיטיב עם התלמידים ולמצוא בתקופה מאתגרת זאת הזדמנות. אנו דורשים מעיריית כפר סבא וממחזיק תיק החינוך, מר רפי סער, לשים את החינוך בראש סדר העדיפויות. אנחנו לא מוכנים להישאר מאחור. אנו רוצים להביע את אכזבתנו מהתנהלות אגף החינוך ולהבהיר כי ההורים בעיר מצפים לחינוך הטוב ביותר בארץ כמו שהיה בעבר בעירנו".

ישיבת ועדת החינוך של כפר סבא התקיימה כאמור אתמול, בזום, באווירה סוערת, ומבלי שמרבית הנוכחים, ובעיקר נציגות ההורים, יצאו ממנה מרוצים. כפי שפרסמנו אתמול, כשעה לפני פתיחת הישיבה, בה היו אמורות להישמע טענות ההורים באשר לעקרונות המתווה שפורסמו על ידי העירייה כבר ביום שישי, פרסמה העירייה את המתווה הרשמי שלה, שהוא זהה למתווה שפרסם משרד החינוך, עם שינוי קל בכל הנוגע לכיתות ה'-ו'. הורים רבים בעיר נותרו מתוסכלים מהתנהלות העירייה בכל הנוגע לפתיחת שנת הלימודים, והערב צפויה הנהגת ההורים להתכנס לישיבה בה יוחלטו על הצעדים הבאים.


קיראו עוד:

כמה ימים תלמד כל שכבה: העירייה פרסמה את המתווה לשנת הלימודים הקרובה


יש לציין כי למרות בקשות האופוזיציה, ישיבה ועדת החינוך אתמול לא הועברה בשידור חי לתושבים. במהלך הישיבה טען ראש העירייה רפי סער, כך לדברי הנוכחים, כי המתווה בנוגע לכיתות ה'-ו' הורחב ביום אחד בלבד מפני שלעירייה אין אפשרות להרחיב אותו לימים נוספים, וכי הוא ער לביקורת שמגיעה מההורים בנוגע להתנהלות מערכת החינוך בעיר.

ראש אגף החינוך, ד"ר אורי ארבל גנץ, אמר בוועדה כי נמצאו כ-500 מבנים שיכולים לשמש ללמידה, בדומה לפתרונות שמצאו בערים אחרות, אך בדיקה העלתה שהם לא עומדים בתקן הבטיחות של משרד החינוך. עוד צויין כי מערך ההסעות לבתי הספר והגנים עבר שדרוג, וכי כל בוקר במוסדות החינוך יפתח בשיח רגשי על החוסן של התלמידים בתקופה כזאת.

מנהלי בתי ספר שנכחו בישיבה התלוננו על כך שלא לכל התלמידים יש מחשבים בבית, וכי אין מספיק חדרים בשביל להפריד בין התלמידים לקבוצות למידה קטנות. גורמים שנכחו בישיבה אמרו שיו"ר הנהגת ההורים, יובל קדוש, קרא לסער לקחת מנהיגות ואמר שמחאת ההורים היא "זעקה אמיתית של תושבות ותושבים".

באשר לדרישות ההורים, ציין קדוש כי ההורים דורשים שלושה ימי לימודים פרונטליים לפחות בכל שכבות הגיל, ושעד החגים יתווסף יום לימודים פרונטלי נוסף. עוד דרש חופש פעולה למנהלי בתי הספר לגבי הוספת ימי לימוד, השמשת מבנים וניצול כוח האדם העירוני.

על דבריו הגיב סער, לדברי הנוכחים, שכפר סבא מובילה בחינוך בכל הפרמטרים, שתקציבי החינוך לא הופחתו ושהנושא הכלכלי הוא לא שיקול בכל הקשור למערכת החינוך. עוד אמרו הגורמים שנכחו בישיבה שסער הודיע שגייס את שי פירון ומיכל נגרי כיועצי חינוך בעיר.

חברת המועצה מהאופוזיציה, אסנת ספורטה, מחזיקת תיק החינוך בעבר, יצאה מאוכזבת מאוד מהישיבה. "המתווה שפורסם הוא סוג של העתק-הדבק למתווה המינימום של משרד החינוך", אמרה ספורטה לצומת השרון, "ציפיתי לישיבה אתמול, ולצערי היא הייתה ישיבה מתגוננת שמפנה את האצבע לראש הממשלה ולמשרד החינוך עם אפס לקיחת אחריות או התבוננות מה העירייה יכולה לעשות. ההאשמות היו לכל עבר, גם כלפי ההורים, כשכולנו יודעים שאנחנו נמצאים בתוך תקופה משברית ברמת המדינה וזה בדיוק המקום של הרשויות לקחת אחריות. לרשויות אין לגיטימציה מוסרית או את האפשרות להכנס למצב של קיפאון".

עוד הוסיפה ספורטה: "הדבר שהכי מטריד לדעתי והדהים אותי, זה שלא הוקם שום צוות היגוי לניהול פתיחת שנת הלימודים, בישיבה שאלתי מי היה בצוות שגיבש את המתווה הזה, התשובה הייתה שלא הוקם צוות כי לא מצאו לנכון שצריך להקים צוות כזה בכלל. זה ליקוי מנהיגותי, אי קריאה נכונה של המציאות ובריחה מהמציאות. יש עוד מה לעשות ואפשר להציל את המצב. הדבר הראשון זה קודם כל להחליט שעושים, להפסיק להאשים את המדינה ואת משרד החינוך. דבר שני, להקים צוות היגוי שכולל את כל בעלי העניין בעיר. צריכים לשבת שם מנהלי בתי הספר, ראש העיר או מי מטעמו, הנהלת אגף החינוך, הנהלת ההורים, נציגי התלמידים, נציגי החינוך הבלתי פורמלי והפיקוח של משרד החינוך. אם מסתכלים מסביב אז בהחלט רואים שורה ארוכה של ערים שמגלות מנהיגות ומייצרות פתרונות שמצד אחד גם שומרים על בריאות התלמידים ומצד שני ממנפים את המשבר הזה כדי לעשות חינוך אחר, טוב יותר".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "כפי שנמסר ונאמר בוועדת החינוך, העירייה פועלת בהתאם לחוק ולכללים שקבע משרד החינוך ובהתאם להנחיות הממשלה, ותמשיך לקדם פעילויות פדגוגיות בכפוף למגבלות ולאילוצי בטיחות וגהות. להבדיל מרשויות אחרות, עיריית כפר סבא אינה מסתתרת אחרי כותרות וסלוגנים, אלא פועלת במקצועיות ובאחריות, במישרין ובשיתוף מלא עם צוותי הפיקוח ועם מנהלות ומנהלי בתי הספר, במטרה אחת – להביא לפתיחה מיטבית של מוסדות החינוך ובדגש על קידום המתווים הפדגוגיים בתקופה המורכבת של הקורונה. עיריית כפר סבא והעומד בראשה פועלים כל העת וללא הרף, תוך הקצאת כל המשאבים העירוניים לטובת הדבר החשוב ביותר – חינוך ילדינו ושמירה על בריאותם ורווחתם. בניגוד לנטען, במהלך החודשים האחרונים התגייסה העירייה כולה על מנת ששנת הלימודים הקרובה תיפתח כסדרה, ושכל הילדות והילדים בכפר סבא יזכו לחינוך מצוין לו הם ראויים, והכל בשקיפות מלאה ובשיתוף פעולה עם כלל הגורמים לרבות נציגות הנהגת ההורים העירונית. במסגרת זו הושקעו למעלה מ-100 מיליון שקל – בשיפוצים, בהנגשות, ביצירת מרחבי למידה חדשניים, בגינון, בניקיון, בהצטיידות ועוד – וזאת כהמשך ישיר לקיץ שעבר, בו השקענו כ-73 מיליון שקלים. שנת הלימודים הזו תיפתח בסימן של חדשנות והתחדשות, עם חטיבה חדשה במערב העיר, חטיבת שז"ר הישנה שעוברת בימים אלה מהפכה של ממש ושיפוץ עומק, מבנה עציון המשודרג בבית הספר רמז, כיתות חדשות בבית הספר יצחק שדה, גני ילדים משודרגים ועוד ועוד, ואנו מאחלים לכל ילדות וילדי העיר שנת לימודים מוצלחת, פוריה ובטוחה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דיי מספיק עם היחצנות רפי תתפטר רוצים ראש עיר שעושה ולא מדבר!!!

  2. מבואסת

    בחרתי ברפי סער בגלל החינוך. היום הוא תשליל של סיסמאות הבחירות שלו. מקווה שעוד יצדיק את הקול שלי. בינתיים כולו התגוננות והעדר מעוף. יצירתיות זה שם המשחק בחינוך היום. מערכת החינוך בעיר מאד לא יצירתית.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר